- 2019-08-29
T-Mobile Usługi Bankowe wprowadza zmiany w bankowości internetowej
T-Mobile Usługi Bankowe zapowiada zmiany w bankowości elektronicznej. To efekt wejścia w życie dyrektywy PSD2, która określa minimalne wymogi bezpieczeństwa płatności. Wkrótce zmieni się między innymi sposób logowania do bankowości internetowej, autoryzacja operacji zleconych online oraz zostanie wprowadzone dodatkowe zabezpieczenie transakcji płatniczych, kartą lub przy wykorzystaniu szybkiej płatności BLIK w terminalach POS.
Planowane zmiany w bankowości internetowej T-Mobile Usługi Bankowe:
1. Logowanie dwuskładnikowe do systemu transakcyjnego
Użytkownicy systemu transakcyjnego logując się będą proszeni o wpisanie identyfikatora, hasła oraz dodatkowe potwierdzenie – podanie kodu SMS lub przy pomocy aplikacji mobilnej. W przypadku korzystania z urządzeń zaufanych, którymi będzie można zarządzać w bankowości elektronicznej, klienci będą jak dotychczas podawać tylko identyfikator i login.
2. Autoryzacja transakcji
Bank wprowadza powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej do autoryzowania operacji zlecanych w bankowości internetowej lub przy płatności kartą online. Powiadomienia będą zatwierdzane przy pomocy kodu PIN, odcisku palca Touch ID lub Face ID. Włączenie autoryzacji mobilnej będzie możliwe w bankowości internetowej oraz podczas aktywacji aplikacji mobilnej.
3. Dodatkowa autoryzacja szybkiej płatności BLIK w terminalu POS
Dla bezpieczeństwa klientów dodatkowej autoryzacji będzie wymagać co szósta płatność w terminalach POS przy użyciu usługi szybkiej płatności BLIK .
4. Dodatkowe zabezpieczenie kodem PIN płatności kartą w terminalu
W przypadku wybranych transakcji poniżej 50 zł może wystąpić potrzeba potwierdzenia płatności kodem PIN. Zasady płatności powyżej 50 zł pozostają bez zmian.
5. Automatyczne wylogowanie po 5 minutach Użytkownik zostanie automatycznie wylogowany po 5 minutach, jeśli nie będzie wykonywał w tym czasie żadnej czynności w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
Informacje na temat zmian, które wynikają z wejścia w życie dyrektywy PSD2 zostały umieszczone na stronie: https://www.t-mobilebankowe.pl/zmiany-psd2.
1. Logowanie dwuskładnikowe do systemu transakcyjnego
Użytkownicy systemu transakcyjnego logując się będą proszeni o wpisanie identyfikatora, hasła oraz dodatkowe potwierdzenie – podanie kodu SMS lub przy pomocy aplikacji mobilnej. W przypadku korzystania z urządzeń zaufanych, którymi będzie można zarządzać w bankowości elektronicznej, klienci będą jak dotychczas podawać tylko identyfikator i login.
2. Autoryzacja transakcji
Bank wprowadza powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej do autoryzowania operacji zlecanych w bankowości internetowej lub przy płatności kartą online. Powiadomienia będą zatwierdzane przy pomocy kodu PIN, odcisku palca Touch ID lub Face ID. Włączenie autoryzacji mobilnej będzie możliwe w bankowości internetowej oraz podczas aktywacji aplikacji mobilnej.
3. Dodatkowa autoryzacja szybkiej płatności BLIK w terminalu POS
Dla bezpieczeństwa klientów dodatkowej autoryzacji będzie wymagać co szósta płatność w terminalach POS przy użyciu usługi szybkiej płatności BLIK .
4. Dodatkowe zabezpieczenie kodem PIN płatności kartą w terminalu
W przypadku wybranych transakcji poniżej 50 zł może wystąpić potrzeba potwierdzenia płatności kodem PIN. Zasady płatności powyżej 50 zł pozostają bez zmian.
5. Automatyczne wylogowanie po 5 minutach Użytkownik zostanie automatycznie wylogowany po 5 minutach, jeśli nie będzie wykonywał w tym czasie żadnej czynności w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
Informacje na temat zmian, które wynikają z wejścia w życie dyrektywy PSD2 zostały umieszczone na stronie: https://www.t-mobilebankowe.pl/zmiany-psd2.