Produkty Skarbowe informacje
Poniżej prezentujemy ważne informacje dotyczące Produktów Skarbowych
Dane korespondencyjne dla Transakcji Skarbowych na potrzeby współpracy w zakresie transakcji skarbowych na podstawie Umowy Ramowej:
adres korespondencyjny:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
adres e-mail:
mifid@alior.pl
W celu uzgodnienia Parametrów Transakcji Skarbowych z Dealerem Departamentu Skarbu prosimy o kontakt:
- w dni robocze, w godzinach: 9:00-17:00,
- na adres e-mail: dealerzy@alior.pl
- telefonicznie z Dealerem lub Ekspertem ds. Produktów Skarbowych, który Państwa obsługuje lub pod numerem telefonu +48 22 531 93 00
- z Infolinią Alior Bank S.A. (19 502 lub +48 12 370 70 00)
Uzgadnianie Parametrów Transakcji w Systemach Transakcyjnych:
- AutoDealing: 24 godziny na dobę
- eFX Trader: 24 godziny na dobę
MiFID w zakresie transakcji skarbowych
MiFID
Klasyfikacja Klientów w zakresie transakcji skarbowych
- Klient detaliczny,
- Klient profesjonalny,
- Uprawniony kontrahent.
- przekazywaniu Klientom określonych informacji wymaganych przez Dyrektywę MiFID. W szczególności informacje powinny być rzetelne, niebudzące wątpliwości i niewprowadzające w błąd, a także powinny obejmować stosowne wytyczne oraz ostrzeżenia o ryzyku związanym z inwestycjami w instrumenty finansowe,
- badaniu, czy dane produkty skarbowe są odpowiednie dla Klienta,
- stosowaniu w stosunku do Klientów określonych zasad postępowania uzależnionych od przypisanej kategorii.
Klient może w dowolnym czasie wnioskować o zmianę kategorii. W tym celu powinien wypełnić wniosek wg wzoru stosowanego przez Bank:
- Wniosek o zmianę kategorii z klienta detalicznego na klienta profesjonalnego (Pobierz)
- Wniosek o zmianę kategorii z klienta profesjonalnego na klienta detalicznego (Pobierz)
- wzory wniosków, również w przypadku zmian kategorii innych niż wskazane powyżej, mogą być przekazane przez Dealerów obsługujących firmę.
Odpowiedniość transakcji skarbowych
W przypadku Klientów detalicznych Bank uzyskuje od Klientów informacje dotyczące ich wiedzy i doświadczenia w zakresie transakcji skarbowych, w postaci wypełnianego przez Klienta:
- Kwestionariusza oceny odpowiedniości w odniesieniu do transakcji skarbowych - Transakcje Kasowe (Pobierz) LUB
- Kwestionariusza oceny odpowiedniości w odniesieniu do transakcji skarbowych - Transakcje Kasowe i Pochodne (Pobierz)
Szczegółowe informacje na temat zasad badania odpowiedniości (Pobierz)
Informacje na temat Banku, zasad świadczenia usług oraz sposobu komunikacji z Klientami
MiFID zobowiązuje Bank do przekazania Klientom szczegółowych informacji na temat Banku oraz zasad świadczenia usług.
Informacja o Alior Banku S.A. i zasadach świadczenia usług związanych z transakcjami skarbowymi (Pobierz)
W przypadku niektórych dokumentów, MiFID zobowiązuje Bank do przekazywania ich Klientowi w określonej formie, tzw. "trwałego nośnika informacji". O ile Klient nie wskaże inaczej, nośnikiem tym jest dokument papierowy.
Informacje na temat zarządzania konfliktami interesów oraz zasad przyjmowania i przekazywania zachęt
Informacja o konflikcie interesów (Pobierz)
Informacje na temat Polityki wykonywania zleceń i działania w najlepszym interesie Klienta
Polityce wykonywania zleceń i działania w najlepiej pojętym interesie Klienta Banku w zakresie transakcji skarbowych (Pobierz)
Raporty z jakości wykonania zlecenia.
Raporty dotyczące pięciu najlepszych miejsc wykonania zlecenia.
