- 2023-03-16
Alior Bank bezkonkurencyjny w obsłudze klienta
Instytucja Roku to ranking organizowany od ośmiu lat przez branżowy portal Moje Bankowanie. Celem projektu jest podnoszenie jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. W tegorocznej edycji konkursu, Alior Bank zdobył nagrody w pięciu kategoriach: Najlepsza Obsługa w Placówce, Najlepsza Obsługa w Kanałach Zdalnych, Najlepszy Bank dla Firm, Najlepsza Bankowość Internetowa, Najlepszy Zdalny Proces Otwarcia Konta. Ponadto 23 placówki banku otrzymały indywidualne wyróżnienia i tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że klienci doceniają zaangażowanie pracowników Alior Banku. Nagrody przyznane w aż w pięciu kategoriach i wyróżnienie ponad dwudziestu oddziałów są dla nas potwierdzeniem oferowania najwyższej jakości obsługi, a także słuszności obranego kierunku rozwoju. Budowanie cyfrowej relacji z klientem stanowi podstawę działalności Alior Banku i osiąga coraz lepsze rezultaty, niemniej jednak, nie zapominamy o tradycyjnych formach kontaktu. Cieszymy się, że Alior Bank wciąż pozostaje liderem obsługi klientów. Jesteśmy wdzięczni za docenienie naszej pracy – mówi Edyta Ołdak, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej w Alior Banku.
Najlepsza Obsługa w Placówce
W kategorii Najlepsza Obsługa w Placówce ocenie podlegała jakość usług świadczonych klientowi indywidualnemu w oddziale banku. Sprawdzano procesy ofertowe dla obywateli Ukrainy, rachunki dla dzieci, kredyty gotówkowe oraz otwarcie relacji z nowym bankiem w zakresie konta, oszczędności i karty kredytowej. Satysfakcja klientów była oceniana w jedenastu kluczowych obszarach. W efekcie 23 oddziały Alior Banku otrzymały indywidualne wyróżnienia i tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Najlepsza Obsługa w Kanałach Zdalnych Głównym kryterium oceny w kategorii
Najlepsza Obsługa w Kanałach
Zdalnych była jakość kontaktu telefonicznego oraz mailowego. W ciągu roku, wspomnianymi kanałami skontaktowano się z bankiem łącznie 1040 razy. Połączenia z infolinią oceniano tylko w zakresie indywidualnych ważeń klienta. Ocena komunikacji mailowej obejmowała kompletność udzielonych odpowiedzi, jej formę oraz czas reakcji. Dodatkowe punkty były przyznawane za różnorodność dostępnych form kontaktu z bankiem. Alior Bank uzyskał tytuł laureata w tej kategorii.
Najlepszy Bank dla Firm
W kategorii Najlepszy Bank dla Firm przedsiębiorcy oceniali jakość obsługi klienta biznesowego z zastosowaniem różnych kanałów kontaktu. Połączenia z infolinią oraz wizyty w placówkach opiniowano pod kątem subiektywnego wrażenia klienta. Komunikacja mailowa podlegała ocenie z uwzględnieniem kompletności odpowiedzi, jej formy oraz czasu reakcji banku. Pod uwagę w typowaniu zwycięzców, brano również proces otwarcia rachunku firmowego. Ze względu na bogatą ofertę dla klientów biznesowych i profesjonalną obsługę, Alior Bank otrzymał tytuł laureata w kategorii Najlepszy Bank dla Firm.
Najlepsza Bankowość Internetowa
Nagrodę za Najlepszą Bankowość Internetową dla Alior Banku przyznano na podstawie analizy dostępnych funkcjonalności na platformie e-bankingowej. Informacji zwrotnej udzieliło tysiąc klientów, którzy regularnie korzystają z bankowości mobilnej i internetowej. Dodatkowo w ramach projektu wykonano 390 długookresowych testów oceniających ergonomię bankowości.
Najlepszy Zdalny Proces Otwarcia Konta
W celu wyboru Najlepszego Zdalnego Procesu Otwarcia Konta, zakładano rachunki osobiste korzystając z czterech form obsługi zdalnej. Klienci potwierdzali tożsamość z wykorzystaniem selfie, e-dowodu, logowania do innego banku oraz kanału video. Ocenie podlegała ergonomia i sprawność całego procesu. Główną nagrodę w tej kategorii przyznano Alior Bankowi.
