- 2025-03-31
Alior Bank ponownie wyróżniony w konkursie Instytucja Roku

W jubileuszowej, 10. edycji Instytucji Roku Alior Bank zdobył wyróżnienia w aż sześciu kategoriach: „Najlepsza Obsługa w Placówce”, „Najlepsza Obsługa w Kanałach Zdalnych”, „Najlepszy Bank dla Firm”, „Najlepsza Aplikacja Mobilna”, „Najlepsza Bankowość Internetowa” oraz „Najlepszy Zdalny Proces Otwarcia Konta”. Dodatkowo, aż 25 placówek banku uzyskało tytuł „Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce”, potwierdzając najwyższe standardy jakości obsługi klienta.
Instytucja Roku to jeden z największych na rynku projektów oceniających jakość obsługi klienta w sektorze bankowym. Badanie prowadzone jest przez cały rok i obejmuje zarówno wizyty klientów w placówkach, jak i ocenę interakcji w kanałach zdalnych oraz sprawność procesów zakupu i obsługi posprzedażowej. W tegorocznej edycji Alior Bank zdobył nagrody w aż sześciu kategoriach.
Bank wyróżniono w kategorii „Najlepsza Obsługa w Placówce”, w ramach której weryfikowana była jakość obsługi w oddziałach własnych i placówkach partnerskich. Nagrodę przyznano na podstawie pięciu fal badania, w których ankieterzy ocenili jakość obsługi klientów indywidualnych w różnych grupach wiekowych. Analizowali m.in. produkty banku i sposób korzystania z nich. Zwracali także uwagę na proces otwierania rachunków dla dzieci, obsługę młodych klientów i doradztwo w zakresie kredytów i oszczędności dla osób 60+.
- Jakość obsługi to nasz priorytet, dlatego regularnie analizujemy opinie klientów i dostosowujemy usługi do ich potrzeb. Stawiamy na dostępność, profesjonalizm i indywidualne podejście – młodszym klientom oferujemy nowoczesne technologie, a starszym zapewniamy wsparcie w korzystaniu z bankowości cyfrowej. W naszych oddziałach łączymy wygodę obsługi osobistej z nowoczesnymi rozwiązaniami – mówi Edyta Ołdak, dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej w Alior Banku.
Bank otrzymał także wyróżnienie za najlepszą obsługę w kanałach zdalnych. W badaniu oceniano jakość wsparcia dla klientów indywidualnych w różnych grupach wiekowych. Analizowano między innymi proces otwierania kont i obsługę zapytań o limity kredytowe.
- Stawiamy na wygodę i skuteczność obsługi w kanałach zdalnych, dając klientom wybór – rozmowa telefoniczna, chat czy wiadomość w bankowości internetowej. Korzystamy z nowoczesnych technologii, takich jak AI i chatbot InfoNina, aby ułatwiać dostęp do informacji i automatyzować procesy. Jednocześnie dbamy o wysokie kompetencje naszych konsultantów, dostosowując obsługę do oczekiwań różnych grup wiekowych. Nieustannie rozwijamy nasze rozwiązania, by obsługa była jeszcze bardziej intuicyjna i efektywna – mówi Adrian Ogorzelec, dyrektor Departamentu Obsługi Zdalnej w Alior Banku.
Alior Bank został wyróżniony także w kategorii „Najlepszy Bank dla Firm” za jakość obsługi przedsiębiorców zainteresowanych rachunkami firmowymi oraz dodatkowymi usługami wspierającymi biznes.
- Miniony rok był czasem realizacji kluczowych projektów wspierających rozwój segmentu klienta biznesowego. Skupiliśmy się na uproszczeniu procesu kredytowego. Skróciliśmy czas oczekiwania na decyzję do 6 dni oraz rozszerzyliśmy oferty finansowania OZE. Priorytetem był także rozwój technologii, w tym nowa bankowość internetowa i mobilna. Jakość obsługi, elastyczność oferty i szybkie decyzje są kluczowe dla naszych klientów. Przedsiębiorcy oczekują również sprawnych procesów, dlatego automatyzujemy obsługę bankową, szczególnie w zakresie akwizycji i posprzedaży. Klienci z wyższych segmentów nadal cenią kontakt z doradcą, co wynika ze złożoności ich potrzeb. Połączenie jakości obsługi, bezpieczeństwa i nowoczesnych rozwiązań buduje lojalność i satysfakcję klientów – mówi Ewa Małecka, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego w Alior Banku.
