- 2022-01-19
Sektor bankowy we wspólnej misji edukacyjnej dla klientów
W poniedziałek 17 stycznia br. ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna sektora bankowego pod hasłem Zrozumieć inflację i stopy procentowe, organizowana przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich i 14 bankami oraz 2 zrzeszeniami banków spółdzielczych. Jej celem jest przekazanie klientom w przystępny sposób rzetelnej wiedzy na temat różnic w kredytach hipotecznych o stałej i zmiennej stopie procentowej oraz wpływie inflacji na sytuację finansową gospodarstw domowych.
Podstawą działań edukacyjnych, wspierających codzienną komunikację instytucji bankowych z klientami są poradniki nt. stóp procentowych i ich wpływie na kredyty, które przygotowano w czterech wersjach, skierowanych do klientów, ale także uczniów, studentów i nauczycieli. Wszystkie poradniki będą dostępne w wersji elektronicznej na stronie kampanii pod adresem www.bankiwpolsce.pl/inflacja.
Zaplanowano także cykl artykułów edukacyjno-informacyjnych w najpopularniejszych tytułach ogólnopolskich dzienników oraz w mediach regionalnych, lokalnych i samorządowych różnego rodzaju – od telewizji i rozgłośni radiowych, przez portale internetowe, po gazety i biuletyny.
Jak wskazują organizatorzy, działaniom w mediach tradycyjnych, towarzyszyć będzie kampania w social mediach z wykorzystaniem spotów wideo oraz grafik, które będą pojawiać się na popularnych serwisach społecznościowych. Uzupełnieniem medialnych aktywności, będą także specjalne wydania cotygodniowego podcastu 3 grosze o ekonomii, który jest dostępny na Spotify, Podcast Apple i wielu innych.
Dodatkowo, kampania będzie docierać za pośrednictwem lekcji i wykładów oraz ekranów multimedialnych do uczniów i studentów, uczestniczących w zajęciach realizowanych w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji” – sektorowej inicjatywy edukacyjnej polskiego sektora bankowego, wspieranej już od 2016 roku.
Organizatorzy podkreślają, że w kampanii pod hasłem Zrozumieć inflację i stopy procentowe uczestniczą niemal wszystkie największe banki obecne na polskim rynku oraz oba zrzeszenia banków spółdzielczych. Kampania potrwa do końca lutego br.
Zaplanowano także cykl artykułów edukacyjno-informacyjnych w najpopularniejszych tytułach ogólnopolskich dzienników oraz w mediach regionalnych, lokalnych i samorządowych różnego rodzaju – od telewizji i rozgłośni radiowych, przez portale internetowe, po gazety i biuletyny.
Jak wskazują organizatorzy, działaniom w mediach tradycyjnych, towarzyszyć będzie kampania w social mediach z wykorzystaniem spotów wideo oraz grafik, które będą pojawiać się na popularnych serwisach społecznościowych. Uzupełnieniem medialnych aktywności, będą także specjalne wydania cotygodniowego podcastu 3 grosze o ekonomii, który jest dostępny na Spotify, Podcast Apple i wielu innych.
Dodatkowo, kampania będzie docierać za pośrednictwem lekcji i wykładów oraz ekranów multimedialnych do uczniów i studentów, uczestniczących w zajęciach realizowanych w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji” – sektorowej inicjatywy edukacyjnej polskiego sektora bankowego, wspieranej już od 2016 roku.
Organizatorzy podkreślają, że w kampanii pod hasłem Zrozumieć inflację i stopy procentowe uczestniczą niemal wszystkie największe banki obecne na polskim rynku oraz oba zrzeszenia banków spółdzielczych. Kampania potrwa do końca lutego br.