Rada Nadzorcza
Wojciech Kostrzewa (przewodniczący rady nadzorczej, niezależny)
Przedsiębiorca i menedżer z doświadczeniem w sektorze finansowym, medialnym oraz technologicznym.
Prezes Polskiej Rady Biznesu a także członek Rady Głównej Konfederacji Lewiatan. Udziałowiec Billon Group Ltd, właściciel Wydawnictwa Pascal sp z oo. Członek rady dyrektorów Stadler Rail AG, wiceprzewodniczący rady nadzorczej ERGO Hestia SA, członek rady nadzorczej Gremi Media SA, członek advisory board Squirro AG.
W latach 1999-2018 związany z Grupą ITI jako członek rady dyrektorów, prezes, dyrektor generalny. W latach 2005–2017 przewodniczący i wiceprzewodniczący rady nadzorczej TVN SA. W latach 2020-2022 członek rady nadzorczej CANAL+ Polska SA.
W okresie 1990-2004 prezes i wiceprezes BRE Banku SA (mBank), członek zarządu regionalnego Commerzbank AG, prezes Polskiego Banku Rozwoju SA. Doradca ministra finansów Leszka Balcerowicza 1989-1991. W latach 1984-1991 kolejno asystent i pracownik naukowy Uniwersytetu w Kilonii (Niemcy). Absolwent wydziału ekonomii na Uniwersytecie w Kilonii, studiował także prawo na Uniwersytecie Warszawskim.
Wojciech Kostrzewa spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jan Zimowicz (zastępca przewodniczącego rady nadzorczej)
Menedżer z blisko 15-letnim stażem w rolach członka zarządu lub na stanowiskach kierowniczych czołowych towarzystw ubezpieczeniowych i banków należących do międzynarodowych grup kapitałowych - Aegon, Nationale-Nederlanden i Credit Agricole. W latach 2023-2024 członek rady nadzorczej w spółce doradztwa finansowego. Od kwietnia 2024 r. – członek zarządu PZU S.A.
Jan Zimowicz specjalizuje się w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem, rozwoju produktów ubezpieczeniowych oraz prowadzeniu procesów przejęć i fuzji. Ma doświadczenie w tworzeniu strategii biznesowych dla dużych firm, digitalizacji i wdrażaniu rozległych systemów IT zdobyte w firmach Oracle i Accenture.
Autor publikacji w branżowych mediach i wielokrotny uczestnik paneli dyskusyjnych oraz członek Rady Programowej Insurance Forum. Posiada szeroką ekspercką wiedzę i doświadczenie w zakresie zasad funkcjonowania rynku ubezpieczeniowego, przepisów prawa i wytycznych nadzorczych. Wieloletni członek Komisji ds. Ubezpieczeń na Życie przy PIU.
Jan Zimowicz jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych oraz Politechniki Warszawskiej na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych. Posiada dyplom Executive MBA wydany przez Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej wspólnie z HEC Paris, London Business School, NHH Norwegian School of Economics. Ukończył również program dla wyższej kadry zarządzającej na Singularity University w Mountain View w Kalifornii.
Jan Zimowicz spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Radosław Grabowski (członek rady nadzorczej, niezależny)
Radosław Grabowski jest profesorem doktorem habilitowanym nauk prawnych, nauczycielem akademickim, radcą prawnym, naukowcem – specjalistą z zakresu prawa konstytucyjnego oraz porównawczego. Początkowo (od 1997 r.) związany z Filią UMCS w Rzeszowie, obecnie z Uniwersytetem Rzeszowskim. Zatrudniony jest w Instytucie Nauk Prawnych UR, aktualnie kieruje Zakładem Prawa Konstytucyjnego. Recenzent w postępowaniach habilitacyjnych oraz doktorskich, promotor prac doktorskich i magisterskich.
