- 2021-02-12
Rekordowe wyniki Biura Maklerskiego Alior Banku. Przychody w 2020 roku wzrosły ponad dwukrotnie
Rok 2020 charakteryzował się bardzo dużą zmiennością na rynkach finansowych, co przełożyło się na znaczący wzrost zainteresowania inwestycjami m.in. giełdowymi przez inwestorów indywidualnych. Sprzyjające otoczenie rynkowe wraz z szeregiem podjętych inicjatyw, zwłaszcza w obszarze digitalizacji, zaowocowały nie tylko wymiernymi efektami finansowymi, ale przede wszystkim znaczącym zwiększeniem bazy klientów. W ciągu roku Biuro Maklerskie Alior Banku pozyskało blisko 10 tys. nowych rachunków maklerskich, co jest wynikiem niemal czterokrotnie lepszym w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Co ważne, 75 proc. z nich zostało założonych w kanałach zdalnych.
- W Biurze Maklerskim Alior Banku już w 2019 roku zadbaliśmy, o to, aby zarówno dotychczasowi, jak i nowi klienci, mogli w pełni zdalnie założyć wszystkie produkty inwestycyjne, jakie mamy w swojej ofercie. Dzięki temu procesy te były sprawdzone i w pełni stabilne również wtedy, kiedy pojawiła się pandemia, a z nią wiele obostrzeń. Przyniosło to swoje wymierne efekty w 2020 roku w postaci nowych rachunków maklerskich, rachunków Alior Trader, czy nowo podpisanych umów funduszowych – mówi Jacek Taraśkiewicz, dyrektor Departamentu Usług Inwestycyjnych i RBL_VC.
Warto również dodać, że bardzo duża aktywność inwestorów giełdowych przełożyła się na dwukrotny wzrost udziałów Biura Maklerskiego Alior Banku w obrocie na GPW (akcje i PDA). Do 40 proc. wzrósł też udział zleceń giełdowych realizowanych przez flagową aplikację mobilną Alior Giełda, która wyprzedziła pod tym względem system bankowości internetowej Alior Online.
Bardzo dobre rezultaty przynosi też ścisła współpraca Biura Maklerskiego z segmentem Private Banking. – Jako pierwsi na rynku podjęliśmy odważną decyzję o wprowadzeniu od stycznia 2020 roku opłaty za usługę indywidualnego doradztwa inwestycyjnego, liczonej od kwoty powierzonych aktywów. Na koniec roku ich wartość przekroczyła 0,5 mld zł. Fakt, że klienci decydują się ponosić ten koszt, świadczy zarówno o silnych relacjach łączących obie strony, jak i jakości oferowanej usługi – mówi Andrzej Rosłaniec, Dyrektor Biura Maklerskiego, Dyrektor Działu Private Banking w Alior Banku.
W 2020 r. odnotowano także wzrost zainteresowania klientów rozwiązaniami funduszowymi. Klienci Biura Maklerskiego nabyli blisko 2 mld zł funduszy inwestycyjnych, z czego niemal połowa trafiła do Alior TFI. Pozwoliło to towarzystwu z Grupy Alior Banku przebić barierę 1 mld zł aktywów pod zarządzaniem.
Po długim okresie marazmu w zakresie ofert publicznych na rodzimym parkiecie tylko w ostatnich tygodniach Biuro Maklerskie Alior Banku było uczestnikiem pięciu IPO na polskiej giełdzie. Mimo że debiut Allegro był najbardziej spektakularny medialnie, w Biurze Maklerskim Alior Banku to oferta publiczna PCF Group cieszyła się największym zainteresowaniem inwestorów.
- To był niesamowity i nieprzewidywalny rok dla całej branży maklerskiej, w tym również dla działalności naszego biura. Po trudnym początku roku i marcowym załamaniu światowe rynki zaczęły odrabiać straty, co bardzo pobudziło do aktywności inwestorów. Wyniki Biura Maklerskiego Alior Banku są bardzo zadowalające i zachęcają nas do stawiania ambitnych celów na przyszłość. Chcemy do 2022 roku znaleźć się w gronie biur maklerskich z liczbą 100 tys. rachunków maklerskich i w dalszym ciągu rozwijać naszą ofertę zarówno pod kątem produktowym, jak i technologicznym – podsumowuje Grzegorz Koczwara, Menedżer Zespołu Maklerskiego w Biurze Maklerskim Alior Banku.
Warto również dodać, że bardzo duża aktywność inwestorów giełdowych przełożyła się na dwukrotny wzrost udziałów Biura Maklerskiego Alior Banku w obrocie na GPW (akcje i PDA). Do 40 proc. wzrósł też udział zleceń giełdowych realizowanych przez flagową aplikację mobilną Alior Giełda, która wyprzedziła pod tym względem system bankowości internetowej Alior Online.
Bardzo dobre rezultaty przynosi też ścisła współpraca Biura Maklerskiego z segmentem Private Banking. – Jako pierwsi na rynku podjęliśmy odważną decyzję o wprowadzeniu od stycznia 2020 roku opłaty za usługę indywidualnego doradztwa inwestycyjnego, liczonej od kwoty powierzonych aktywów. Na koniec roku ich wartość przekroczyła 0,5 mld zł. Fakt, że klienci decydują się ponosić ten koszt, świadczy zarówno o silnych relacjach łączących obie strony, jak i jakości oferowanej usługi – mówi Andrzej Rosłaniec, Dyrektor Biura Maklerskiego, Dyrektor Działu Private Banking w Alior Banku.
W 2020 r. odnotowano także wzrost zainteresowania klientów rozwiązaniami funduszowymi. Klienci Biura Maklerskiego nabyli blisko 2 mld zł funduszy inwestycyjnych, z czego niemal połowa trafiła do Alior TFI. Pozwoliło to towarzystwu z Grupy Alior Banku przebić barierę 1 mld zł aktywów pod zarządzaniem.
Po długim okresie marazmu w zakresie ofert publicznych na rodzimym parkiecie tylko w ostatnich tygodniach Biuro Maklerskie Alior Banku było uczestnikiem pięciu IPO na polskiej giełdzie. Mimo że debiut Allegro był najbardziej spektakularny medialnie, w Biurze Maklerskim Alior Banku to oferta publiczna PCF Group cieszyła się największym zainteresowaniem inwestorów.
- To był niesamowity i nieprzewidywalny rok dla całej branży maklerskiej, w tym również dla działalności naszego biura. Po trudnym początku roku i marcowym załamaniu światowe rynki zaczęły odrabiać straty, co bardzo pobudziło do aktywności inwestorów. Wyniki Biura Maklerskiego Alior Banku są bardzo zadowalające i zachęcają nas do stawiania ambitnych celów na przyszłość. Chcemy do 2022 roku znaleźć się w gronie biur maklerskich z liczbą 100 tys. rachunków maklerskich i w dalszym ciągu rozwijać naszą ofertę zarówno pod kątem produktowym, jak i technologicznym – podsumowuje Grzegorz Koczwara, Menedżer Zespołu Maklerskiego w Biurze Maklerskim Alior Banku.