- 2018-09-25
Alior Bank liderem wśród banków w rankingach Forbesa i Newsweeka
Alior Bank pięciokrotnie triumfuje. Zdobył pierwsze miejsca w rankingach Forbesa jako Bank przyjazny dla firmy oraz Bank rekomendowany firmie. Ten drugi tytuł, został przyznany przez redakcję po raz pierwszy w historii plebiscytu. Alior Bank może też poszczycić się mianem Przyjaznego banku Newsweeka, gdzie w rankingu zdeklasował konkurencję w dwóch kluczowych dla siebie kategoriach - Bankowość tradycyjna i Bankowość internetowa. Ponadto, uplasował się na drugiej pozycji pod względem Bankowości hipotecznej.
Alior Bank okazał się bezkonkurencyjny w obszarze bankowości dla mikro i małych firm, zdobywając aż dwie prestiżowe nagrody w rankingu Forbesa. Został najwyżej oceniony we wszystkich czterech kategoriach badanych przez Kantar Polska metodą mystery shopper na zlecenie redakcji: jakości obsługi, umiejętności pozyskania klientów, zdalnych kanałów kontaktu i wyglądu placówek. Audytorzy byli przede wszystkim pod wrażeniem życzliwości, zainteresowania klientem w oddziałach i jego partnerskiego traktowania. O miejscu w rankingu decydowała suma punktów przyznany za wirtualny i realny kontakt z bankiem. Kantar Polska wziął pod lupę 20 banków z ofertami dla biznesu, przeprowadzając w nich z pomocą tajemniczych klientów 234 audyty.
O zwycięstwie w rankingu przesądziła też oferta. Alior Bank posiada najtańszy „Koszyk Forbesa”, czyli zestaw podstawowych usług dla biznesu i jako jedyny z banków otrzymał w tej dziedzinie maksymalną liczbę punktów – 5 gwiazdek. Redakcja, która oceniała ofertę na podstawie wypełnionych przez banki ankiet, szczególnie doceniła w Alior Banku ofertę kont i kredytów firmowych. W tym roku po raz pierwszy, Forbes przyznał też własne rekomendacje, wybierając 9 jego zdaniem najlepszych banków – listę otworzył Alior Bank, wyróżniając się na tle konkurentów wzorową obsługą klienta i korzystnymi rozwiązaniami dla biznesu.
– Małe przedsiębiorstwa są ważnym klientem Alior Banku i jesteśmy dumni z przyznanych nam wyróżnień, które są dowodem na to, że jesteśmy dla firm rzetelnym partnerem, który stawia na jakość. Na początku roku, wprowadziliśmy nowe standardy obsługi klientów biznesowych w oddziałach, które już przynoszą realne efekty. Usprawniliśmy także obsługę firm przez infolinię, tworząc nowe szkolenia i skrypty rozmów dla konsultantów, pozwalające jeszcze lepiej sprecyzować potrzeby klientów biznesowych i trafić do nich z idealnie dopasowaną ofertą – podkreślił Maciej Surdyk, wiceprezes zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za Obszar Klienta Biznesowego.
– Dbamy o to aby nasza oferta wprowadzała nową jakość w usługach bankowych dla firm. Jesteśmy otwarci na innowacyjne pomysły i zorientowane na klienta uproszczenia, które pozwalają nam kreować rozwiązania odpowiadające na realne potrzeby przedsiębiorców. Potrafimy wdrażać produkty zupełnie nowe na rynku i być realnym partnerem dla biznesu, który oferuje więcej niż tylko podstawową obsługę, ale stwarza firmie możliwości rozwoju i czerpania korzyści z relacji z bankiem – dodał Marek Sołtysiak, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego w Alior Banku.
Alior Bank posiada szereg ciekawych rozwiązań dla firm. Wśród nich wymienić można m.in. Rachunek Partner z terminalem płatniczym i gwarancją ceny paliwa (3,90 zł/litr), księgowość online z generatorem plików JPK, pakiet kredytowy dla mikrofirm z finansowaniem do 600 tys. zł. Z iKontem Biznes bank premiuje także za aktywne korzystanie z konta firmowego. Ponadto, Alior Bank udostępnia portal Zafirmowani.pl, w którym klienci firmowi mogą skorzystać z szeregu cennych porad na temat prowadzenia biznesu – redakcja magazynu Forbes doceniła tę dodatkową usługę.
