- 2020-03-27
Alior Bank przyspiesza wdrożenia - zdalna obsługa klientów to priorytet
Alior Bank wdrożył nową metodę weryfikacji tożsamości klientów bez konieczności wizyty w oddziale. FOTO ID jest autorskim rozwiązaniem zespołu banku. To technologia, która otwiera nowe możliwości sprzedaży w kanałach zdalnych.
Procedurę FOTO ID bank wykorzystuje w relacjach z klientami, którzy posiadają telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Osoba, która wyrazi zgodę na weryfikację w tym procesie, otrzyma na swój numer telefonu jednorazowy link. Podczas rozmowy telefonicznej pracownik banku przekaże jej kod autoryzacyjny. W kolejnych krokach klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego oraz nagrywa film wykonując kilka losowo dobranych przez system poleceń. Dzięki temu bank może sprawdzić dokument tożsamości i potwierdzić, że klient wykonuje identyfikację samodzielnie i świadomie.
- Nad wprowadzeniem procesu FOTO ID pracowaliśmy od kilku miesięcy – to autorskie rozwiązanie zaprojektowane i wdrożone przez naszych pracowników. W ostatnich tygodniach, w obliczu szybko zmieniającej się sytuacji, przyspieszyliśmy wprowadzanie tego rozwiązania do obsługi naszych klientów. W efekcie w ciągu kilku godzin od uruchomienia skorzystało z niego kilkudziesięciu klientów – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku odpowiadający za segment klienta indywidualnego. - Widzimy potencjał tego rozwiązania w już istniejących procesach, takich jak na przykład uproszczony proces kredytowy, który wykorzystuje możliwości otwartej bankowości, a także w tych, które planujemy wdrożyć w drugim kwartale 2020 roku, np. w digital onboardingu – dodaje Marcin Jaszczuk.
Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości – cały proces zajmuje nie więcej niż 5 minut. Jednocześnie, rozwiązanie jest intuicyjne i nie wymaga wysokich kompetencji cyfrowych. To przykład technologii, która poprawia doświadczenia klientów (UX). Jest to zgodne nową strategią Alior Banku „Więcej niż bank”, która wskazuje wygodę jako jeden z kluczowych czynników budowania lojalności obecnych, jak również pozyskiwania nowych klientów. Dalszy rozwój Alior Banku jest bezpośrednio związany z nowymi technologiami. Plan na najbliższe trzy lata zakłada szybkie tempo wdrażania innowacyjnych rozwiązań zarówno we współpracy z partnerami technologicznymi, fintechami, jak i poprzez samodzielne tworzenie rozwiązań upraszczających procesy w banku.Procedurę FOTO ID bank wykorzystuje w relacjach z klientami, którzy posiadają telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Osoba, która wyrazi zgodę na weryfikację w tym procesie, otrzyma na swój numer telefonu jednorazowy link. Podczas rozmowy telefonicznej pracownik banku przekaże jej kod autoryzacyjny. W kolejnych krokach klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego oraz nagrywa film wykonując kilka losowo dobranych przez system poleceń. Dzięki temu bank może sprawdzić dokument tożsamości i potwierdzić, że klient wykonuje identyfikację samodzielnie i świadomie.
- Nad wprowadzeniem procesu FOTO ID pracowaliśmy od kilku miesięcy – to autorskie rozwiązanie zaprojektowane i wdrożone przez naszych pracowników. W ostatnich tygodniach, w obliczu szybko zmieniającej się sytuacji, przyspieszyliśmy wprowadzanie tego rozwiązania do obsługi naszych klientów. W efekcie w ciągu kilku godzin od uruchomienia skorzystało z niego kilkudziesięciu klientów – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku odpowiadający za segment klienta indywidualnego. - Widzimy potencjał tego rozwiązania w już istniejących procesach, takich jak na przykład uproszczony proces kredytowy, który wykorzystuje możliwości otwartej bankowości, a także w tych, które planujemy wdrożyć w drugim kwartale 2020 roku, np. w digital onboardingu – dodaje Marcin Jaszczuk.
Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości – cały proces zajmuje nie więcej niż 5 minut. Jednocześnie, rozwiązanie jest intuicyjne i nie wymaga wysokich kompetencji cyfrowych. To przykład technologii, która poprawia doświadczenia klientów (UX). Jest to zgodne nową strategią Alior Banku „Więcej niż bank”, która wskazuje wygodę jako jeden z kluczowych czynników budowania lojalności obecnych, jak również pozyskiwania nowych klientów. Dalszy rozwój Alior Banku jest bezpośrednio związany z nowymi technologiami. Plan na najbliższe trzy lata zakłada szybkie tempo wdrażania innowacyjnych rozwiązań zarówno we współpracy z partnerami technologicznymi, fintechami, jak i poprzez samodzielne tworzenie rozwiązań upraszczających procesy w banku.
- Nad wprowadzeniem procesu FOTO ID pracowaliśmy od kilku miesięcy – to autorskie rozwiązanie zaprojektowane i wdrożone przez naszych pracowników. W ostatnich tygodniach, w obliczu szybko zmieniającej się sytuacji, przyspieszyliśmy wprowadzanie tego rozwiązania do obsługi naszych klientów. W efekcie w ciągu kilku godzin od uruchomienia skorzystało z niego kilkudziesięciu klientów – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku odpowiadający za segment klienta indywidualnego. - Widzimy potencjał tego rozwiązania w już istniejących procesach, takich jak na przykład uproszczony proces kredytowy, który wykorzystuje możliwości otwartej bankowości, a także w tych, które planujemy wdrożyć w drugim kwartale 2020 roku, np. w digital onboardingu – dodaje Marcin Jaszczuk.
Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości – cały proces zajmuje nie więcej niż 5 minut. Jednocześnie, rozwiązanie jest intuicyjne i nie wymaga wysokich kompetencji cyfrowych. To przykład technologii, która poprawia doświadczenia klientów (UX). Jest to zgodne nową strategią Alior Banku „Więcej niż bank”, która wskazuje wygodę jako jeden z kluczowych czynników budowania lojalności obecnych, jak również pozyskiwania nowych klientów. Dalszy rozwój Alior Banku jest bezpośrednio związany z nowymi technologiami. Plan na najbliższe trzy lata zakłada szybkie tempo wdrażania innowacyjnych rozwiązań zarówno we współpracy z partnerami technologicznymi, fintechami, jak i poprzez samodzielne tworzenie rozwiązań upraszczających procesy w banku.Procedurę FOTO ID bank wykorzystuje w relacjach z klientami, którzy posiadają telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Osoba, która wyrazi zgodę na weryfikację w tym procesie, otrzyma na swój numer telefonu jednorazowy link. Podczas rozmowy telefonicznej pracownik banku przekaże jej kod autoryzacyjny. W kolejnych krokach klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego oraz nagrywa film wykonując kilka losowo dobranych przez system poleceń. Dzięki temu bank może sprawdzić dokument tożsamości i potwierdzić, że klient wykonuje identyfikację samodzielnie i świadomie.
- Nad wprowadzeniem procesu FOTO ID pracowaliśmy od kilku miesięcy – to autorskie rozwiązanie zaprojektowane i wdrożone przez naszych pracowników. W ostatnich tygodniach, w obliczu szybko zmieniającej się sytuacji, przyspieszyliśmy wprowadzanie tego rozwiązania do obsługi naszych klientów. W efekcie w ciągu kilku godzin od uruchomienia skorzystało z niego kilkudziesięciu klientów – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku odpowiadający za segment klienta indywidualnego. - Widzimy potencjał tego rozwiązania w już istniejących procesach, takich jak na przykład uproszczony proces kredytowy, który wykorzystuje możliwości otwartej bankowości, a także w tych, które planujemy wdrożyć w drugim kwartale 2020 roku, np. w digital onboardingu – dodaje Marcin Jaszczuk.
Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości – cały proces zajmuje nie więcej niż 5 minut. Jednocześnie, rozwiązanie jest intuicyjne i nie wymaga wysokich kompetencji cyfrowych. To przykład technologii, która poprawia doświadczenia klientów (UX). Jest to zgodne nową strategią Alior Banku „Więcej niż bank”, która wskazuje wygodę jako jeden z kluczowych czynników budowania lojalności obecnych, jak również pozyskiwania nowych klientów. Dalszy rozwój Alior Banku jest bezpośrednio związany z nowymi technologiami. Plan na najbliższe trzy lata zakłada szybkie tempo wdrażania innowacyjnych rozwiązań zarówno we współpracy z partnerami technologicznymi, fintechami, jak i poprzez samodzielne tworzenie rozwiązań upraszczających procesy w banku.