Zarząd Alior Banku
Grzegorz Olszewski (prezes zarządu)
Od listopada 2021 roku Wiceprezes kierujący pracami Zarządu, a od lipca 2022 roku, po otrzymaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego - Prezes Zarządu Alior Banku. W ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku pełni także rolę Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. Jest również wykładowcą akademickim – na Uczelni Łazarskiego w Warszawie prowadzi zajęcia z zakresu produktów inwestycyjnych oraz podstaw finansów.
Ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach finansowych. W latach 2019-2020 związany był z Bankiem Pekao S.A., gdzie najpierw pełnił funkcję członka zarządu, a potem wiceprezesa zarządu. Odpowiadał za sektory IT, usługi maklerskie, bancassurance oraz transformację cyfrową, z sukcesem rozwijając system bankowości elektronicznej, m.in. poprzez implementację zaawansowanych rozwiązań bankowości mobilnej (w tym PeoPay & PeoPay Kids).
W latach 2017 – 2019 pracował w Grupie PZU, gdzie pełnił funkcję dyrektora Biura Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych PZU Życie S.A. oraz doradcy prezesa Zarządu PZU S.A. Był także liderem projektu, który doprowadził do uruchomienia pierwszej w Polsce platformy do sprzedaży pasywnych funduszy inwestycyjnych inPZU.
W 2016 roku, jako dyrektor sprzedaży i marketingu w AgioFunds TFI S.A rozwijał produkty inwestycyjne funduszu.
Z Alior Bankiem związany był również w latach 2010 – 2016, gdzie odpowiadał za wdrożenie nowatorskich rozwiązań w obszarach funduszy inwestycyjnych, produktów skarbowych i rynku FOREX. W 2012 roku objął stanowisko dyrektora Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych w Biurze Maklerskim Alior Banku, gdzie przyczynił się m.in. do realizacji IPO banku, promocji platformy Alior Trader i wprowadzenia usługi doradztwa inwestycyjnego.
Jego ścieżka zawodowa w finansach rozpoczęła się w Banku Millennium S.A., gdzie pracował w latach 2007-2010 w obszarze bankowości detalicznej.
Grzegorz Olszewski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończył program Executive MBA, Uczelni Łazarskiego (kierunek ekonomia), Wyższej Szkoły Zarządzania/Polish Open University (obecnie Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie) na kierunku zarządzanie finansami, a także Oxford Brookes University z tytułem Bachelor of Arts (B.A.) w dziedzinie finansów.
Grzegorz Olszewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Od listopada 2021 roku Wiceprezes kierujący pracami Zarządu, a od lipca 2022 roku, po otrzymaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego - Prezes Zarządu Alior Banku. W ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku pełni także rolę Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. Jest również wykładowcą akademickim – na Uczelni Łazarskiego w Warszawie prowadzi zajęcia z zakresu produktów inwestycyjnych oraz podstaw finansów.
Ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach finansowych. W latach 2019-2020 związany był z Bankiem Pekao S.A., gdzie najpierw pełnił funkcję członka zarządu, a potem wiceprezesa zarządu. Odpowiadał za sektory IT, usługi maklerskie, bancassurance oraz transformację cyfrową, z sukcesem rozwijając system bankowości elektronicznej, m.in. poprzez implementację zaawansowanych rozwiązań bankowości mobilnej (w tym PeoPay & PeoPay Kids).
W latach 2017 – 2019 pracował w Grupie PZU, gdzie pełnił funkcję dyrektora Biura Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych PZU Życie S.A. oraz doradcy prezesa Zarządu PZU S.A. Był także liderem projektu, który doprowadził do uruchomienia pierwszej w Polsce platformy do sprzedaży pasywnych funduszy inwestycyjnych inPZU.
W 2016 roku, jako dyrektor sprzedaży i marketingu w AgioFunds TFI S.A rozwijał produkty inwestycyjne funduszu.
Z Alior Bankiem związany był również w latach 2010 – 2016, gdzie odpowiadał za wdrożenie nowatorskich rozwiązań w obszarach funduszy inwestycyjnych, produktów skarbowych i rynku FOREX. W 2012 roku objął stanowisko dyrektora Sprzedaży Produktów Inwestycyjnych w Biurze Maklerskim Alior Banku, gdzie przyczynił się m.in. do realizacji IPO banku, promocji platformy Alior Trader i wprowadzenia usługi doradztwa inwestycyjnego.