Informacja o kosztach związanych z zawieraniem transakcji skarbowych
- Przed podpisaniem Umowy Ramowej Klient otrzymuje „Informację o kosztach związanych z zawieraniem transakcji skarbowych”. W dokumencie tym podana jest maksymalna wysokość marż stosowanych przez Bank dla transakcji skarbowych.
- Szczegółowa informacja o wysokości marży na zawartej transakcji przekazywana jest Klientowi na Potwierdzeniu transakcji, nie później niż następnego dnia roboczego po jej zawarciu.
- Po zakończeniu roku kalendarzowego, Klienci otrzymują roczne zestawienie kosztów, zawierające wszystkie marże na transakcjach zrealizowanych w ciągu całego roku
Informacja o kosztach związanych z zawieraniem transakcji skarbowych (ex ante)
W przypadku gdy przewidziano ograniczone stosowanie wymogów które dotyczą ujawniania informacji oraz według zasady proporcjonalności [2], zgodnie z którą obowiązki są proporcjonalne do rodzajów produktów, klientów i usług, nasz bank dostarcza informacji na temat kosztów i opłat za pośrednictwem siatki taryfowej. Siatka taryfowa zawiera prawdopodobny poziom kosztów i opłat, jaki nasz bank może zastosować do poszczególnych typów transakcji w normalnych warunkach rynkowych i jest aktualizowana co najmniej raz w roku.
Publikacja kosztów poza siatkami taryfowymi następuje, jeśli nasz bank pobierze opłaty wyższe niż prawdopodobny poziom ujęty w siatce, lub gdy klient żąda ujawnienia kosztów i opłat związanych z konkretną transakcją. Dla Klientów klasyfikowanych jako Klient Detaliczny przedstawiamy informacje o kosztach w Dokumentach Zawierających Kluczowe Informacje (KID). Koszty i opłaty z tytułu pojedynczej transakcji są różnicą pomiędzy ceną notowanego produktu a jego wartością godziwą, ustalaną przez nasz bank [3]. Wartość godziwa każdego produktu opiera się na możliwych do zaobserwowania parametrach rynkowych, założeniach wewnętrznego modelu wyceny, rezerwach, korektach wyceny i podstawowych kosztach udostępnienia produktu.
W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt e-mailowy na adres: mifid@alior.pl.
Koszty i opłaty są:
- składnikiem ceny sprzedaży powyżej wartości godziwej i
- stanowią zysk naszego banku oraz
- zawierają koszty dodatkowe, takie jak koszty maklerskie, koszty dystrybucji i koszty licencji.
[1] Art. 24 ust. 4 dyrektywy 2014/65/UE (MiFID II) oraz art. 50 rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/565
[2] Art. 50 ust. 1 rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/565
[3] Rozporządzenie (UE) 1286/2014 (Rozporządzenie w sprawie PRIIP).
Rejestrowanie komunikacji z klientem
Informacje o Alior Bank jako podmiocie systematycznie internalizującym transakcje skarbowe
- Podmiot systematycznie internalizujący to firma, która działa w sposób zorganizowany, częsty oraz systematyczny, zawiera transakcje na własny rachunek poza rynkiem regulowanym. Obowiązki podmiotu systematycznie internalizującego stosuje się tylko do instrumentów uznawanych za będące przedmiotem obrotu w systemie obrotu.