Aplikacja banku została doceniona w kategorii „Najlepsza Aplikacja Mobilna” dzięki szerokiej gamie funkcji oraz pozytywnym opiniom użytkowników. Dodatkowo, bank zdobył tytuł „Najlepsza Bankowość Internetowa”.
- Miniony rok był przełomowy dla Alior Mobile. Aplikacja zyskała nowe funkcje i odświeżony design, w tym karuzelę produktową i widżety, które ułatwiają zarządzanie transakcjami. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników, wprowadziliśmy przelewy zagraniczne oraz możliwość załatwiania większości spraw posprzedażowych w module „moje sprawy”. Zaprezentowaliśmy także aplikację Alior Kids, która umożliwia dzieciom zarządzanie produktami, a dla ich rodziców składanie wniosków produktowych w pełni zdalnie a następnie ich podgląd i zarządzanie w panelu rodzica w aplikacji Alior Mobile – mówi Wojciech Dubiel, dyrektor Działu Produktu Alior Mobile.
Wyróżniono również zdalny proces otwarcia konta w Alior Banku. Oceniano ergonomię, szybkość i wygodę – od znalezienia wniosku po zalogowanie oraz możliwość późniejszego zamknięcia konta online. W ramach kategorii proces selfie w banku oceniono na ponad 85 proc. i jest to najwyżej oceniony proces selfie na rynku.
Aż 25 placówek Alior Banku otrzymało tytuł „Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce”. Wyróżniły się one najwyższym standardem obsługi, jakością świadczonych usług, profesjonalizmem oraz skutecznością w doradztwie i troską o satysfakcję klientów. Wyróżnienia otrzymało 11 oddziałów własnych i 14 placówek partnerskich.
- Bezpieczeństwo i wygoda to priorytety w naszej obsłudze. Edukujemy doradców i klientów o bezpiecznym korzystaniu z bankowości mobilnej, zwracając uwagę na logowanie z zaufanych urządzeń i unikanie wyłudzeń, pomagamy także w pierwszych krokach z aplikacją. Klienci doceniają również łatwy dostęp do materiałów elektronicznych oraz szerokie wsparcie jakie zapewniamy podczas zakupu naszych produktów – Sławomir Makowski, dyrektor Departamentu Sieci Zewnętrznych, Alior Bank.
Instytucja Roku to niezależny ranking organizowany od dziesięciu lat przez branżowy portal Moje Bankowanie. Jego celem jest weryfikacja i podnoszenie standardów oraz zwiększanie satysfakcji klientów przez kompleksową analizę poziomu obsługi w różnych segmentach rynku.
Bank wyróżniono w kategorii „Najlepsza Obsługa w Placówce”, w ramach której weryfikowana była jakość obsługi w oddziałach własnych i placówkach partnerskich. Nagrodę przyznano na podstawie pięciu fal badania, w których ankieterzy ocenili jakość obsługi klientów indywidualnych w różnych grupach wiekowych. Analizowali m.in. produkty banku i sposób korzystania z nich. Zwracali także uwagę na proces otwierania rachunków dla dzieci, obsługę młodych klientów i doradztwo w zakresie kredytów i oszczędności dla osób 60+.
- Jakość obsługi to nasz priorytet, dlatego regularnie analizujemy opinie klientów i dostosowujemy usługi do ich potrzeb. Stawiamy na dostępność, profesjonalizm i indywidualne podejście – młodszym klientom oferujemy nowoczesne technologie, a starszym zapewniamy wsparcie w korzystaniu z bankowości cyfrowej. W naszych oddziałach łączymy wygodę obsługi osobistej z nowoczesnymi rozwiązaniami – mówi Edyta Ołdak, dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej w Alior Banku.
Bank otrzymał także wyróżnienie za najlepszą obsługę w kanałach zdalnych. W badaniu oceniano jakość wsparcia dla klientów indywidualnych w różnych grupach wiekowych. Analizowano między innymi proces otwierania kont i obsługę zapytań o limity kredytowe.
