- 2016-05-09
Alior Bank rozpoczyna współpracę z Uberem
Alior Bank, jeden z najbardziej innowacyjnych banków w Polsce, oraz Uber – najszybciej rosnąca firma technologiczna na świecie, rozpoczynają współpracę w zakresie wymiany usług na polskim rynku. Jest to pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku, obejmująca m.in. udostępnienie Uber dla Firm pracownikom Banku, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji czy możliwość zamawiania przejazdów przez klientów za pomocą aplikacji mobilnej Alior Banku.
Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto - 9 maja 2016 r. - Uber ogłasza partnerstwo z Alior Bankiem w zakresie kompleksowej wymiany usług. Inicjatywa dwóch podmiotów z branży technologicznej i bankowej jest pierwszą tego typu współpracą na polskim rynku. Partnerstwo Ubera z polskim bankiem obejmie trzy obszary działań: wymianę usług biznesowych (uruchomiona w kwietniu funkcjonalność aplikacji Uber dla Firm zostanie wprowadzona dla pracowników Alior Banku jako pierwszego dużego klienta korporacyjnego, finansowanie samochodów dla kierowców korzystających z aplikacji Ubera); wzajemną promocję dla konsumentów obejmującą m.in. kody rabatowe na przejazdy zamawiane przez aplikację Uber dla klientów Alior Banku oraz technologiczną (możliwość zamawiania przejazdów oferowanych przez partnerów Ubera bezpośrednio poprzez aplikację Alior Banku).
Dla Alior Banku współpraca z Uberem - najszybciej rosnącą firmą technologiczną na świecie - jest kolejnym krokiem w rozwijaniu portfela innowacyjnych usług, obok Alior Sync, obecnie T-Mobile Usługi Bankowe, Internetowego Kantoru Walutowego, czy przełomowych bankowych aplikacji mobilnych.
- Alior Bank od początku swojej działalności oferuje klientom innowacyjne, niedostępne dotąd na polskim rynku produkty i usługi. Jestem przekonany, że alians obu tak innowacyjnych firm przyniesie wiele korzyści naszym klientom, pracownikom i samym firmom - mówi Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku. – Za współpracę z Uberem odpowiada istniejący od 2015 r. Alior Innovation Lab – specjalna jednostka Banku skupiona na projektowaniu doświadczeń użytkownika, tworzeniu zaawansowanych technologicznie produktów i usług oraz współpracy z firmami z branży fin tech – dodaje Motyl.
Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce, zwraca uwagę na konieczność adaptacji tradycyjnych modeli biznesowych do wyznaczników nowej gospodarki, której zasady dyktują coraz częściej nie firmy, ale coraz bardziej wymagający konsumenci.
- Uber i Alior Bank to firmy, które powstały w podobnym czasie ważnych zmian na rynku usług konsumenckich. Współcześni młodzi ludzie nawigują swoje codzienne życie z poziomu smartfona – to tam chcą dokonywać zakupów, obsługiwać produkty finansowe czy zamawiać przejazdy w wygodny i bezpieczny sposób – mówi Winiarczyk. – Tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które stanowią odpowiedź na te potrzeby, leży głęboko zarówno w DNA Ubera, jak i Alior Banku. Cieszymy się, że to właśnie polski bank, który wyznacza trendy w finansach konsumenckich, jest naszym pierwszym tak dużym partnerem biznesowym w Polsce – dodaje Winiarczyk.
Uber, którego usługi dostępne są w 400 miastach w 69 krajach, podejmuje współpracę w zakresie wymiany usług z wieloma innowacyjnymi firmami z branży finansowej na świecie. Poza Polską, podobne umowy firma podpisała m.in. z PayPal w Szwecji, Axa Assistance we Francji, Goldman Sachs w USA, Wesbank w RPA, czy z Tata w Indiach.
