Zarząd Alior Banku
Piotr Żabski (wiceprezes zarządu kierujący pracami zarządu banku)
Piotr Żabski jest absolwentem zarządzania i finansów na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Ukończył również zarządzanie projektami w Ecole Nationalle Superieure des Mines de ST. Etienne, strategię i innowację w MIT oraz promocję zdrowia na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
Jest doświadczonym menadżerem z blisko 30-letnim stażem w sektorze bankowym. Pełnił m.in. funkcję Wiceprezesa Zarządu Santander Consumer Banku odpowiedzialnego za strategię i innowacje, rozwój IT, cyberbezpieczeństwo, sprzedaż kredytów detalicznych i marketing, windykację, transformację Agile, PMO, obszar prawny i Compliance, rozwój HR, administrację. Wcześniej przez 11 lat pracował w Lukas Banku, gdzie pełnił m.in. funkcję Dyrektora Departamentu Kluczowych Klientów oraz Dyrektora Sprzedaży, a także Dyrektora Zrządzającego linią Consumer Finance. Jako Prezes Zarządu Santander Consumer Banku uzyskał pozytywną autoryzację KNF do pełnienia tej funkcji, a jego praca była wielokrotnie poddana różnego rodzaju audytom regulacyjnym, zawsze z pozytywnym rezultatem.
Piotr Żabski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Piotr Żabski jest absolwentem zarządzania i finansów na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Ukończył również zarządzanie projektami w Ecole Nationalle Superieure des Mines de ST. Etienne, strategię i innowację w MIT oraz promocję zdrowia na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
Jest doświadczonym menadżerem z blisko 30-letnim stażem w sektorze bankowym. Pełnił m.in. funkcję Wiceprezesa Zarządu Santander Consumer Banku odpowiedzialnego za strategię i innowacje, rozwój IT, cyberbezpieczeństwo, sprzedaż kredytów detalicznych i marketing, windykację, transformację Agile, PMO, obszar prawny i Compliance, rozwój HR, administrację. Wcześniej przez 11 lat pracował w Lukas Banku, gdzie pełnił m.in. funkcję Dyrektora Departamentu Kluczowych Klientów oraz Dyrektora Sprzedaży, a także Dyrektora Zrządzającego linią Consumer Finance. Jako Prezes Zarządu Santander Consumer Banku uzyskał pozytywną autoryzację KNF do pełnienia tej funkcji, a jego praca była wielokrotnie poddana różnego rodzaju audytom regulacyjnym, zawsze z pozytywnym rezultatem.
Piotr Żabski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Artur Chołody (członek rady nadzorczej delegowany do czasowego wykonywania czynności wiceprezesa zarządu banku)
Jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu pozytywnym egzaminem, uzyskując tytuł radcy prawnego. Absolwent studiów podyplomowych MBA ZZL Franklin University Ohio / WSB Poznań, absolwent studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania, Zarządzania Organizacją Pozarządową, Przedsiębiorczości Internetowej oraz Metodologii Nauk Ekonomicznych.
Od blisko 20 lat wspólnik Wielkopolskiej Grupy Prawniczej sp.k, specjalizującej się w zamówieniach publicznych oraz obsłudze firm ubiegających się o międzynarodowe kontrakty publiczne. Członek zarządów firm z branży przemysłowej, przeprowadził skutecznie restrukturyzację Fabryki Narzędzi Specjalnych spółka z o.o. tworząc podwaliny pod budowę polskiej grupy kapitałowej w branży narzędziowej.
Artur Chołody w radach nadzorczych zasiada od ok. 5 lat. Sprawował nadzór nad podmiotami publicznymi, pełnił funkcje m.in. wiceprzewodniczącego rady nadzorczej Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o. w Poznaniu, oraz przewodniczącego rady nadzorczej Zakładu Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Ostrzeszowie.
Od 27 kwietnia 2024 r. członek Rady Nadzorczej Alior Bank S.A., w tym w okresie od 15 maja 2024 r. do 14 sierpnia 2024 r. – delegowany do czasowego wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku kierującego pracami Zarządu.
Artur Chołody spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu pozytywnym egzaminem, uzyskując tytuł radcy prawnego. Absolwent studiów podyplomowych MBA ZZL Franklin University Ohio / WSB Poznań, absolwent studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania, Zarządzania Organizacją Pozarządową, Przedsiębiorczości Internetowej oraz Metodologii Nauk Ekonomicznych.