Autor, współautor i redaktor niemal 200 publikacji naukowych – monografii, opracowań zbiorowych, artykułów, recenzji i glos. Ekspert i autor kilkudziesięciu opinii prawnych dla licznych organów centralnych, m.in. Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, Najwyższej Izby Kontroli. Aktywny uczestnik wielu projektów naukowych krajowych i międzynarodowych, aktualnie kierownik przedsięwzięcia mającego na celu stworzenie powszechnie dostępnego Internetowego Serwisu Edukacji Obywatelskiej. Współzałożyciel i sekretarz naukowy czasopisma Przegląd Prawa Konstytucyjnego.
Radosław Grabowski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Maciej Gutowski (członek rady nadzorczej, niezależny)
Profesor nauk prawnych, adwokat i partner zarządzający w Kancelarii GWALEGAL, Katedra Prawa Cywilnego, Handlowego i Ubezpieczeniowego na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Od lat łączy doświadczenie akademickie oraz praktyczną wiedzę zdobytą w związku z doradztwem w kwestiach prawnych krajowym i zagranicznym przedsiębiorcom m.in. z sektora finansowego, bankowości, funduszy inwestycyjnych, FMCG, chemicznego, budownictwa, infrastruktury, logistyki oraz w zakresie rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Wspiera przedsiębiorców w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych, w tym inwestycyjnych oraz reprezentuje ich w sporach gospodarczych przed sądami i innymi organami czy instytucjami. Występuje lub pełni funkcję arbitra w krajowych i międzynarodowych postępowaniach arbitrażowych (ICC, FAI, VIAC, stały arbiter SAKiG w Warszawie). Kilkukrotny laureat rankingu „Profesjonaliści Forbesa”, a nadto m.in. laureat Złotego Paragrafu 2015 dla najlepszego adwokata. Kierowana przez niego kancelaria GWALEGAL jest dwukrotnym laureatem konkursu Diamenty Forbesa. Autor około 400 publikacji naukowych zakresu prawa cywilnego, handlowego, gospodarczego oraz konstytucyjnego i organizacji wymiaru sprawiedliwości. Posiada tytuł Master of Laws w zakresie międzynarodowego prawa handlowego. Od 2024 r. jest członkiem Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego, przewodniczącym Stałego Zespołu Prawa Handlowego KKPC, gdzie uczestniczy w opracowywaniu założeń i kierunków zmian prawa prywatnego.
Prof. dr hab. Maciej Gutowski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Artur Kucharski (członek rady nadzorczej, niezależny)
Od 14 lat pełnieni funkcje niezależnego członka rad nadzorczych, w tym w spółkach publicznych notowanych na warszawskiej GPW. W ramach pełnienia obowiązków przewodniczył komitetom audytu w 4 spółkach giełdowych (w tym w Alior Bank) oraz jako członek - uczestniczył w pracach komitetów doradczych rad nadzorczych - komitetu ds. ryzyka, komitetu ds. nominacji i wynagrodzeń, komitetu ds. strategii i rozwoju.
Artur Kucharski jest absolwentem studiów wyższych ukończonych na Politechnice Warszawskiej oraz na University of Westminister, posiada doświadczenie audytorskie, doradcze i nadzorcze. W 2000 r. uzyskał dyplom ACCA oraz tytuł Executive MBA w 2011 r.
Obecnie Artur Kucharski pełni funkcje w radach nadzorczych spółek: Asseco South Eastern Europe S.A. (od 2016 r.), w Budimex SA (od 2020 r.), Asseco Data Systems SA (od 2022 r.) oraz Grupa Azoty SA (od 2024 r.). Wcześniej, od 2002 r. do 2010 r., Artur Kucharski pracował w dziale doradczym PwC Polska sp. z o.o., a między 1995 a 2002 r. w PricewaterhouseCoopers sp. z o.o., jako audytor w dziale badania sprawozdań finansowych.
Artur Kucharski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Tomasz Kulik (członek rady nadzorczej)
Absolwent Wydziału Finansów i Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej. Uzyskał tytuł MBA Uniwersytetu Illinois oraz ukończył program Warsaw - Illinois Executive MBA. Członek The Association of Chartered Certified Accountants oraz absolwent Advanced Management Program w Harvard Business School w Bostonie.
Z rynkiem finansowym związany od początku swojej ścieżki zawodowej, gdzie sprawował wiele funkcji w instytucjach regulowanych sektora ubezpieczeń, bankowości oraz asset management.
