swoich usług
Usługa Moje rachunki NOWOŚĆ
Wszystkie swoje rachunki masz w jednym miejscu, a faktury za prąd, gaz, przedszkole, klub fitness oraz wiele innych opłacasz jednym kliknięciem.
swoich usług
na poszczególne usługi
o nadchodzących terminach płatności
jednym kliknięciem
- Zaloguj się do Alior Online lub Alior Mobile, następnie:
- w Alior Online wejdź w zakładkę Usługi i wybierz opcję Moje rachunki,
- w Alior Mobile wejdź w zakładkę Płatności i Usługi i wybierz opcję Moje rachunki.
- Wybierz Włącz usługę.
- Wskaż dostawców swoich usług.
- Wybierz rachunek do pobierania opłaty za usługę oraz rachunek, z którego opłacać będziesz faktury. Następnie wyraź wymagane zgody oraz zapoznaj się oraz zaakceptuj regulamin usługi oraz Taryfę Opat i Prowizji dla usługi Moje rachunki.
- Gotowe.
Jak skorzystasz z usługi Moje rachunki? sprawdź
Wybór dostawcy faktury
Opłacanie faktur
Aby dokonać kilku płatności jednocześnie postępuj jak poniżej:
- w Alior Mobile:
- zaznacz checkbox przy fakturach, które chcesz opłacić,
- wybierz „Dodaj do koszyka”,
- wybierz akcję „Przejdź do koszyka”,
- jedną autoryzacją zaakceptuj płatność wszystkich faktur w koszyku,
- gotowe!
- w Alior Online:
- wybierz przycisk „Dodaj do koszyka” przy fakturach, które chcesz opłacić,
- wybierz akcję „Przejdź do koszyka”,
- jedną autoryzacją zaakceptuj płatność wszystkich faktur w koszyku,
- gotowe!
Historia opłaconych faktur
W historii swojego rachunku zobaczysz natomiast wyłącznie faktury opłacone przez Moje rachunki. Będą tam zatem widoczne jedynie faktury zrealizowane za pośrednictwem Alior Banku.
Aplikacja Alior Mobile
Pytania i odpowiedzi
Ogólne
Czym jest usługa Moje rachunki?
Jakie korzyści daje Ci usługa Moje rachunki?
- Pozwala monitorować wszystkie opłaty regularne, zarówno bieżące jak i przyszłe.
- Automatycznie pobierzesz dane o fakturach od Twoich dostawców.
- Łatwo wybierzesz fakturę lub grupę faktur, które opłacisz jednym kliknięciem.
- Nie musisz pamiętać o terminach płatności faktur, usługa przypomni Ci o nich, także o fakturach zaległych.
Czy musisz mieć konto w Alior Banku?
Czy korzystanie z usługi jest płatne?
Jak zrezygnować z usługi Moje rachunki?
Wyłączenie usługi jest natychmiastowe. Opłata miesięczna pobierana jest na koniec miesiąca, jeśli usługa była aktywna co najmniej jeden dzień w danym miesiącu kalendarzowym.
Dostawcy faktur
Czy dane, które podajesz logując się do serwisu dostawcy (eBOK) są bezpieczne?
Podczas aktywacji dostawcy faktur jestem proszony o dane do logowania, skąd je wezmę?
Dlaczego jestem proszony o podanie hasła z SMS w trakcie aktywacji dostawcy?
Co zrobić, jeśli nie pamiętam danych do logowania do serwisu dostawcy faktur ?
Co oznaczają poszczególne statusy dostawców faktur w usłudze Moje rachunki ?
- Aktywuj – dostawca nie został jeszcze aktywowany, po kliknięciu przejdziesz do aktywacji dostawcy.
- Weryfikacja – aktualnie trwa weryfikacja połączenia z dostawcą.
- Aktualizuj - Twój dostawca prosi o dodatkową autoryzację, po kliknięciu Aktualizuj zostaniesz poproszony np. o podanie kodu SMS.
- Uwaga – dostawca wymaga dodatkowych działań, np. okresowej zmiany hasła.
Przy dostawcy faktur pojawiła się czerwona kropka. Co ona oznacza?
Jak mogę dodać dostawcę faktur ?
- Przejdź do zakładki dostawcy i wybierz „Dodaj dostawcę”.
- Na kolejnym ekranie wybierz do jakiej kategorii należy dostawca, którego chcesz dodać. Przejdź dalej.
- Wyszukaj Twojego dostawcę, wpisując jego nazwę w wyszukiwarce lub korzystając z filtrów z kategoriami usług lub przewijając listę. Wybierz dostawcę, którego chcesz dodać i przejdź dalej.
- Wprowadź dane dostępowe do serwisu dostawcy.
Jak mogę usunąć dostawcę faktur w aplikacji mobilnej?
Po usunięciu dostawcy z usługi Moje rachunku znikną wszystkie informacje o fakturach z nim powiązanych, w tym o opłaconych i zaplanowanych. Transakcje potwierdzające dokonanie opłat za faktury od usuniętego dostawcy będą nadal widoczne w historii rachunku, z którego były opłacane.
Subkonta
Przy dostawcach faktur jest przycisk „Pokaż subkonta” co to oznacza? Czym są subkonta?
Każde subkonto posiada własne, osobne saldo, przypisane są do niego inne rachunki oraz statusy.
Dlaczego nie mogę zmienić/usunąć subkonta?
Jak dodać subkonta?
Jakie zastosowania mają subkonta?
Faktury
Co to jest ‘Lista faktur’ ?
Co to jest ‘Lista przyszłych faktur’?
Co oznaczają poszczególne statusy faktur?
- Zaległa – faktura, której termin płatności już minął.
- Zaplanowana – bieżąca faktura, dla której zaplanowano już termin płatności.