Alior Bank jest też przykładem na to, że duża instytucja finansowa może efektywnie wspierać start upy i umiejętnie z nimi współpracować. Wraz ze start upem VoicePin z sukcesem wprowadził sztuczną inteligencję, które pod nazwą DRONN wspiera w banku m.in. monitoring klientów kluczowych oraz podwyższonego ryzyka, procesy zamykania rachunków czy wysyłkę ponagleń w ramach zajęć egzekucyjnych. W tym miesiącu Alior Bank ruszył z mającym potrwać trzy miesiące programem akceleracyjnym RBL_Start. W Warsaw Spire otworzył także specjalną przestrzeń, w której wraz z ośmioma wyłonionymi przez siebie startupami z branży fintech będzie wypracowywał oraz testował nowe rozwiązania dla klientów. Jest również w trakcie tworzenia paneuropejskiej platformy opartej na modelu Open API we współpracy z firmą Mastercard oraz zagranicznymi fintechami: Raisin i solarisBank.
Alior Bank został także mianowany Przyjaznym bankiem Newsweeka, gdzie okazał się najlepszy pod kątem Bankowości tradycyjnej oraz Bankowości internetowej. W kategorii Bankowość hipoteczna zajął drugie miejsce, plasując się na podium tuż za Pekao SA. O pozycji w rankingu również decydowały wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar Polska metodą tajemniczego klienta, gdzie audytorzy wizytowali zarówno oddziały pod kątem jakości usługi i kompetencji pracowników jak i sprawdzali funkcjonalność serwisu transakcyjnego, przyjazność procedur czy sprawność kanałów komunikacji z bankiem.
– Jesteśmy na rynku blisko 10 lat. Powstawaliśmy w momencie dużych zmian, gdzie bankowość tradycyjna musiała przejść częściową transformację do online’u. Sukces w rankingu pokazuje, że radzimy sobie świetnie w tych dwóch obszarach i w dobie nowych technologii potrafimy budować bezpośrednie relacje z klientem – zaznaczył Mateusz Poznański, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Obszar Klienta Indywidualnego. – Z perspektywy naszej strategii Cyfrowego buntownika, bardzo istotna jest dla nas wygrana w kategorii bankowości internetowej, ale przyjmujemy ją z pokorą. Mamy w tym obszarze jeszcze wiele do zrobienia oraz ambicję, żeby powtórzyć sukces w kolejnych latach – podsumował Wiceprezes Alior Banku.
By być instytucją przyjazną klientom, Alior Bank w tworzeniu oferty stawia na elastyczność i wsłuchuje się w ich potrzeby - wybrane produkty można dosłownie personalizować. Takie jest m.in. Konto Jakże Osobiste, w którym klient sam zarządza dodatkowymi korzyściami i dobiera je indywidualnie czy Pożyczka na Piątkę, w której sam może także ustalić kwotę i wygodny dla siebie okres spłaty. W odpowiedzi na potrzeby klientów powstało także Konto Mocno Oszczędnościowe, w którym ze zgromadzonych środków można swobodnie korzystać, a także wykonywać bezpłatne przelewy online na konto osobiste.
Klientocentryzm w Alior Banku to jednak przede wszystkim relacje. – Regularnie badamy poziom zadowolenia klienta, co pozwala prowadzić z nim efektywny dialog, we wszystkich punktach styku z bankiem - od mierzenia jego doświadczeń towarzyszących otwarciu relacji w oddziale czy kanałach zdalnych, po reklamacje i proces retencji. Takie spojrzenie pozwala wychwycić i usprawnić wszystkie elementy, które wpływają na satysfakcję klientów, a to pomaga nam w stawaniu się liderem jakości obsługi na rynku usług bankowych – oznajmiła Agnieszka Szczebiot, Dyrektor Departamentu Relacji z Klientem w Alior Banku.
Alior Bank – jak na „cyfrowego buntownika” przystało, wychodzi na przód technologii, która ma jak najlepiej służyć klientowi. W połowie zeszłego roku Alior Bank udostępnił klientom nową bankowość elektroniczną, pełną innowacyjnych rozwiązań i usprawnień. Logowanie do systemu odbywa się jednym kliknięciem poprzez funkcję Touch ID lub login. Niezależnie od tego, z jakiego urządzenia klient korzysta – czy laptopa czy smartfona – zawsze widzi ten sam interfejs, dzięki spójnym ekranom, symbolom i kolorom oraz responsywnej szacie graficznej. Ponadto, użytkownik nowej bankowości elektronicznej, może ułożyć serię przelewów i wygodnie przełączać się między kontem indywidualnym i firmowym. Platformę wyposażono też w funkcję skanowania faktur, ułatwiającą realizację przelewów bez konieczności przepisywania danych. Wszystkie te rozwiązania mają na celu podniesienie komfortu użytkowania systemu.