Jego ścieżka zawodowa w finansach rozpoczęła się w Banku Millennium S.A., gdzie pracował w latach 2007-2010 w obszarze bankowości detalicznej.
Grzegorz Olszewski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończył program Executive MBA, Uczelni Łazarskiego (kierunek ekonomia), Wyższej Szkoły Zarządzania/Polish Open University (obecnie Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie) na kierunku zarządzanie finansami, a także Oxford Brookes University z tytułem Bachelor of Arts (B.A.) w dziedzinie finansów.
Grzegorz Olszewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Paweł Broniewski (wiceprezes zarządu)
Do Zarządu Alior Banku dołączył w kwietniu 2023 roku. Jest ekspertem w obszarach bezpieczeństwa, cyberbezpieczeństwa, AML, compliance, procesów biznesowych, operacji oraz IT. Wcześniej pełnił funkcję członka Zarządu Alior Leasing sp. z o.o. w ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku. Obecnie zasiada w Radzie Nadzorczej tej spółki.
Paweł Broniewski ma bogate doświadczenie menedżerskie, zdobyte między innymi jako dyrektor wykonawczy i członek rad nadzorczych w spółkach Tauron Polska Energia oraz w Grupie Azoty. Był odpowiedzialny za bezpieczeństwo korporacyjne, biznesowe, fizyczne, cyberbezpieczeństwo, audyt oraz system kontroli wewnętrznej.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Biznesu, gdzie uzyskał dyplom Executive Master of Business Administration (MBA) in Corporate Management. Ukończył również studia podyplomowe z Konwencji Waszyngtońskiej CITES dla administracji państwowej w Akademii Rolniczej w Poznaniu oraz program rozwoju kompetencji liderskich Power PRO w ICAN Institute.
Posiada uprawnienia audytora wewnętrznego, wydane przez Ministerstwo Finansów oraz uprawnienia do kontroli i audytu wewnętrznego w administracji publicznej, wydane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Paweł Broniewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Do Zarządu Alior Banku dołączył w kwietniu 2023 roku. Jest ekspertem w obszarach bezpieczeństwa, cyberbezpieczeństwa, AML, compliance, procesów biznesowych, operacji oraz IT. Wcześniej pełnił funkcję członka Zarządu Alior Leasing sp. z o.o. w ramach Grupy Kapitałowej Alior Banku. Obecnie zasiada w Radzie Nadzorczej tej spółki.
Paweł Broniewski ma bogate doświadczenie menedżerskie, zdobyte między innymi jako dyrektor wykonawczy i członek rad nadzorczych w spółkach Tauron Polska Energia oraz w Grupie Azoty. Był odpowiedzialny za bezpieczeństwo korporacyjne, biznesowe, fizyczne, cyberbezpieczeństwo, audyt oraz system kontroli wewnętrznej.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Biznesu, gdzie uzyskał dyplom Executive Master of Business Administration (MBA) in Corporate Management. Ukończył również studia podyplomowe z Konwencji Waszyngtońskiej CITES dla administracji państwowej w Akademii Rolniczej w Poznaniu oraz program rozwoju kompetencji liderskich Power PRO w ICAN Institute.
Posiada uprawnienia audytora wewnętrznego, wydane przez Ministerstwo Finansów oraz uprawnienia do kontroli i audytu wewnętrznego w administracji publicznej, wydane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Paweł Broniewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Radomir Gibała (wiceprezes zarządu)
Członek Zarządu Alior Banku od czerwca 2021 roku. Odpowiada za obszar finansów banku, relacje inwestorskie oraz nadzór nad spółkami zależnymi. Ekonomista i doświadczony menedżer, ma blisko 20-letnie doświadczenie zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Jego praktyka obejmuje realizację projektów dla sektora finansowego oraz usług profesjonalnych z zakresu opracowywania i wdrażania strategii biznesowych oraz przygotowania i kontroli planów finansowych.
Przed dołączeniem do Alior Banku, Radomir Gibała związany był z Baker McKenzie, gdzie w latach 2012 – 2021 jako członek komitetu zarządczego był odpowiedzialny za doradztwo strategiczne, poprawę efektywności finansowej oraz za rozwój współpracy z instytucjami finansowymi.
W latach 2005 – 2012 pracował w Ernst & Young, gdzie jako menadżer był odpowiedzialny za doradztwo dla podmiotów z sektora usług finansowych. Wcześniej związany był z Bankiem BPH, gdzie zarządzał projektami w obszarze bankowości korporacyjnej.