Od blisko 20 lat wspólnik Wielkopolskiej Grupy Prawniczej sp.k, specjalizującej się w zamówieniach publicznych oraz obsłudze firm ubiegających się o międzynarodowe kontrakty publiczne. Członek zarządów firm z branży przemysłowej, przeprowadził skutecznie restrukturyzację Fabryki Narzędzi Specjalnych spółka z o.o. tworząc podwaliny pod budowę polskiej grupy kapitałowej w branży narzędziowej.
Artur Chołody w radach nadzorczych zasiada od ok. 5 lat. Sprawował nadzór nad podmiotami publicznymi, pełnił funkcje m.in. wiceprzewodniczącego rady nadzorczej Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o. w Poznaniu, oraz przewodniczącego rady nadzorczej Zakładu Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Ostrzeszowie.
Od 27 kwietnia 2024 r. członek Rady Nadzorczej Alior Bank S.A., w tym w okresie od 15 maja 2024 r. do 14 sierpnia 2024 r. – delegowany do czasowego wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku kierującego pracami Zarządu.
Artur Chołody spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Marcin Ciszewski (wiceprezes zarządu)
Menadżer z ponad 20 letnim doświadczeniem w obszarze finansów i zarządzania ryzykiem.
Pełnił funkcję wiceprezesa Ultimo TFI S.A. jako członek zarządu nadzorujący system zarządzania ryzykiem. Przez ponad 18 lat związany z Euro Bank S.A. gdzie przez 9 lat pełnił funkcję wiceprezesa zarządu w tym przez dwa i pół roku jako CRO. Wcześniej jako CFO i Dyrektor Departamentu Controllingu. Dodatkowo zdobywał doświadczenie w Volkswagen Bank Polska S.A. i Lukas Bank S.A.
Marcin Ciszewski ukończył Finanse i Bankowość na Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej. Dodatkowo ukończył kurs Strategic Leadership Academy na ICAN Institute, organizowany przez Harvard Business Review.
Marcin Ciszewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Menadżer z ponad 20 letnim doświadczeniem w obszarze finansów i zarządzania ryzykiem.
Pełnił funkcję wiceprezesa Ultimo TFI S.A. jako członek zarządu nadzorujący system zarządzania ryzykiem. Przez ponad 18 lat związany z Euro Bank S.A. gdzie przez 9 lat pełnił funkcję wiceprezesa zarządu w tym przez dwa i pół roku jako CRO. Wcześniej jako CFO i Dyrektor Departamentu Controllingu. Dodatkowo zdobywał doświadczenie w Volkswagen Bank Polska S.A. i Lukas Bank S.A.
Marcin Ciszewski ukończył Finanse i Bankowość na Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej. Dodatkowo ukończył kurs Strategic Leadership Academy na ICAN Institute, organizowany przez Harvard Business Review.
Marcin Ciszewski spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jacek Iljin (wiceprezes zarządu)
Jacek Iljin ukończył studia na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku finanse i bankowość. Kontynuował naukę na studiach podyplomowych, uzyskując tytuł EMBA od Uniwersytetu Łódzkiego, Towson University i University of Baltimore. Umiejętności menedżerskie rozwijał również na programach HPL i Advanced HPL w International Institute for Management Development (IMD) w Szwajcarii.
Ma bogate doświadczenie w bankowości, przede wszystkim detalicznej. W 2002 r. dołączył do mBanku. Współkształtował rozwój instytucji od nowatorskiego start-upu, powstałego pod skrzydłami ówczesnego BRE Banku, do pozycji jednego z największych banków detalicznych w Polsce, prowadzącego również działalność na rynkach zagranicznych w Czechach i na Słowacji.
Jacek Iljin jest doświadczonym menedżerem. W trakcie kariery w mBanku pełnił różne funkcje nadzorcze w spółkach grupy mBanku oraz zarządcze w obszarze strategii, marketingu, zarządzania produktami, sprzedaży i marketingu bezpośredniego oraz rozwoju modelu dystrybucji. Ostatnio jako Dyrektor Zarządzający mBanku ds. Sprzedaży i Procesów Biznesowych Bankowości Detalicznej skupiał się na wzroście biznesu, transformacji cyfrowej i budowaniu modelu dystrybucji łączącego silne strony kanałów cyfrowych oraz najcenniejszych dla każdego banku ludzi.
Jacek Iljin spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jacek Iljin ukończył studia na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku finanse i bankowość. Kontynuował naukę na studiach podyplomowych, uzyskując tytuł EMBA od Uniwersytetu Łódzkiego, Towson University i University of Baltimore. Umiejętności menedżerskie rozwijał również na programach HPL i Advanced HPL w International Institute for Management Development (IMD) w Szwajcarii.
