Czy Alior Bank umożliwia złożenie wniosku Rodzina 800+?
Elektroniczne wnioski Rodzina 800+ dostępne są w Alior Bank dla osób, które są klientami banku i mają dostęp do systemu bankowości internetowej Alior Online. Nie ma wymogu posiadania konta osobistego w Alior Banku, aby złożyć wniosek przez system bankowości internetowej
Jak złożyć wniosek Rodzina 800+ za pośrednictwem Alior Banku?
Wniosek dostępny jest tylko w systemie bankowości internetowej Alior Online - pełna instrukcja
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek
- przygotuj dane osobowe swoje i członków Twojej rodziny, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, stan cywilny). Te dane, którymi dysponuje bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.
- przygotuj adres e-mail, na który otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) będące Urzędowym Poświadczeniem Przedłożenia (UPP) wniosku Rodzina 800+.
- Zaloguj się do systemu bankowości internetowej Alior Online.
- Przejdź do sekcji Usługi -> eUrząd -> Wniosek Rodzina 800+.
- Wypełnij dane we wniosku, część danych będzie już uzupełniona.
- Dodaj załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
- Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji kopię wypełnionego wniosku. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem banku.
- Zatwierdź i zakończ wniosek. W momencie wysłania wniosku wymagane będzie podanie kodu SMS.
- Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku
- Po przekazaniu przez bank wniosku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru(UPO).
- Od momentu, kiedy otrzymasz UPO na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Rodzina 800+, wszelkie pytania i obsługę wniosku Rodzina 800+ przejmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Gdzie złożyć wniosek Rodzina 800+?
- w systemie bankowości internetowej Alior Online
- przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS-u
- w serwisie emp@tia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
- w serwisach bankowości internetowej wybranych banków w Polsce
Dla osób, które nie mają możliwości złożenia wniosku przez Internet, Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest zobowiązany do zapewnienia w swojej siedzibie, oddziale lub innej wyznaczonej jednostce organizacyjnej dostępu do środków technicznych umożliwiających złożenie wniosku i załączników do wniosku o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz udzieleniu pomocy w tych czynnościach.
Wniosku Rodzina 800+ nie można złożyć w placówce Alior Banku ani za pośrednictwem infolinii banku.
Czy muszę być klientem Alior Banku, aby złożyć wniosek Rodzina 800+ za pośrednictwem systemu bankowości internetowej?
Możliwość złożenia wniosku w bankowości internetowej Alior Banku dostępna jest wyłącznie dla osób, które są klientami banku i mają dostęp do systemu bankowości internetowej. Tożsamość tych osób powinna być zweryfikowana w podczas fizycznej obecności w oddziale banku, dlatego osoby, które zakładały konto potwierdzając umowę przelewem lub za pośrednictwem kuriera, w pierwszej kolejności powinny udać się do placówki.
Jestem klientem Alior Banku i mam dostęp do systemu bankowości internetowej. Dlaczego nie mogę złożyć wniosku Rodzina 800+?
Jeśli otworzyłeś konto w Alior Banku potwierdzając swoje dane przelewem aktywacyjnym z innego banku lub za pośrednictwem kuriera i nie potwierdziłeś swoich danych osobowych w placówce banku, nie możesz złożyć wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem systemu bankowości internetowej. Możliwość złożenia wniosku w bankowości internetowej Alior Online uzyskasz po potwierdzeniu swojej tożsamość w dowolnej placówce Alior Banku – wystarczy okazać dowód osobisty lub paszport.
Możliwości złożenia wniosku w bankowości internetowej nie mają także osoby, które nie posiadają numeru PESEL lub nie ukończyły 18 lat.
Jakie konto podać we wniosku Rodzina 800+ do wypłaty świadczeń?
Możesz wskazać dowolne konto bankowe, na które chcesz otrzymywać świadczenia na swoje dzieci. Jeśli składasz wniosek w systemie bankowości internetowej, możesz wskazać konto w Alior Banku lub dowolne inne konto.
