wydłużenie terminu spłaty zobowiązań,
dzięki temu, że Bank staje się nowym wierzycielem
dzięki temu, że Bank staje się nowym wierzycielem
możliwość finansowania w różnych walutach
PLN, EUR, GBP, USD, CHF
PLN, EUR, GBP, USD, CHF
pewność terminowej zapłaty faktury
do dostawcy - komfort i bezpieczeństwo
do dostawcy - komfort i bezpieczeństwo
możliwość uzyskania od dostawców skont i rabatów
dzięki wcześniejszej płatności do dostawcy
dzięki wcześniejszej płatności do dostawcy
Na czym polega usługa?
Finansowanie faktur
które firma otrzymała od dostawców
- Za pośrednictwem bankowości internetowej przekazuje do Banku fakturę wystawioną przez dostawcę.
- Nabywa wierzytelności przysługujące dostawcom od Twojej firmy, w ramach Umowy Współpracy Wstąpienie w prawa Wierzycieli
- Wypłaca środki bezpośrednio na rachunek dostawcy w terminie płatności wierzytelności lub przed terminem płatności (z dyskontem)
Kto może skorzystać z odwrotnego faktoringu
Usługę przeznaczona jest dla klientów, którzy:
Istnieje możliwość obciążenia kosztami finansowania dostawcę objętego w umowie faktoringu odwrotnego.
- oczekują od swoich dostawców wydłużenia terminu płatności
- chcą zapewnić sobie stałość dostaw i zapewnić terminowość płatności do dostawców
- chcą uzyskać dodatkowe finansowanie od Banku
Istnieje możliwość obciążenia kosztami finansowania dostawcę objętego w umowie faktoringu odwrotnego.
Co jeszcze zyskujesz
- Szansę na uzyskanie rabatów u dostawców.
- Indywidualnie ustalane opłaty za usługę.
- Całodobowy dostęp do usługi za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.
Jak aktywować usługę odwrotnego faktoringu?
Skorzystaj z pomocy bankiera!
2
Złóż wniosek
o faktoring
o faktoring
3
Poczekaj na pozytywną decyzję
i podpisz umowę
i podpisz umowę
Dodatkowe informacje
Przydatne dokumenty
Regulamin faktoringu Alior Bank SA
Plik w formacie PDF (rozmiar: 788 KB)Tabela opłat i prowizji bankowych dla Klientów Biznesowych nieprowadzących ksiąg rachunkowych
Plik w formacie PDF (rozmiar: 1021 KB)Tabela opłat i prowizji bankowych dla Klientów Biznesowych prowadzących księgi rachunkowe
Plik w formacie PDF (rozmiar: 1 MB)Pytania i odpowiedzi
Jakie koszty związane są z usługą wstępowania przez Bank w prawa Wierzycieli?
Z usługą wstąpienia w prawa Wierzycieli wiążą się przede wszystkim poniższe opłaty: prowizja przygotowawcza od kwoty uruchamianego limitu, prowizja za dokonanie zapłaty do Kontrahenta– pobierana od faktury; prowizja od niewykorzystanej kwoty Umowy – pobierana na koniec miesiąca oraz inne określone w Tabeli opłat i prowizji dla Klienta Biznesowego.
Na jaki okres Bank podpisuje Umowę Współpracy Wstąpienie w prawa Wierzycieli?
Umowa Współpracy Wstąpienie w prawa Wierzycieli podpisywana jest najczęściej na okres 12 miesięcy. Całkowity okres spłaty obejmuje okres, w którym Klient może składać faktury do zapłaty przez Bank oraz czas, w którym Klient reguluje wierzytelności w stosunku do nowego wierzyciela to jest Banku z tytułu uzyskanego dodatkowego terminu finansowania.
Czy w ramach Umowy Współpracy Wstąpienie w prawa Wierzycieli Dostawcy mogą otrzymać środki przed terminem płatności wierzytelności ponosząc koszty dyskonta?
W usłudze wstąpienia przez bank w prawa Wierzycieli, Dostawca podpisując z bankiem dodatkowe porozumienie w ramach Umowy Współpracy Wstąpienie w prawa Wierzycieli, otrzymuje możliwość wcześniejszego otrzymywania zapłaty za należne mu wierzytelności poprzez dyskonto z zastrzeżeniem, że koszty dyskonta zostaną pokryte przez Dostawcę. Bank nabywając wierzytelność potrąca wszystkie koszty związane z dyskontem i uznaje rachunek Dostawcy kwotą pomniejszoną o wyliczone koszty.