Radomir Gibała ukończył finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent programów menedżerskich IESE Business School oraz INSEAD.
Radomir Gibała spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Członek Zarządu Alior Banku od czerwca 2021 roku. Odpowiada za obszar finansów banku, relacje inwestorskie oraz nadzór nad spółkami zależnymi. Ekonomista i doświadczony menedżer, ma blisko 20-letnie doświadczenie zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Jego praktyka obejmuje realizację projektów dla sektora finansowego oraz usług profesjonalnych z zakresu opracowywania i wdrażania strategii biznesowych oraz przygotowania i kontroli planów finansowych.
Przed dołączeniem do Alior Banku, Radomir Gibała związany był z Baker McKenzie, gdzie w latach 2012 – 2021 jako członek komitetu zarządczego był odpowiedzialny za doradztwo strategiczne, poprawę efektywności finansowej oraz za rozwój współpracy z instytucjami finansowymi.
W latach 2005 – 2012 pracował w Ernst & Young, gdzie jako menadżer był odpowiedzialny za doradztwo dla podmiotów z sektora usług finansowych. Wcześniej związany był z Bankiem BPH, gdzie zarządzał projektami w obszarze bankowości korporacyjnej.
Radomir Gibała ukończył finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent programów menedżerskich IESE Business School oraz INSEAD.
Radomir Gibała spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Szymon Kamiński (wiceprezes zarządu)
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2022 roku odpowiada za obszar klienta biznesowego. Przed objęciem tej funkcji, kierował biznesem w obszarach finansów, doradztwa i przemysłu, zdobywając doświadczenie zarówno w Polsce, jak i za granicą. W latach 2020-2022 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Pekao Leasing. W okresie 2011-2019 był Prezesem Zarządu Santander Leasing oraz innych spółek zależnych Grupy Santander.
Od 2008 do 2010 pracował w Grupie Credit Agricole, a wcześniej w Grupie Det Norske Veritas. W tej ostatniej, między 2006 a 2008 zarządzał projektami m.in. w Europie, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Południowej. W latach 2003-2005 pełnił rolę Country Managera DNV Iberia w Hiszpanii i Portugalii, a w latach od 1998 do 2003 roku - Country Managera DNV Industry w Polsce.
W okresie 1996-1998 był jednym z dyrektorów zarządzających restrukturyzacją post-akwizycyjną w polskiej części szwedzkiej Grupy Trebruk, obecnie - Arctic Paper SA.
Szymon Kamiński jest absolwentem Akademii Morskiej w Gdyni oraz programu AMP (Advanced Management Program) IMD Lausanne w Oslo.
Szymon Kamiński spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2022 roku odpowiada za obszar klienta biznesowego. Przed objęciem tej funkcji, kierował biznesem w obszarach finansów, doradztwa i przemysłu, zdobywając doświadczenie zarówno w Polsce, jak i za granicą. W latach 2020-2022 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Pekao Leasing. W okresie 2011-2019 był Prezesem Zarządu Santander Leasing oraz innych spółek zależnych Grupy Santander.
Od 2008 do 2010 pracował w Grupie Credit Agricole, a wcześniej w Grupie Det Norske Veritas. W tej ostatniej, między 2006 a 2008 zarządzał projektami m.in. w Europie, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Południowej. W latach 2003-2005 pełnił rolę Country Managera DNV Iberia w Hiszpanii i Portugalii, a w latach od 1998 do 2003 roku - Country Managera DNV Industry w Polsce.
W okresie 1996-1998 był jednym z dyrektorów zarządzających restrukturyzacją post-akwizycyjną w polskiej części szwedzkiej Grupy Trebruk, obecnie - Arctic Paper SA.
Szymon Kamiński jest absolwentem Akademii Morskiej w Gdyni oraz programu AMP (Advanced Management Program) IMD Lausanne w Oslo.
Szymon Kamiński spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Rafał Litwińczuk (wiceprezes zarządu)
Posiada 30-letnie doświadczenie w sektorze bankowym. W dotychczasowej pracy zawodowej odpowiadał za zarządzanie aktywami i pasywami, rynki finansowe, sprzedaż i produkt w wielu instytucjach finansowych.
Od listopada 2021 r. pełni funkcję wiceprezesa zarządu Alior Banku, w którym nadzoruje sprzedaż i produkty dla klienta detalicznego, obszar private banking i biuro maklerskie, od kwietnia 2023 r. także działalność skarbową.