Czy mogę podać we wniosku Rodzina 800+ konto dziecka do wypłaty świadczeń?
Wnioskujący może wskazać dowolne konto, na które będą przekazywane środki, przy czym we wniosku Rodzina 800+ można wskazać tylko jeden numer konta do otrzymywania świadczeń na wszystkie dzieci.
Należy pamiętać, że dziecko do 13. roku życia nie może dokonywać czynności prawnych związanych z posiadaniem konta.
Czy po wysłaniu wniosku Rodzina 800+ przez system bankowości internetowej Alior Banku będzie można go modyfikować?
Nie, nie ma takiej możliwości. Modyfikacja/uzupełnienie wniosku możliwe jest przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Kto składa wniosek Rodzina 800+? Czy wniosek składa jeden rodzic, czy oboje?
Wniosek składa jeden z rodziców. Nie jest ważny stan cywilny rodziców, wsparcie mogą dostać wszystkie rodziny — takie, w których rodzice żyją w związku małżeńskim albo związku nieformalnym oraz te, w których jeden z rodziców samotnie wychowuje dzieci.
Jeśli rodzice są po rozwodzie — wniosek składa ten rodzic, z którym dziecko zamieszkuje. Jeśli dziecko zamieszkuje z obydwojgiem rodziców, wniosek składa rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem. Jeżeli sprawujesz opiekę naprzemienną z drugim rodzicem, świadczenie możesz otrzymać Ty i drugi rodzic po połowie przysługującej kwoty.
Nie mogę dodać załączników do wniosku Rodzina 800+. Co robić?
Do wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu Rodzina 800+ można dodać załączniki o określonych parametrach:
- Format załączników to JPG, PNG lub PDF
- Maksymalna wielkość wszystkich załączników: 3,5 MB.
- Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 1 MB.
- Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
Skąd będę wiedzieć, że dostałem UPO z wiarygodnego źródła?
Wiadomość e-mail z UPO otrzymasz z adresu e-mail noreply@zus.pl.
Kto decyduje o przyznaniu mi świadczenia w ramach programu Rodzina 800+? Jaka jest rola Alior Banku w tym procesie?
Decyzję o przyznaniu świadczenia w ramach programu Rodzina 800+ podejmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Rola banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwienia swoim klientom złożenia wniosku Rodzina 800+ w systemie bankowości internetowej Alior Online. Bank nie sprawdza poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym i nie posiada informacji dotyczących dalszego procesowania wniosku obsługiwanego przez wybrany organ prowadzący. Wniosek oraz załączniki bank trwale usuwa po ich wysłaniu.
Czy do przyznania świadczenia w ramach programu Rodzina 800+ brane są pod uwagę moje dane, którymi dysponuje Alior Bank?
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku Rodzina 800+ podstawiając Twoje dane osobowe, które zostały wcześniej podane do wiadomości banku – takie jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w Alior Banku, o ile wskażesz je jako rachunek, na który będzie przekazywane świadczenie z programu Rodzina 800+. Bank nie przekazuje w ramach wniosku Rodzina 800+ żadnych informacji o produktach i usługach, które wnioskujący ma w Banku. Nie przekażemy także takich informacji jak saldo rachunku czy wykonywane transakcje.
Czy bank przekazuje do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ramach programu Rodzina 800+ moje dane?
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku Rodzina 800+ podstawiając znane mu Twoje dane, takie jak imię, nazwisko, PESEL, numer konta, Bank przekazuje je w formularzu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych po zatwierdzeniu przez Ciebie wysłania wniosku.
Na jakiej podstawie bank umożliwia składanie wniosków o świadczenie w ramach programu Rodzina 800+?
Możliwość składania wniosków poprzez serwisy bankowości internetowej banków krajowych przewidują przepisy ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (art.13 ust. 5 pkt 2).
Czym się różni techniczne potwierdzenie złożenia wniosku, które mogę pobrać z systemu Alior Online od Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO)?
Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez bank w systemie Alior Online po wypełnieniu wniosku Rodzina 800+ i jest dostępne w sekcji Centrum produktów - > Wniosek Rodzina 800+. Potwierdza ono, że bank przesłał wniosek do systemu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z banku oraz UPO nie gwarantują, że otrzymasz świadczenie w ramach programu Rodzina 800+, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpoznania. Każdy wniosek Rodzina 800+ jest analizowany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych pod kątem tego, czy spełnione są warunki ustawowe do przyznania świadczenia wychowawczego w ramach programu Rodzina 800+, a Zakład Ubezpieczeń Społecznych może wymagać dostarczenia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. Wiadomość o tym, że powinieneś uzupełnić wniosek, Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyśle na Twój adres mailowy oraz numer telefonu, który podałeś we wniosku.
UWAGA! Odmowa przyznania świadczenia wychowawczego, na podstawie złożonego wniosku, odbywa się w drodze decyzji administracyjnej wydawanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od takiej decyzji wnioskodawcy przysługuje odwołanie w terminie w trybie wskazanym w otrzymanej decyzji.
Kiedy i skąd mogę pobrać potwierdzenie złożenia wniosku Rodzina 800+ wystawiane przez Alior Bank?
Potwierdzenie złożenia wniosku Rodzina 800+ możesz pobrać od razu po złożeniu wniosku w systemie bankowości internetowej Alior Online. Status potwierdzenia może się zmieniać i będzie aktualizowany w systemie bankowości internetowej w zakładce Centrum Produktów -> Wniosek Rodzina 800+.
W momencie przekazania wniosku z bankowości internetowej Alior Online do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, odpowiedzi na wszelkie pytania i obsługę wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu Rodzina 800+ przejmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Czy i jak mogę pobrać kopię wypełnionego wniosku Rodzina 800+?
Kopię pobranego wniosku Rodzina 800+ możesz pobrać tylko 1 raz przed wysłaniem wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem dotychczasowego systemu bankowości internetowej Alior Banku.
Dlaczego bank nie chce mnie informować o statusie wniosku Rodzina 800+?
Alior Bank umożliwia jedynie złożenie wniosku Rodzina 800+ i wysłanie go za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Banku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Alior Bank po przesłaniu wniosku Rodzina 800+, nie może przechowywać danych z wniosku, dlatego nie ma możliwości informowania o statusie wniosku po przesłaniu go do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W razie pytań o wniosek Rodzina 800+ prosimy o kontakt bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Czy Alior Bank przyjmuje reklamacje dotyczące wniosków o świadczenie w ramach programu Rodzina 800+?
Alior Bank odpowiada za udostępnienie klientom w systemie bankowości internetowej wniosku Rodzina 800+ oraz za poprawne przekazanie go do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Jako dowód przekazania wniosku bank wystawia w systemie bankowości internetowej potwierdzenie złożenia wniosku. Bank może odpowiadać wyłącznie na reklamacje związane z przekazaniem wniosku.
Od momentu, kiedy otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Rodzina 800+, odpowiedzi na pytania i obsługę wniosku Rodzina 800+ przejmuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W razie reklamacji dotyczących wniosku Rodzina 800+ prosimy o kontakt bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Jak zorientuję się, że źle wypełniłem wniosek Rodzina 800+?
Alior Bank odpowiedzialny jest za potwierdzenie Twojej tożsamości we wniosku Rodzina 800+, ale nie weryfikuje merytorycznie danych, jakie wprowadziłeś we wniosku oraz załączników, które do niego dodałeś. Potwierdzenie złożenia wniosku, jakie dostępne jest w systemie bankowości internetowej banku oraz UPO, które otrzymujesz na adres mailowy, potwierdzają fakt wysłania wniosku Rodzina 800+, ale nie jego poprawność. Jeśli wypełniłeś błędnie wniosek Rodzina 800+, otrzymasz prośbę od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o korektę wniosku, uzupełnienie informacji czy dokumentów lub ponowne złożenie wniosku. Wiadomość o tym, że powinieneś uzupełnić wniosek, Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyśle na Twój adres mailowy oraz numer telefonu, który podałeś we wniosku.