Ma bogate doświadczenie w bankowości, przede wszystkim detalicznej. W 2002 r. dołączył do mBanku. Współkształtował rozwój instytucji od nowatorskiego start-upu, powstałego pod skrzydłami ówczesnego BRE Banku, do pozycji jednego z największych banków detalicznych w Polsce, prowadzącego również działalność na rynkach zagranicznych w Czechach i na Słowacji.
Jacek Iljin jest doświadczonym menedżerem. W trakcie kariery w mBanku pełnił różne funkcje nadzorcze w spółkach grupy mBanku oraz zarządcze w obszarze strategii, marketingu, zarządzania produktami, sprzedaży i marketingu bezpośredniego oraz rozwoju modelu dystrybucji. Ostatnio jako Dyrektor Zarządzający mBanku ds. Sprzedaży i Procesów Biznesowych Bankowości Detalicznej skupiał się na wzroście biznesu, transformacji cyfrowej i budowaniu modelu dystrybucji łączącego silne strony kanałów cyfrowych oraz najcenniejszych dla każdego banku ludzi.
Jacek Iljin spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Tomasz Miklas (wiceprezes zarządu)
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko wiceprezesa zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Związany z Alior Bankiem od 2008 roku, na stanowisko wiceprezesa zarządu awansował w październiku 2022 roku. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, operacyjnym, płynności oraz rynkowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu strategicznych projektów, w tym z zakresu transformacji organizacji pracy, fuzji, wdrażania nowych produktów i procesów.
Od 2021 roku, przed dołączeniem do zarządu, sprawował funkcję dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego w Alior Banku. Był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym dla klientów indywidualnych, mikroprzedsiębiorstw, klientów biznesowych oraz nadzór nad polityką kredytową spółki zależnej Alior Leasing.
Ponadto, przewodniczył Komitetowi Ryzyka Kredytowego i Inicjatyw Biznesowych oraz był członkiem Komitetu Kredytowego, Komitetu Ryzyka Operacyjnego, Komitetu Ryzyka Modeli oraz Komitetu Rozwoju Banku.
W latach 2017-2021 był odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem kredytowym w segmentach biznesowych, w tym dla mikroprzedsiębiorstw i klientów biznesowych. W latach 2013-2017 koncentrował się na zarządzaniu ryzykiem kredytowym produktów dla klientów indywidualnych.
Tomasz Miklas jest absolwentem Informatyki i Ekonometrii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Ryzykiem w Instytucjach Finansowych w Szkole Głównej Handlowej.
Tomasz Miklas spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Wojciech Przybył (wiceprezes zarządu)
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz MBA The Nottingham Trent University Wielkopolskiej Szkoły Biznesu. Większość ponad 20-letniej kariery zawodowej związany z branżą finansową i obszarami nowych technologii.
Od 22 lat związany zawodowo z Grupą Credit Agricole. Karierę rozpoczął w EFL SA od stanowisk managerskich związanych z obsługą klienta, najpierw jako zastępca Dyrektora Departamentu Obsługi Klienta, a później jako Dyrektor, aktywnie uczestnicząc w projektach centralizacji i budowy jakości w obszarze obsługi posprzedażowej. W 2009 roku zbudował od podstaw nowy podmiot w grupie odpowiedzialny za aktywność w obszarze biznesu ubezpieczeniowego oraz pożyczki leasingowej - EFL Finance SA. W 2018 odpowiedzialny za budowę obszaru innowacji dla Grupy EFL. Od 2020 roku członek zarządu EFL odpowiedzialny za obszary marketingu, ESG, ubezpieczeń i innowacji, kluczowych dla strategicznego rozwoju grupy EFL.
Jest autorem oraz promotorem szeregu projektów z zakresu cyfryzacji oraz rozwiązań umożliwiających zdalne zawieranie umów leasingowych.
Prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci, pasjonat historii i dzikiej przyrody.
Wojciech Przybył spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz MBA The Nottingham Trent University Wielkopolskiej Szkoły Biznesu. Większość ponad 20-letniej kariery zawodowej związany z branżą finansową i obszarami nowych technologii.
Od 22 lat związany zawodowo z Grupą Credit Agricole. Karierę rozpoczął w EFL SA od stanowisk managerskich związanych z obsługą klienta, najpierw jako zastępca Dyrektora Departamentu Obsługi Klienta, a później jako Dyrektor, aktywnie uczestnicząc w projektach centralizacji i budowy jakości w obszarze obsługi posprzedażowej. W 2009 roku zbudował od podstaw nowy podmiot w grupie odpowiedzialny za aktywność w obszarze biznesu ubezpieczeniowego oraz pożyczki leasingowej - EFL Finance SA. W 2018 odpowiedzialny za budowę obszaru innowacji dla Grupy EFL. Od 2020 roku członek zarządu EFL odpowiedzialny za obszary marketingu, ESG, ubezpieczeń i innowacji, kluczowych dla strategicznego rozwoju grupy EFL.