***
O Alior Banku
Alior Bank jest jednym z najbardziej innowacyjnych oraz najdynamiczniej rozwijających się banków w Polsce. Aktywa banku wynoszą 40 mld zł, co plasuje go obecnie na 13. miejscu wśród największych banków w Polsce pod względem sumy bilansowej. Sprawną obsługę 3 mln klientów, w tym ponad 130 tys. firm, zapewnia ponad 6000 pracowników oraz czwarta co do wielkości bankowa sieć dystrybucji, która obejmuje ponad 850 placówek. Ponadto wybrane produkty i usługi Alior Banku oferowane są w 600 punktach T-Mobile, w ramach strategicznego partnerstwa obu firm i w ponad 71 placówkach Tesco. Od 2014 r. akcje Alior Banku wchodzą w skład indeksu WIG20 skupiającego największe i najbardziej płynne spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Alior Bank otrzymał wiele nagród, zarówno w Polsce, jak i zagranicą, za jakość oferowanych produktów i usług oraz innowacyjność i efektywność modelu biznesowego, w tym m.in. tytuł Najlepszego Europejskiego Banku Detalicznego w konkursie „Retail Banker International” w latach 2014 i 2015.
Więcej informacji na temat Alior Banku można znaleźć na: https://www.aliorbank.pl/
O Uberze
Uber to firma technologiczna, która łączy użytkowników aplikacji z kierowcami, którzy korzystają z platformy w czasie rzeczywistym, aby współdzielić swój przejazd z innymi. Platforma Uber oferuje aktualnie alternatywę transportu w 400 miastach w 69 krajach na całym świecie, pomagając rozwijać to, jak ludzie poruszają się po swoim mieście.
Zanim partner będzie mógł korzystać z platformy Uber, firma przeprowadza szczegółowe kontrole dotyczące zarówno jego osoby, jak i pojazdu. Ponadto zanim użytkownik wsiądzie do samochodu, za pośrednictwem aplikacji na smartfona otrzymuje zdjęcie partnera, jego imię oraz numer rejestracyjny pojazdu, a po zakończeniu podróży – e-mail z podsumowaniem swego przejazdu, w tym dokładny przebieg trasy oparty na danych z systemu GPS. Ponadto każdy kierowca korzystający z platformy, każdy samochód i każdy przejazd są w pełni ubezpieczone.
Według badania przeprowadzonego przez Ubera w Polsce ponad połowa jego partnerów wybiera Ubera, ponieważ daje im to możliwość uzyskania dodatkowego dochodu, dzięki któremu mogą podwyższyć standard życia swojej rodziny, 20% ceni sobie elastyczność, jaką oferuje aplikacja (mogą jeździć, kiedy chcą oraz ile chcą), a 14% z nich wybiera Ubera, ponieważ pozwala im być ich własnym szefem.
W Polsce Uber jest dostępny w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu.
Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: http://uber.com/pl/.
Dla Alior Banku współpraca z Uberem - najszybciej rosnącą firmą technologiczną na świecie - jest kolejnym krokiem w rozwijaniu portfela innowacyjnych usług, obok Alior Sync, obecnie T-Mobile Usługi Bankowe, Internetowego Kantoru Walutowego, czy przełomowych bankowych aplikacji mobilnych.
- Alior Bank od początku swojej działalności oferuje klientom innowacyjne, niedostępne dotąd na polskim rynku produkty i usługi. Jestem przekonany, że alians obu tak innowacyjnych firm przyniesie wiele korzyści naszym klientom, pracownikom i samym firmom - mówi Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer w Alior Banku. – Za współpracę z Uberem odpowiada istniejący od 2015 r. Alior Innovation Lab – specjalna jednostka Banku skupiona na projektowaniu doświadczeń użytkownika, tworzeniu zaawansowanych technologicznie produktów i usług oraz współpracy z firmami z branży fin tech – dodaje Motyl.
Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce, zwraca uwagę na konieczność adaptacji tradycyjnych modeli biznesowych do wyznaczników nowej gospodarki, której zasady dyktują coraz częściej nie firmy, ale coraz bardziej wymagający konsumenci.