- Do opłacenia – bieżąca faktura oczekująca na opłacenie.
- W koszyku – bieżąca faktura, znajdująca się w koszyku płatności.
- Nieznany – status płatności dla faktury nie jest znany. Wymaga ona ręcznego oznaczenia jako zapłacona lub do opłacenia.
Na liście faktur widnieje faktura ze statusem ‘nieznany’, co zrobić?
Dlaczego nie mogę zaznaczyć faktury, aby dodać ją do koszyka (checkbox jest nieaktywny)?
Jak mogę zmienić termin płatności dla zaplanowanej faktury?
Dlaczego kwota do zapłaty jest różna od kwoty na fakturze?
Gdzie sprawdzę szczegóły faktury?
Jakie informacje znajdę w szczegółach faktury?
- Odbiorca
- Tytuł transakcji
- Kwota na fakturze
- Kwota do zapłaty (jeśli dotyczy)
- Termin płatności
- Status płatności
- Dodatkowe informacje od dostawcy, np.: „Płatność za ta fakturę została zaksięgowana na poczet innej faktury” (jeśli dostawca przekazał dodatkowe informacje)
W szczegółach faktury jest informacja o subkoncie, co to oznacza?
Jak opłacę fakturę?
- Dokonując płatności pojedynczej faktury. Wejdź w szczegóły wybranej faktury. Zostaniesz wtedy przekierowany do formatki przelewu krajowego z uzupełnionymi polami.
- Dokonując płatności wielu faktur. Dodaj wybrane faktury do koszyka i opłać cały koszyk w odpowiednim terminie.
Jak dokonam kilku płatności na raz?
- zaznacz checkbox, przy fakturach, które chcesz opłacić,
- wybierz „Dodaj do koszyka”,
- wybierz akcję „Przejdź do koszyka”,
- jedną autoryzacją zaakceptuj płatność wszystkich faktur w koszyku,
- gotowe.
- wybierz przycisk „Dodaj do koszyka” przy fakturach, które chcesz opłacić,
- wybierz akcję „Przejdź do koszyka”,
- jedną autoryzacją zaakceptuj płatność wszystkich faktur w koszyku,
- gotowe.
Jak dodam fakturę do koszyka płatności w aplikacji mobilnej?
Czy po wykonaniu płatności mogę pobrać jej potwierdzenie?
Historia opłaconych faktur
Jakie transakcje zobaczę w historii usługi Moje rachunki?
Jak rozróżnię które faktury z widocznych w historii zostały opłacone przez Moje rachunki a które nie?
Jak sprawdzę szczegóły faktury znajdującej się w historii?
Gdzie zobaczę historię opłaconych faktur ?
Powiadomienia w ramach usługi Moje rachunki
O jakich akcjach dostanę powiadomienie?
- wystawionej nowej fakturze,
- zbliżającym się terminie płatności faktury,
- fakturze, dla której upłynął termin płatności,
- pojawieniu się faktury o statusie nieznanym,
- zaksięgowaniu środków na poczet innej faktury ,
- zmianie statusu połączenia z dostawcą,
Aby otrzymywać powiadomienia w formie mailowej, konieczne jest uzupełnienie adresu mailowego do powiadomień. Zrobisz to wchodząc w Ustawienia/Powiadomienia/Adres e-mail do powiadomień
Powiadomienia w formie e-mail oraz push są bezpłatne. Powiadomienia poprzez SMS, są powiadomieniami płatnymi zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji Alior Banku.
Jak mogę włączyć/wyłączyć powiadomienia?
W bankowości internetowej Alior Online wejdź w Ustawienia, następnie Powiadomienia oraz wyszukaj belkę dotyczącą Moich rachunków.
W jakiej formie otrzymam powiadomienia ?
Aby ustawić powiadomienia w aplikacji Alior Mobile wejdź w Ustawienia/Powiadomienia/Moje rachunki.
W bankowości internetowej Alior Online wejdź w Ustawienia, następnie Powiadomienia oraz wyszukaj belkę dotyczącą Moich rachunków.
Dodatkowe informacje
Przydatne dokumenty
Regulamin Usługi Moje rachunki
Plik w formacie PDF (rozmiar: 229 KB)Taryfa Opłat i Prowizji Alior Banku S.A. dla Klientów Indywidualnych – Usługa Moje rachunki
Plik w formacie PDF (rozmiar: 158 KB)Bezpieczne logowanie
Dlaczego warto stosować uwierzytelnianie dwuetapowe?
- Wykorzystujesz dwa elementy weryfikacyjne, które są od siebie niezależne np. hasło i SMS
- Wybierasz drugi element weryfikacji według własnych preferencji np. SMS, PUSH czy biometria
- Dostaniesz powiadomienie o próbie nienaturyzowanego dostępu do konta
- W przypadku wycieku czy złamania hasła przestępca nie otrzyma dostępu do Twojego konta – niezbędny jest dodatkowy element weryfikacyjny
Jak dodatkowo chronić się przed atakiem przestępców?
- Sprawdzaj dane transakcji przed zatwierdzeniem
- Chroń swój smartfon i token, w przypadku ich utraty zgłoś się do dostawcy usługi
- Dbaj o bezpieczeństwo urządzenia do weryfikacji dwuetapowej, np. wykorzystując biometrię, uważaj, aby na urządzeniu nikt inny nie dodał swojego odcisku palca lub FaceID
- Uważaj na możliwość pozyskania duplikatu Twojej karty sim przez atakującego
- Nie klikaj w nieznane linki – uważaj na te prowadzące do stron realizacji płatności
- W rozmowach telefonicznych z pracownikiem instytucji zaufania publicznego korzystaj z dostępnych metod potwierdzenia tożsamości pracownika – hasła zwrotnego czy powiadomienia PUSH