Jest autorem oraz promotorem szeregu projektów z zakresu cyfryzacji oraz rozwiązań umożliwiających zdalne zawieranie umów leasingowych.
Prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci, pasjonat historii i dzikiej przyrody.
Wojciech Przybył spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Zdzisław Wojtera (wiceprezes zarządu)
Zdzisław Wojtera jest absolwentem cybernetyki i informatyki na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego oraz studiów podyplomowych Banking and Regional Economy na Radboud University w Holandii. Ukończył program dla wyższej kadry menedżerskiej Advanced Management Program na IESE Business School, specjalistyczny program finansowy Corporate Financial Strategy na INSEAD oraz Data Science na Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Od ponad 30 lat związany z sektorem finansowym. Pracował w zarządach banków i spółek bankowych oraz radach nadzorczych specjalizując się w zarządzaniu finansami. Uczestniczył w transformacji sektora finansowego od początku zmian systemowych do teraźniejszości, czyli od momentu wydzielenia banków komercyjnych z NBP, aż po rozwój bankowości internetowej i platform mobilnych. W latach 90., w ramach pracy w Powszechnym Banku Gospodarczym SA, był odpowiedzialny za restrukturyzację wielu przedsiębiorstw i spółek finansowych, które miały problemy z dostosowaniem modelu biznesowego do wymogów gospodarki wolnorynkowej. W ramach struktur banku PBG SA, jako wiceprezes zarządu, rozwijał spółkę PBG Leasing, a następnie na zlecenie PKO BP zakładał firmę leasingową PKO Leasing, dzisiaj największą firmę leasingową w kraju. W latach 2002-2005 był wiceprezesem zarządu Banku Pocztowego, gdzie odpowiadał za finanse, restrukturyzację oraz wdrożenie nowego systemu informatycznego dla bankowości transakcyjnej.
Od 2005 r. związany z mBankiem, w którym pełnił role dyrektora nadzorującego obszar finansów, a ostatnio był odpowiedzialny za budowę i rozwój nowoczesnego systemu informacji zarządczej. Wykorzystuje najnowszą wiedzę i technologie, aby tworzyć nowoczesne finanse zorientowane na przyszłość, wspierające wdrażanie strategii biznesowej i korzystające z osiągnięć AI/ML.
Zdzisław Wojtera spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).
Zdzisław Wojtera jest absolwentem cybernetyki i informatyki na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego oraz studiów podyplomowych Banking and Regional Economy na Radboud University w Holandii. Ukończył program dla wyższej kadry menedżerskiej Advanced Management Program na IESE Business School, specjalistyczny program finansowy Corporate Financial Strategy na INSEAD oraz Data Science na Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Od ponad 30 lat związany z sektorem finansowym. Pracował w zarządach banków i spółek bankowych oraz radach nadzorczych specjalizując się w zarządzaniu finansami. Uczestniczył w transformacji sektora finansowego od początku zmian systemowych do teraźniejszości, czyli od momentu wydzielenia banków komercyjnych z NBP, aż po rozwój bankowości internetowej i platform mobilnych. W latach 90., w ramach pracy w Powszechnym Banku Gospodarczym SA, był odpowiedzialny za restrukturyzację wielu przedsiębiorstw i spółek finansowych, które miały problemy z dostosowaniem modelu biznesowego do wymogów gospodarki wolnorynkowej. W ramach struktur banku PBG SA, jako wiceprezes zarządu, rozwijał spółkę PBG Leasing, a następnie na zlecenie PKO BP zakładał firmę leasingową PKO Leasing, dzisiaj największą firmę leasingową w kraju. W latach 2002-2005 był wiceprezesem zarządu Banku Pocztowego, gdzie odpowiadał za finanse, restrukturyzację oraz wdrożenie nowego systemu informatycznego dla bankowości transakcyjnej.
Od 2005 r. związany z mBankiem, w którym pełnił role dyrektora nadzorującego obszar finansów, a ostatnio był odpowiedzialny za budowę i rozwój nowoczesnego systemu informacji zarządczej. Wykorzystuje najnowszą wiedzę i technologie, aby tworzyć nowoczesne finanse zorientowane na przyszłość, wspierające wdrażanie strategii biznesowej i korzystające z osiągnięć AI/ML.
Zdzisław Wojtera spełnia wszystkie wymogi określone w art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 2488).