- Uber i Alior Bank to firmy, które powstały w podobnym czasie ważnych zmian na rynku usług konsumenckich. Współcześni młodzi ludzie nawigują swoje codzienne życie z poziomu smartfona – to tam chcą dokonywać zakupów, obsługiwać produkty finansowe czy zamawiać przejazdy w wygodny i bezpieczny sposób – mówi Winiarczyk. – Tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które stanowią odpowiedź na te potrzeby, leży głęboko zarówno w DNA Ubera, jak i Alior Banku. Cieszymy się, że to właśnie polski bank, który wyznacza trendy w finansach konsumenckich, jest naszym pierwszym tak dużym partnerem biznesowym w Polsce – dodaje Winiarczyk.
Uber, którego usługi dostępne są w 400 miastach w 69 krajach, podejmuje współpracę w zakresie wymiany usług z wieloma innowacyjnymi firmami z branży finansowej na świecie. Poza Polską, podobne umowy firma podpisała m.in. z PayPal w Szwecji, Axa Assistance we Francji, Goldman Sachs w USA, Wesbank w RPA, czy z Tata w Indiach.
***
O Alior Banku
Alior Bank jest jednym z najbardziej innowacyjnych oraz najdynamiczniej rozwijających się banków w Polsce. Aktywa banku wynoszą 40 mld zł, co plasuje go obecnie na 13. miejscu wśród największych banków w Polsce pod względem sumy bilansowej. Sprawną obsługę 3 mln klientów, w tym ponad 130 tys. firm, zapewnia ponad 6000 pracowników oraz czwarta co do wielkości bankowa sieć dystrybucji, która obejmuje ponad 850 placówek. Ponadto wybrane produkty i usługi Alior Banku oferowane są w 600 punktach T-Mobile, w ramach strategicznego partnerstwa obu firm i w ponad 71 placówkach Tesco. Od 2014 r. akcje Alior Banku wchodzą w skład indeksu WIG20 skupiającego największe i najbardziej płynne spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Alior Bank otrzymał wiele nagród, zarówno w Polsce, jak i zagranicą, za jakość oferowanych produktów i usług oraz innowacyjność i efektywność modelu biznesowego, w tym m.in. tytuł Najlepszego Europejskiego Banku Detalicznego w konkursie „Retail Banker International” w latach 2014 i 2015.
Więcej informacji na temat Alior Banku można znaleźć na: https://www.aliorbank.pl/
O Uberze
Uber to firma technologiczna, która łączy użytkowników aplikacji z kierowcami, którzy korzystają z platformy w czasie rzeczywistym, aby współdzielić swój przejazd z innymi. Platforma Uber oferuje aktualnie alternatywę transportu w 400 miastach w 69 krajach na całym świecie, pomagając rozwijać to, jak ludzie poruszają się po swoim mieście.
Zanim partner będzie mógł korzystać z platformy Uber, firma przeprowadza szczegółowe kontrole dotyczące zarówno jego osoby, jak i pojazdu. Ponadto zanim użytkownik wsiądzie do samochodu, za pośrednictwem aplikacji na smartfona otrzymuje zdjęcie partnera, jego imię oraz numer rejestracyjny pojazdu, a po zakończeniu podróży – e-mail z podsumowaniem swego przejazdu, w tym dokładny przebieg trasy oparty na danych z systemu GPS. Ponadto każdy kierowca korzystający z platformy, każdy samochód i każdy przejazd są w pełni ubezpieczone.
Według badania przeprowadzonego przez Ubera w Polsce ponad połowa jego partnerów wybiera Ubera, ponieważ daje im to możliwość uzyskania dodatkowego dochodu, dzięki któremu mogą podwyższyć standard życia swojej rodziny, 20% ceni sobie elastyczność, jaką oferuje aplikacja (mogą jeździć, kiedy chcą oraz ile chcą), a 14% z nich wybiera Ubera, ponieważ pozwala im być ich własnym szefem.
W Polsce Uber jest dostępny w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu.
Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: http://uber.com/pl/.