Od 2012 roku związany z Grupą PZU, gdzie obecnie pełni funkcję dyrektora finansowego oraz członka zarządu nadzorującego obszar finansów, hurtowni danych oraz zarządzania informacją, inwestycji, zarządzania kapitałowego i relacji inwestorskich. W latach 2013-2016 dyrektor finansowy, członek zarządu TFI PZU SA odpowiedzialny za obszar finansów, operacji i IT.
Wcześniej przez długi czas związany z Grupą Aviva (d. Commercial Union) w ramach której odpowiadał za obszary związane z kontrolingiem finansowym, zarządzaniem ryzykiem oraz operacjami. Uczestniczył i odpowiadał za projekty związane z utworzeniem marki Aviva Direct i rozwojem kanału sprzedaży bezpośredniej oraz powstaniem i rozwojem Aviva Services Excellence Centre, świadczącego usługi związane z modelowaniem i analizami aktuarialnymi oraz raportowaniem finansowym dla spółek z Grupy Aviva.
Tomasz Kulik dodatkowo zasiada w radzie nadzorczej jako Przewodniczący Rady Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU SA (TFI PZU SA).
Tomasz Kulik spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Waldemar Maj (członek rady nadzorczej)
Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej, posiada stopień doktora fizyki Instytutu Fizyki PAN oraz MBA Uniwersytetu Harvard. Pracował w bankach w USA, Szwajcarii i w Polsce oraz w firmie doradztwa strategicznego McKinsey w Warszawie. Był doradcą ministra finansów. W latach 2003-2005 pełnił funkcję prezesa zarządu DZ Bank Polska SA, w latach 2005-2007 wiceprezesa Banku BGŻ SA, w latach 2007-2008 wiceprezesa zarządu PKN Orlen SA. Od 2009 prowadzi własną działalność gospodarczą i zasiada w radach nadzorczych. Od 31 stycznia 2025 r. pełni funkcję wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej PZU Życie SA.
Waldemar Maj spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Robert Pusz (członek rady nadzorczej)
Dyrektor Biura Ryzyka PZU SA i PZU Życie SA odpowiedzialny m.in. za kształtowanie i realizację strategii zarządzania ryzykiem, wdrożenia właściwych polityk oraz zasad zarządzania ryzykiem w Konglomeracie Finansowym PZU obejmującym spółki ubezpieczeniowe i banki. Od początku swojej działalności zawodowej związany z obszarem aktuarialnym i zarządzania ryzykiem.
Od 26 lat zawodowo związany z rynkiem ubezpieczeniowym, z czego ponad 20 lat to działalność na rzecz Grupy PZU. Od 6 lat pełni funkcję Dyrektora Biura Ryzyka w Grupie PZU. Wcześniej przez 2 lata odpowiadał za zarządzanie ryzykiem w Aegon TU na Życie SA i Aegon Powszechne Towarzystwo Emerytalne SA, w tym pełniąc funkcję Członka Zarządu spółki ubezpieczeniowej. Przed tym okresem odpowiadał przez 3 lata za zarządzanie ryzykiem w TUiR Allianz SA oraz TU Allianz Życie Polska SA. W spółkach Grupy PZU pełni funkcję Członka Rady Nadzorczej TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Przewodniczącego Rad Nadzorczych w Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych na Życie. W przeszłości pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Alior Bank SA jednocześnie przewodnicząc Komitetowi Ryzyka.
Licencjonowany aktuariusz. Absolwent Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych z zakresu Ubezpieczeń Gospodarczych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz z Systemów Informacji Przestrzennej na Politechnice Warszawskiej. Uzyskał Artificial Intelligence Professional Certificate na Stanford University. Będąc przez kilkanaście lat przedstawicielem Polskiego Stowarzyszenia Aktuariuszy w Actuarial Association of Europe oraz przewodniczącym Podkomisji ds. Solvency II w Polskiej Izbie Ubezpieczeń pomagał wdrażać system Wypłacalność II. Odznaczony za zasługi dla ubezpieczeń (PIU).
Robert Pusz spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).