- 2018-06-25
Nowości w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Alior Bank
W najnowszej odsłonie bankowości internetowej i mobilnej dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą została wdrożona usługa VAT Split Payment. Mechanizm tzw. „podzielonej płatności” przeznaczony jest dla płatników podatku VAT - kupujący towar może przelać kwotę netto bezpośrednio na rachunek sprzedającego, a podatek VAT na odpowiedni rachunek księgowy, powiązany z rachunkiem sprzedawcy.
Bank wprowadził możliwość pobierania wyciągów w formacie JPK (Jednolity Plik Kontrolny) w bankowości internetowej. Taka forma, to duże udogodnienie dla przedsiębiorców oraz bezpieczeństwo prawno-podatkowe w przypadku ewentualnych kontroli organów podatkowych.
Bank dla klientów indywidualnych również wprowadził udogodnienia i innowacyjne rozwiązania.
Udoskonalone zostały istniejące funkcje związane z płatnościami. W nowej wersji możliwe jest wygodne kopiowanie kodu BLIK. Ta pozornie nieduża zmiana eliminuje możliwość popełnienia błędu przy przepisywaniu 6-cyfrowego kodu. Dzięki temu transakcje internetowe i mobilne za pomocą BLIKA będą jeszcze szybsze i wygodniejsze niż dotychczas. Zmienił się również sposób aktywacji aplikacji mobilnej. W nowej wersji klienci proszeni są o podanie PESEL-u lub swojego numeru klienta. Po udzieleniu odpowiedzi na kilka krótkich pytań, aplikacja będzie gotowa do użytku. Bez zmian pozostaje użycie kodów aktywacyjnych stanowiących dodatkowe zabezpieczenie tego procesu.
Bank dla klientów indywidualnych również wprowadził udogodnienia i innowacyjne rozwiązania.
Udoskonalone zostały istniejące funkcje związane z płatnościami. W nowej wersji możliwe jest wygodne kopiowanie kodu BLIK. Ta pozornie nieduża zmiana eliminuje możliwość popełnienia błędu przy przepisywaniu 6-cyfrowego kodu. Dzięki temu transakcje internetowe i mobilne za pomocą BLIKA będą jeszcze szybsze i wygodniejsze niż dotychczas. Zmienił się również sposób aktywacji aplikacji mobilnej. W nowej wersji klienci proszeni są o podanie PESEL-u lub swojego numeru klienta. Po udzieleniu odpowiedzi na kilka krótkich pytań, aplikacja będzie gotowa do użytku. Bez zmian pozostaje użycie kodów aktywacyjnych stanowiących dodatkowe zabezpieczenie tego procesu.