Od lipca 2018 r. do listopada 2021 r. w zarządzie Pekao Banku Hipotecznego odpowiadał za obszar finansów. W tym czasie zrealizował projekt transferu wierzytelności hipotecznych w ramach grupy kapitałowej. W latach 2016-2018 zajmował się arbitrażem i stopą procentową banku oraz relacjami z klientami finansowymi oraz projektem wdrożenia regulacji MIFID II w Banku Credit Agricole Polska SA. Od 2012 r. do 2016 r. pracował w Pekao Banku Hipotecznym, gdzie jako dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami, Pasywami i Emisji Listów Zastawnych zajmował się pozyskiwaniem finansowania długoterminowego, odpowiadał za operacje skarbowe, rachunkowość zabezpieczeń, ryzyko walutowe, zarządzanie aktywami i pasywami, relacje z agencjami ratingowymi i inwestorami. Współpracował w zakresie rozwoju rynku listów zastawnych z niemieckim związkiem banków (Verband Deutscher Pfandbriefbanken). W latach 2013-2014 z ramienia sektora bankowego uczestniczył w pracach legislacyjnych w związku ze zmianą ustawy o listach zastawnych i bankach hipotecznych, a także rekomendacji K i rozporządzenia Ministerstwa Finansów odnośnie listów zastawnych.
W latach 1997-2012 pracował w banku inwestycyjnym WestLB, Westdeutsche Landesbank (obecnie HELABA Landesbank Hessen-Thüringen), gdzie jako dyrektor Departamentu Skarbu nadzorował sprzedaż instrumentów finansowych, arbitraż, zarządzanie stopą procentową, ryzyko walutowe, płynność regionu EMEA oraz odpowiadał za relacje i obsługę klientów.
Od 1995 r. do 1997 r. zarządzał płynnością i stopą procentową w ING Banku Śląskim. Od 1993 r. do 1995 r. pracował w Banku BGŻ (obecnie Bank BNP Paribas), gdzie zawierał transakcje na rynku międzybankowym, odpowiadał za płynność banku, zarządzanie stopą procentową i transakcje depozytowe z klientami banku.
Posiada Certificate in Global Management (Advanced Management Program) INSEAD Francja, ukończył studia doktoranckie w zakresie ekonomii w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, studia Executive MBA oraz studia DBA Doctor of Business Administration. Jest także absolwentem studiów podyplomowych na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji na Wydziale Prawa.
Wieloletni członek ACI Polska (Financial Markets Association).
Rafał Litwińczuk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Posiada 30-letnie doświadczenie w sektorze bankowym. W dotychczasowej pracy zawodowej odpowiadał za zarządzanie aktywami i pasywami, rynki finansowe, sprzedaż i produkt w wielu instytucjach finansowych.
Od listopada 2021 r. pełni funkcję wiceprezesa zarządu Alior Banku, w którym nadzoruje sprzedaż i produkty dla klienta detalicznego, obszar private banking i biuro maklerskie, od kwietnia 2023 r. także działalność skarbową.
Od lipca 2018 r. do listopada 2021 r. w zarządzie Pekao Banku Hipotecznego odpowiadał za obszar finansów. W tym czasie zrealizował projekt transferu wierzytelności hipotecznych w ramach grupy kapitałowej. W latach 2016-2018 zajmował się arbitrażem i stopą procentową banku oraz relacjami z klientami finansowymi oraz projektem wdrożenia regulacji MIFID II w Banku Credit Agricole Polska SA. Od 2012 r. do 2016 r. pracował w Pekao Banku Hipotecznym, gdzie jako dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami, Pasywami i Emisji Listów Zastawnych zajmował się pozyskiwaniem finansowania długoterminowego, odpowiadał za operacje skarbowe, rachunkowość zabezpieczeń, ryzyko walutowe, zarządzanie aktywami i pasywami, relacje z agencjami ratingowymi i inwestorami. Współpracował w zakresie rozwoju rynku listów zastawnych z niemieckim związkiem banków (Verband Deutscher Pfandbriefbanken). W latach 2013-2014 z ramienia sektora bankowego uczestniczył w pracach legislacyjnych w związku ze zmianą ustawy o listach zastawnych i bankach hipotecznych, a także rekomendacji K i rozporządzenia Ministerstwa Finansów odnośnie listów zastawnych.