– Tak wysoką pozycję w rankingach Forbesa i Newsweeka zawdzięczamy konsekwentnej realizacji naszej strategii, która opiera się m.in. przejrzystej ofercie, najnowszej generacji rozwiązaniach mobilnych i internetowych, inwestycji w technologie i innowacje. Wyróżnienia potwierdzają również to, że klient jest w centrum naszych działań - realizując usługi najwyższej jakości skupiamy się na realizacji jego potrzeb. Z satysfakcją patrzymy na to, że doskonale radzimy sobie na wielu polach – jesteśmy „bankiem przedsiębiorczości”, ale także instytucją dopasowaną do „Kowalskiego”. W tym drugim obszarze, bankowości detalicznej, mamy apetyt by sięgnąć po jeszcze więcej – powiedziała Katarzyna Sułkowska, prezes Alior Banku.
Wyniki prestiżowych rankingów ogłoszono oficjalnie 24 września br. podczas Wielkiej Gali Bankowości 2018 w Warszawie. Są to rankingi cenione przez specjalistów z branży bankowej ze względu na starannie opracowaną metodologię i szczegółowość badań, porównujących jakości usług i ofert bankowych.
O zwycięstwie w rankingu przesądziła też oferta. Alior Bank posiada najtańszy „Koszyk Forbesa”, czyli zestaw podstawowych usług dla biznesu i jako jedyny z banków otrzymał w tej dziedzinie maksymalną liczbę punktów – 5 gwiazdek. Redakcja, która oceniała ofertę na podstawie wypełnionych przez banki ankiet, szczególnie doceniła w Alior Banku ofertę kont i kredytów firmowych. W tym roku po raz pierwszy, Forbes przyznał też własne rekomendacje, wybierając 9 jego zdaniem najlepszych banków – listę otworzył Alior Bank, wyróżniając się na tle konkurentów wzorową obsługą klienta i korzystnymi rozwiązaniami dla biznesu.
– Małe przedsiębiorstwa są ważnym klientem Alior Banku i jesteśmy dumni z przyznanych nam wyróżnień, które są dowodem na to, że jesteśmy dla firm rzetelnym partnerem, który stawia na jakość. Na początku roku, wprowadziliśmy nowe standardy obsługi klientów biznesowych w oddziałach, które już przynoszą realne efekty. Usprawniliśmy także obsługę firm przez infolinię, tworząc nowe szkolenia i skrypty rozmów dla konsultantów, pozwalające jeszcze lepiej sprecyzować potrzeby klientów biznesowych i trafić do nich z idealnie dopasowaną ofertą – podkreślił Maciej Surdyk, wiceprezes zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za Obszar Klienta Biznesowego.
– Dbamy o to aby nasza oferta wprowadzała nową jakość w usługach bankowych dla firm. Jesteśmy otwarci na innowacyjne pomysły i zorientowane na klienta uproszczenia, które pozwalają nam kreować rozwiązania odpowiadające na realne potrzeby przedsiębiorców. Potrafimy wdrażać produkty zupełnie nowe na rynku i być realnym partnerem dla biznesu, który oferuje więcej niż tylko podstawową obsługę, ale stwarza firmie możliwości rozwoju i czerpania korzyści z relacji z bankiem – dodał Marek Sołtysiak, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego w Alior Banku.
Alior Bank posiada szereg ciekawych rozwiązań dla firm. Wśród nich wymienić można m.in. Rachunek Partner z terminalem płatniczym i gwarancją ceny paliwa (3,90 zł/litr), księgowość online z generatorem plików JPK, pakiet kredytowy dla mikrofirm z finansowaniem do 600 tys. zł. Z iKontem Biznes bank premiuje także za aktywne korzystanie z konta firmowego. Ponadto, Alior Bank udostępnia portal Zafirmowani.pl, w którym klienci firmowi mogą skorzystać z szeregu cennych porad na temat prowadzenia biznesu – redakcja magazynu Forbes doceniła tę dodatkową usługę.
Alior Bank jest też przykładem na to, że duża instytucja finansowa może efektywnie wspierać start upy i umiejętnie z nimi współpracować. Wraz ze start upem VoicePin z sukcesem wprowadził sztuczną inteligencję, które pod nazwą DRONN wspiera w banku m.in. monitoring klientów kluczowych oraz podwyższonego ryzyka, procesy zamykania rachunków czy wysyłkę ponagleń w ramach zajęć egzekucyjnych. W tym miesiącu Alior Bank ruszył z mającym potrwać trzy miesiące programem akceleracyjnym RBL_Start. W Warsaw Spire otworzył także specjalną przestrzeń, w której wraz z ośmioma wyłonionymi przez siebie startupami z branży fintech będzie wypracowywał oraz testował nowe rozwiązania dla klientów. Jest również w trakcie tworzenia paneuropejskiej platformy opartej na modelu Open API we współpracy z firmą Mastercard oraz zagranicznymi fintechami: Raisin i solarisBank.