Instytucja Roku to największy na rynku projekt skupiony na ocenie jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Ranking dotyczy segmentów klienta detalicznego, zamożnego, firmowego oraz private banking. 8. edycja konkursu była realizowana przez cztery kwartały 2022 roku i objęła swoim zasięgiem trzynaście banków. Ocenie podlegały m.in. sprawność procesów zakupowych w placówce i kanałach zdalnych, jakość serwisów oraz zadowolenie klienta na etapie obsługi posprzedażowej. Organizatorzy podają, że w bieżącej edycji zrealizowano w sumie 1558 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1264 połączenia z infolinią, wysłano 650 zapytań e-mail, otworzono 380 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 11645 recenzji użytkowników.
Więcej informacji o rankingu można znaleźć na stronie organizatora.
Najlepsza Obsługa w Placówce
W kategorii Najlepsza Obsługa w Placówce ocenie podlegała jakość usług świadczonych klientowi indywidualnemu w oddziale banku. Sprawdzano procesy ofertowe dla obywateli Ukrainy, rachunki dla dzieci, kredyty gotówkowe oraz otwarcie relacji z nowym bankiem w zakresie konta, oszczędności i karty kredytowej. Satysfakcja klientów była oceniana w jedenastu kluczowych obszarach. W efekcie 23 oddziały Alior Banku otrzymały indywidualne wyróżnienia i tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Najlepsza Obsługa w Kanałach Zdalnych Głównym kryterium oceny w kategorii
Najlepsza Obsługa w Kanałach
Zdalnych była jakość kontaktu telefonicznego oraz mailowego. W ciągu roku, wspomnianymi kanałami skontaktowano się z bankiem łącznie 1040 razy. Połączenia z infolinią oceniano tylko w zakresie indywidualnych ważeń klienta. Ocena komunikacji mailowej obejmowała kompletność udzielonych odpowiedzi, jej formę oraz czas reakcji. Dodatkowe punkty były przyznawane za różnorodność dostępnych form kontaktu z bankiem. Alior Bank uzyskał tytuł laureata w tej kategorii.
Najlepszy Bank dla Firm
W kategorii Najlepszy Bank dla Firm przedsiębiorcy oceniali jakość obsługi klienta biznesowego z zastosowaniem różnych kanałów kontaktu. Połączenia z infolinią oraz wizyty w placówkach opiniowano pod kątem subiektywnego wrażenia klienta. Komunikacja mailowa podlegała ocenie z uwzględnieniem kompletności odpowiedzi, jej formy oraz czasu reakcji banku. Pod uwagę w typowaniu zwycięzców, brano również proces otwarcia rachunku firmowego. Ze względu na bogatą ofertę dla klientów biznesowych i profesjonalną obsługę, Alior Bank otrzymał tytuł laureata w kategorii Najlepszy Bank dla Firm.
Najlepsza Bankowość Internetowa
Nagrodę za Najlepszą Bankowość Internetową dla Alior Banku przyznano na podstawie analizy dostępnych funkcjonalności na platformie e-bankingowej. Informacji zwrotnej udzieliło tysiąc klientów, którzy regularnie korzystają z bankowości mobilnej i internetowej. Dodatkowo w ramach projektu wykonano 390 długookresowych testów oceniających ergonomię bankowości.
Najlepszy Zdalny Proces Otwarcia Konta
W celu wyboru Najlepszego Zdalnego Procesu Otwarcia Konta, zakładano rachunki osobiste korzystając z czterech form obsługi zdalnej. Klienci potwierdzali tożsamość z wykorzystaniem selfie, e-dowodu, logowania do innego banku oraz kanału video. Ocenie podlegała ergonomia i sprawność całego procesu. Główną nagrodę w tej kategorii przyznano Alior Bankowi.
Instytucja Roku to największy na rynku projekt skupiony na ocenie jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Ranking dotyczy segmentów klienta detalicznego, zamożnego, firmowego oraz private banking. 8. edycja konkursu była realizowana przez cztery kwartały 2022 roku i objęła swoim zasięgiem trzynaście banków. Ocenie podlegały m.in. sprawność procesów zakupowych w placówce i kanałach zdalnych, jakość serwisów oraz zadowolenie klienta na etapie obsługi posprzedażowej. Organizatorzy podają, że w bieżącej edycji zrealizowano w sumie 1558 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1264 połączenia z infolinią, wysłano 650 zapytań e-mail, otworzono 380 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 11645 recenzji użytkowników.
Więcej informacji o rankingu można znaleźć na stronie organizatora.