W latach 1997-2012 pracował w banku inwestycyjnym WestLB, Westdeutsche Landesbank (obecnie HELABA Landesbank Hessen-Thüringen), gdzie jako dyrektor Departamentu Skarbu nadzorował sprzedaż instrumentów finansowych, arbitraż, zarządzanie stopą procentową, ryzyko walutowe, płynność regionu EMEA oraz odpowiadał za relacje i obsługę klientów.
Od 1995 r. do 1997 r. zarządzał płynnością i stopą procentową w ING Banku Śląskim. Od 1993 r. do 1995 r. pracował w Banku BGŻ (obecnie Bank BNP Paribas), gdzie zawierał transakcje na rynku międzybankowym, odpowiadał za płynność banku, zarządzanie stopą procentową i transakcje depozytowe z klientami banku.
Posiada Certificate in Global Management (Advanced Management Program) INSEAD Francja, ukończył studia doktoranckie w zakresie ekonomii w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, studia Executive MBA oraz studia DBA Doctor of Business Administration. Jest także absolwentem studiów podyplomowych na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji na Wydziale Prawa.
Wieloletni członek ACI Polska (Financial Markets Association).
Rafał Litwińczuk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Tomasz Miklas (wiceprezes zarządu)
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko Wiceprezesa Zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do Zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko Wiceprezesa Zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do Zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jacek Polańczyk (wiceprezes zarządu)
Do Zarządu Alior Banku dołączył w maju 2021 roku. Jest odpowiedzialny za obszary: komunikacji marketingowej, relacji z klientem, zakupów oraz logistyki. Wcześniej sprawował funkcję Dyrektora Działu Marketingu.
W przeszłości związany m.in. z sektorem paliwowo-energetycznym. Pracował w Polskiej Grupie Energetycznej oraz w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie, gdzie pełnił m.in. funkcję Dyrektora Departamentu Marketingu.
Ma bogate doświadczenie menedżerskie oraz wiedzę z różnych dziedzin prawa, w tym prawa spółek handlowych i prawa podatkowego. Pracował w renomowanych kancelariach prawnych oraz w służbie cywilnej, w tym w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Jacek Polańczyk ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej. Ukończył również Studium Polityki Zagranicznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. Posiada tytuł Master of Business Administration uzyskany w Wyższej Szkole Menedżerskiej.
Jacek Polańczyk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Do Zarządu Alior Banku dołączył w maju 2021 roku. Jest odpowiedzialny za obszary: komunikacji marketingowej, relacji z klientem, zakupów oraz logistyki. Wcześniej sprawował funkcję Dyrektora Działu Marketingu.
W przeszłości związany m.in. z sektorem paliwowo-energetycznym. Pracował w Polskiej Grupie Energetycznej oraz w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie, gdzie pełnił m.in. funkcję Dyrektora Departamentu Marketingu.
Ma bogate doświadczenie menedżerskie oraz wiedzę z różnych dziedzin prawa, w tym prawa spółek handlowych i prawa podatkowego. Pracował w renomowanych kancelariach prawnych oraz w służbie cywilnej, w tym w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Jacek Polańczyk ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studium Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej. Ukończył również Studium Polityki Zagranicznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. Posiada tytuł Master of Business Administration uzyskany w Wyższej Szkole Menedżerskiej.
Jacek Polańczyk spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Paweł Tymczyszyn (wiceprezes zarządu)
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2021 roku, odpowiedzialny obecnie za obszar technologii, prawny i ochrony danych. Wcześniej - dodatkowo odpowiedzialny za obszar operacji i systemów płatniczych oraz bezpieczeństwa. Pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Leasing sp. z o.o. należącej do Grupy Kapitałowej Alior Banku.
Do 2021 roku Paweł Tymczyszyn był prokurentem i dyrektorem Pionu Usług Korporacyjnych w Banku Pekao S.A., gdzie zarządzał m.in. Departamentem Prawnym, Departamentem Zakupów, Departamentem Nieruchomości oraz Departamentem Obsługi Banku (logistyka). Wcześniej pełnił również funkcję: dyrektora zarządzającego Departamentem Prawnym wraz z obsługą Organów Korporacyjnych Banku i spółek grupy kapitałowej Pekao, a pierwotnie dyrektora zarządzającego Departamentem Kluczowych Restrukturyzacji i Windykacji w Banku Pekao S.A.
Jako menedżer Paweł Tymczyszyn zdobył prawie 20-letnie doświadczenie w nadzorze, zarządzaniu i doradztwie, pracując dla różnorodnych podmiotów, w tym dużych spółek publicznych z sektora bankowego, retail, ubezpieczeń, operacji czy przemysłu. Doświadczenie zdobywał również w doradztwie prawnym dla szeregu podmiotów gospodarczych oraz w kancelariach prawnych.