Alior Bank został także mianowany Przyjaznym bankiem Newsweeka, gdzie okazał się najlepszy pod kątem Bankowości tradycyjnej oraz Bankowości internetowej. W kategorii Bankowość hipoteczna zajął drugie miejsce, plasując się na podium tuż za Pekao SA. O pozycji w rankingu również decydowały wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar Polska metodą tajemniczego klienta, gdzie audytorzy wizytowali zarówno oddziały pod kątem jakości usługi i kompetencji pracowników jak i sprawdzali funkcjonalność serwisu transakcyjnego, przyjazność procedur czy sprawność kanałów komunikacji z bankiem.
– Jesteśmy na rynku blisko 10 lat. Powstawaliśmy w momencie dużych zmian, gdzie bankowość tradycyjna musiała przejść częściową transformację do online’u. Sukces w rankingu pokazuje, że radzimy sobie świetnie w tych dwóch obszarach i w dobie nowych technologii potrafimy budować bezpośrednie relacje z klientem – zaznaczył Mateusz Poznański, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Obszar Klienta Indywidualnego. – Z perspektywy naszej strategii Cyfrowego buntownika, bardzo istotna jest dla nas wygrana w kategorii bankowości internetowej, ale przyjmujemy ją z pokorą. Mamy w tym obszarze jeszcze wiele do zrobienia oraz ambicję, żeby powtórzyć sukces w kolejnych latach – podsumował Wiceprezes Alior Banku.
By być instytucją przyjazną klientom, Alior Bank w tworzeniu oferty stawia na elastyczność i wsłuchuje się w ich potrzeby - wybrane produkty można dosłownie personalizować. Takie jest m.in. Konto Jakże Osobiste, w którym klient sam zarządza dodatkowymi korzyściami i dobiera je indywidualnie czy Pożyczka na Piątkę, w której sam może także ustalić kwotę i wygodny dla siebie okres spłaty. W odpowiedzi na potrzeby klientów powstało także Konto Mocno Oszczędnościowe, w którym ze zgromadzonych środków można swobodnie korzystać, a także wykonywać bezpłatne przelewy online na konto osobiste.
Klientocentryzm w Alior Banku to jednak przede wszystkim relacje. – Regularnie badamy poziom zadowolenia klienta, co pozwala prowadzić z nim efektywny dialog, we wszystkich punktach styku z bankiem - od mierzenia jego doświadczeń towarzyszących otwarciu relacji w oddziale czy kanałach zdalnych, po reklamacje i proces retencji. Takie spojrzenie pozwala wychwycić i usprawnić wszystkie elementy, które wpływają na satysfakcję klientów, a to pomaga nam w stawaniu się liderem jakości obsługi na rynku usług bankowych – oznajmiła Agnieszka Szczebiot, Dyrektor Departamentu Relacji z Klientem w Alior Banku.
Alior Bank – jak na „cyfrowego buntownika” przystało, wychodzi na przód technologii, która ma jak najlepiej służyć klientowi. W połowie zeszłego roku Alior Bank udostępnił klientom nową bankowość elektroniczną, pełną innowacyjnych rozwiązań i usprawnień. Logowanie do systemu odbywa się jednym kliknięciem poprzez funkcję Touch ID lub login. Niezależnie od tego, z jakiego urządzenia klient korzysta – czy laptopa czy smartfona – zawsze widzi ten sam interfejs, dzięki spójnym ekranom, symbolom i kolorom oraz responsywnej szacie graficznej. Ponadto, użytkownik nowej bankowości elektronicznej, może ułożyć serię przelewów i wygodnie przełączać się między kontem indywidualnym i firmowym. Platformę wyposażono też w funkcję skanowania faktur, ułatwiającą realizację przelewów bez konieczności przepisywania danych. Wszystkie te rozwiązania mają na celu podniesienie komfortu użytkowania systemu.
– Tak wysoką pozycję w rankingach Forbesa i Newsweeka zawdzięczamy konsekwentnej realizacji naszej strategii, która opiera się m.in. przejrzystej ofercie, najnowszej generacji rozwiązaniach mobilnych i internetowych, inwestycji w technologie i innowacje. Wyróżnienia potwierdzają również to, że klient jest w centrum naszych działań - realizując usługi najwyższej jakości skupiamy się na realizacji jego potrzeb. Z satysfakcją patrzymy na to, że doskonale radzimy sobie na wielu polach – jesteśmy „bankiem przedsiębiorczości”, ale także instytucją dopasowaną do „Kowalskiego”. W tym drugim obszarze, bankowości detalicznej, mamy apetyt by sięgnąć po jeszcze więcej – powiedziała Katarzyna Sułkowska, prezes Alior Banku.
Wyniki prestiżowych rankingów ogłoszono oficjalnie 24 września br. podczas Wielkiej Gali Bankowości 2018 w Warszawie. Są to rankingi cenione przez specjalistów z branży bankowej ze względu na starannie opracowaną metodologię i szczegółowość badań, porównujących jakości usług i ofert bankowych.