- Stawiamy na wygodę i skuteczność obsługi w kanałach zdalnych, dając klientom wybór – rozmowa telefoniczna, chat czy wiadomość w bankowości internetowej. Korzystamy z nowoczesnych technologii, takich jak AI i chatbot InfoNina, aby ułatwiać dostęp do informacji i automatyzować procesy. Jednocześnie dbamy o wysokie kompetencje naszych konsultantów, dostosowując obsługę do oczekiwań różnych grup wiekowych. Nieustannie rozwijamy nasze rozwiązania, by obsługa była jeszcze bardziej intuicyjna i efektywna – mówi Adrian Ogorzelec, dyrektor Departamentu Obsługi Zdalnej w Alior Banku.
Alior Bank został wyróżniony także w kategorii „Najlepszy Bank dla Firm” za jakość obsługi przedsiębiorców zainteresowanych rachunkami firmowymi oraz dodatkowymi usługami wspierającymi biznes.
- Miniony rok był czasem realizacji kluczowych projektów wspierających rozwój segmentu klienta biznesowego. Skupiliśmy się na uproszczeniu procesu kredytowego. Skróciliśmy czas oczekiwania na decyzję do 6 dni oraz rozszerzyliśmy oferty finansowania OZE. Priorytetem był także rozwój technologii, w tym nowa bankowość internetowa i mobilna. Jakość obsługi, elastyczność oferty i szybkie decyzje są kluczowe dla naszych klientów. Przedsiębiorcy oczekują również sprawnych procesów, dlatego automatyzujemy obsługę bankową, szczególnie w zakresie akwizycji i posprzedaży. Klienci z wyższych segmentów nadal cenią kontakt z doradcą, co wynika ze złożoności ich potrzeb. Połączenie jakości obsługi, bezpieczeństwa i nowoczesnych rozwiązań buduje lojalność i satysfakcję klientów – mówi Ewa Małecka, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego w Alior Banku.
Aplikacja banku została doceniona w kategorii „Najlepsza Aplikacja Mobilna” dzięki szerokiej gamie funkcji oraz pozytywnym opiniom użytkowników. Dodatkowo, bank zdobył tytuł „Najlepsza Bankowość Internetowa”.
- Miniony rok był przełomowy dla Alior Mobile. Aplikacja zyskała nowe funkcje i odświeżony design, w tym karuzelę produktową i widżety, które ułatwiają zarządzanie transakcjami. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników, wprowadziliśmy przelewy zagraniczne oraz możliwość załatwiania większości spraw posprzedażowych w module „moje sprawy”. Zaprezentowaliśmy także aplikację Alior Kids, która umożliwia dzieciom zarządzanie produktami, a dla ich rodziców składanie wniosków produktowych w pełni zdalnie a następnie ich podgląd i zarządzanie w panelu rodzica w aplikacji Alior Mobile – mówi Wojciech Dubiel, dyrektor Działu Produktu Alior Mobile.
Wyróżniono również zdalny proces otwarcia konta w Alior Banku. Oceniano ergonomię, szybkość i wygodę – od znalezienia wniosku po zalogowanie oraz możliwość późniejszego zamknięcia konta online. W ramach kategorii proces selfie w banku oceniono na ponad 85 proc. i jest to najwyżej oceniony proces selfie na rynku.
Aż 25 placówek Alior Banku otrzymało tytuł „Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce”. Wyróżniły się one najwyższym standardem obsługi, jakością świadczonych usług, profesjonalizmem oraz skutecznością w doradztwie i troską o satysfakcję klientów. Wyróżnienia otrzymało 11 oddziałów własnych i 14 placówek partnerskich.
- Bezpieczeństwo i wygoda to priorytety w naszej obsłudze. Edukujemy doradców i klientów o bezpiecznym korzystaniu z bankowości mobilnej, zwracając uwagę na logowanie z zaufanych urządzeń i unikanie wyłudzeń, pomagamy także w pierwszych krokach z aplikacją. Klienci doceniają również łatwy dostęp do materiałów elektronicznych oraz szerokie wsparcie jakie zapewniamy podczas zakupu naszych produktów – Sławomir Makowski, dyrektor Departamentu Sieci Zewnętrznych, Alior Bank.
Instytucja Roku to niezależny ranking organizowany od dziesięciu lat przez branżowy portal Moje Bankowanie. Jego celem jest weryfikacja i podnoszenie standardów oraz zwiększanie satysfakcji klientów przez kompleksową analizę poziomu obsługi w różnych segmentach rynku.