Jest radcą prawnym z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Specjalizuje się w korporacyjnym i regulacyjnym prawie spółek, prawie bankowym, prawie gospodarczym oraz w zakresie mitygacji ryzyk prawnych kluczowych transakcji kredytowych i finansowych, fuzji i przejęć, restrukturyzacji i windykacji, jak również w sporach cywilnych, nieruchomości, prawa pracy, ochrony dóbr i prawie prasowym.
Był współautorem części komentarza do Prawa bankowego (edycja 2022, red. P. Zapadko, A. Mikos-Sitek, wyd. Wolters Kluwer) oraz publikacji dotyczących prawa spółek i prawa bankowego w Monitorze Prawniczym, Monitorze Prawa Handlowego i Przeglądzie Prawa Handlowego. Był panelistą licznych konferencji ekonomicznych, gospodarczych, prawniczych i z zakresu nowoczesnych technologii.
Jest słuchaczem studiów podyplomowych z bankowości w Szkole Głównej Handlowej. Ukończył programy menedżerskie na Uniwersytecie Oxfordzkim w Said Business School: Artificial Intelligence, Executive Finance, Executive Leadership. Absolwent studiów podyplomowe Executive Master of Business Administration na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz magisterskich studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej ukończył Technikum Łączności w Krakowie na kierunku technik elektronik o specjalności elektroniczne maszyny i systemy cyfrowe.
Paweł Tymczyszyn spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
W Zarządzie Alior Banku od listopada 2021 roku, odpowiedzialny obecnie za obszar technologii, prawny i ochrony danych. Wcześniej - dodatkowo odpowiedzialny za obszar operacji i systemów płatniczych oraz bezpieczeństwa. Pełni również funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Alior Leasing sp. z o.o. należącej do Grupy Kapitałowej Alior Banku.
Do 2021 roku Paweł Tymczyszyn był prokurentem i dyrektorem Pionu Usług Korporacyjnych w Banku Pekao S.A., gdzie zarządzał m.in. Departamentem Prawnym, Departamentem Zakupów, Departamentem Nieruchomości oraz Departamentem Obsługi Banku (logistyka). Wcześniej pełnił również funkcję: dyrektora zarządzającego Departamentem Prawnym wraz z obsługą Organów Korporacyjnych Banku i spółek grupy kapitałowej Pekao, a pierwotnie dyrektora zarządzającego Departamentem Kluczowych Restrukturyzacji i Windykacji w Banku Pekao S.A.
Jako menedżer Paweł Tymczyszyn zdobył prawie 20-letnie doświadczenie w nadzorze, zarządzaniu i doradztwie, pracując dla różnorodnych podmiotów, w tym dużych spółek publicznych z sektora bankowego, retail, ubezpieczeń, operacji czy przemysłu. Doświadczenie zdobywał również w doradztwie prawnym dla szeregu podmiotów gospodarczych oraz w kancelariach prawnych.
Jest radcą prawnym z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Specjalizuje się w korporacyjnym i regulacyjnym prawie spółek, prawie bankowym, prawie gospodarczym oraz w zakresie mitygacji ryzyk prawnych kluczowych transakcji kredytowych i finansowych, fuzji i przejęć, restrukturyzacji i windykacji, jak również w sporach cywilnych, nieruchomości, prawa pracy, ochrony dóbr i prawie prasowym.
Był współautorem części komentarza do Prawa bankowego (edycja 2022, red. P. Zapadko, A. Mikos-Sitek, wyd. Wolters Kluwer) oraz publikacji dotyczących prawa spółek i prawa bankowego w Monitorze Prawniczym, Monitorze Prawa Handlowego i Przeglądzie Prawa Handlowego. Był panelistą licznych konferencji ekonomicznych, gospodarczych, prawniczych i z zakresu nowoczesnych technologii.
Jest słuchaczem studiów podyplomowych z bankowości w Szkole Głównej Handlowej. Ukończył programy menedżerskie na Uniwersytecie Oxfordzkim w Said Business School: Artificial Intelligence, Executive Finance, Executive Leadership. Absolwent studiów podyplomowe Executive Master of Business Administration na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz magisterskich studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej ukończył Technikum Łączności w Krakowie na kierunku technik elektronik o specjalności elektroniczne maszyny i systemy cyfrowe.
Paweł Tymczyszyn spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).