Urodziło mi się kolejne dziecko. Jak złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze Rodzina 800+ za pośrednictwem Alior Banku?
Nie ma możliwości korekty/aktualizacji złożonego wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem banku. Jeśli sytuacja w Twojej rodzinie uległa zmianie, taką informacje przekaż niezwłocznie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych poprzez platformę PUE ZUS.
Jeśli jednak chcesz ubiegać się o świadczenie wychowawcze na dziecko, na które dotychczas nie złożyłeś wniosku możesz za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Alior Online złożyć wniosek na nowo urodzone dziecko.
Moje dziecko przestało się kwalifikować do wypłaty świadczeń z programu rodzina 800+. Jak złożyć korektę/aktualizację wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem Alior Banku?
Nie ma możliwości korekty/aktualizacji wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem banku. Jeśli sytuacja w Twojej rodzinie uległa zmianie, taką informacje przekaż niezwłocznie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych poprzez PUE ZUS.
Jakie podmioty biorą udział w obsłudze wniosku Rodzina 800+ składanego za pośrednictwem Alior Banku? Jaką rolę pełnią: bank oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych?
- Alior Bank weryfikuje tożsamość wnioskującego i umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 800+ w systemie bankowości internetowej. Złożenie wniosku w placówce banku lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe. Bank umożliwia pobranie wypełnionego wniosku Rodzina 800+ TYLKO bezpośrednio przed wysłaniem wypełnionego wniosku. Bank nie sprawdza poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku. Wniosek oraz załączniki bank trwale usuwa po wysłaniu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych .
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest jednostką odpowiedzialną nie tylko za przyjęcie wniosków o przyznanie świadczenia 800+, ale również za weryfikację wniosków, oraz za obsługę oraz wypłatę świadczenia.
Z kim mogę się skontaktować w sprawie programu Rodzina 800+?
Kontaktuj się przede wszystkim z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, który będzie rozpatrywał Twój wniosek i wypłacał świadczenie w przypadku pozytywnego rozpatrzenia.
- pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00)
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS
Mam błąd we wniosku Rodzina 800+. Czy bank może go wycofać i nie wysyłać do obsługi?
Nie ma możliwości korekty ani aktualizacji już złożonego wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem Banku. Możesz jednak wysłać poprzez bank kolejny wniosek już prawidłowo wypełniony.
Moim dzieciom nie nadano jeszcze numeru PESEL? Czy mogę złożyć wniosek w bankowości internetowej?
Tak, jeśli dziecku nie nadano jeszcze numeru PESEL, do wniosku należy dołączyć akt urodzenia dziecka.
Jeden z moich członków rodziny nie posiada numeru PESEL. Czy mogę złożyć wniosek Rodzina 800+ w bankowości internetowej?
Niestety, jeśli składasz wniosek w bankowości internetowej, musisz podać numery PESEL dla wszystkich dzieci i innych członków rodziny (których dane podajesz w sekcji 4.). Jeśli któryś z członków Twojej rodziny nie ma numeru PESEL, złóż wniosek w odpowiednim organie w gminie.
Jak zmienić numer rachunku, na który będą przekazywane środki z programu Rodzina 800+?
Jeśli chcesz zmienić konto, na które mają być przekazywane środki z programu Rodzina 800+, skontaktuj się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Co zmieniło się we Wniosku i Programie Rodzina 800+ w stosunku do poprzedniego roku?
- Obsługą programu "Rodzina 800 plus" będzie zajmował się Zakład Ubezpieczeń Społecznych a nie samorządy.
- Wnioski o przyznanie świadczenia będzie można składać tylko przez Internet.
- Pieniądze będą wypłacane jedynie bezgotówkowo na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego.
Informację o przyznaniu świadczenia otrzymasz na profil PUE ZUS
Czy mogę wypełnić Wniosek Rodzina 800+ online przez serwis Banku, jeżeli jestem opiekunem prawnym dziecka?
Nie. W takim przypadku musisz złożyć wniosek o świadczenie Rodzina 800+ bezpośrednio przez PUE ZUS.