- Alior Bank działa jako podmiot systematycznie internalizujący transakcje na poniższych kategoriach aktywów:
Klasa Aktywów | Podklasa |
---|---|
Obligacje | Obligacje Skarbowe (PD) |
Klasa aktywów | Podklasa | Klasa zapadalności |
---|---|---|
FX_FORWARD | GBPPLN | 0_1W |
FX_FORWARD | USDPLN | 0_1W |
FX_FORWARD | EURPLN | 0_1W |
FX_FORWARD | EURUSD | 0_1W |
FX_FORWARD | CHFPLN | 0_1W |
FX_FORWARD | EURUSD | 1W_3M |
FX_FORWARD | USDPLN | 1W_3M |
FX_FORWARD | EURTRY | 3M_1Y |
FX_FORWARD | CNYPLN | 3M_1Y |
FX_FORWARD | DKKPLN | 3M_1Y |
FX_FORWARD | EURPLN | 1W_3M |
FX_FORWARD | GBPPLN | 1W_3M |
FX_FORWARD | USDPLN | 3M_1Y |
FX_FORWARD | CNYPLN | 1W_3M |
FX_FORWARD | EURPLN | 3M_1Y |
OPCJE WALUTOWE | EURUSD | 1W_3M |
OPCJE WALUTOWE | CHFPLN | 0-1Y |
OPCJE WALUTOWE | EURPLN | 1W_3M |
OPCJE WALUTOWE | USDPLN | 1W_3M |
OPCJE WALUTOWE | EURCHF | 1W_3M |
OPCJE WALUTOWE | EURPLN | 1Y_2Y |
OPCJE WALUTOWE | USDPLN | 3M_1Y |
OPCJE WALUTOWE | EURPLN | 3M_1Y |
OPCJE WALUTOWE | EURUSD | 3M_1Y |
OPCJE WALUTOWE | EURGBP | 1W_3M |
OPCJE WALUTOWE | GBPPLN | 1W_3M |
TOWAROWE_KONTRAKTY_TERMINOWE | EUAE | 0_1Y |
TOWAROWE_KONTRAKTY_TERMINOWE | EUR_Nieszlachetny | 0_1Y |
- Alior Bank jako podmiot systematycznie internalizujący transakcje (SI) działa pod następującym kodem MIC (Market Identifier Code): SIAB
- Bank udostępnia Klientom swoje gwarantowane kwotowania transakcyjne, w odniesieniu do instrumentów finansowych zaklasyfikowanych jako instrumenty płynne, w zakresie których Bank spełnia kryteria SI. Sprawdź Gwarantowane Kwotowania Transakcyjne.
- Bank może aktualizować swoje kwotowania w dowolnym momencie. Ponadto może w wyjątkowych warunkach rynkowych wycofać swoje kwotowania.
- W celu zawarcia transakcji należy kontaktować się z dealerem, pod numerem telefonu, +48 22 531 93 00 w godzinach 9:00 – 17:00.
- Zasady, którymi kieruje się Alior Bank zawierając transakcje skarbowe jako podmiot SI transakcje znajdują się w Polityce handlowej.
W razie pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt
- na adres e-mail: mifid@alior.pl
- z Departamentem Skarbu +48 22 531 93 00
- z Infolinią Alior Bank S.A. (19 502 lub + 48 12 370 70 00)
Dodatkowe informacje
Dokumenty do pobrania
- Pobierz udostępniony dokument z listy poniżej
- Wypełnij i podpisz zgodnie z Kartą Wzorów Podpisów złożoną w Banku
- Możesz podpisać dokument podpisem kwalifikowanym lub odręcznie
- Zeskanuj i wyślij do Banku za pośrednictwem jednego z kanałów:
- Pocztą elektroniczną na adres e-mail: mifid@alior.pl
- Przez bankowość Business Pro
- w sekcji: Doradca wybierz: Napisz wiadomość
- wybierz kategorię: Dokumentacja MIFID dot. transakcji na instrumentach kasowych i pochodnych
- załącz zeskanowany dokument do wiadomości
- Przez bankowość Alior Online
- w sekcji: Moje sprawy, wybierz: Napisz do nas, a następnie: Dyspozycje, opinie i potwierdzenia ,
- wybierz kategorię: Dokumentacja MIFID, która dotyczy transakcji na instrumentach kasowych i pochodnych
- załącz zeskanowany dokument do wiadomości
Dokumenty do pobrania | Klient Indywidualny | Klient Biznesowy |
Broszura dotycząca produktów skarbowych i ryzyk z nimi związanych | Pobierz plik | Pobierz plik |
Potwierdzenie otrzymania dokumentów zawierających kluczowe informacje o produkcie (KID) | Pobierz plik | Pobierz plik |
Umowa Ramowa Transakcji Skarbowych. (Załącznik 1 - Karta Informacyjna - zmiana danych) |
Pobierz plik | Pobierz plik |
Umowa Ramowa Transakcji Skarbowych. (Załącznik 2 - Informacja o dokumentach KID) |
Pobierz plik | Pobierz plik |
Umowa Ramowa Transakcji Skarbowych. (Załącznik 3 - Zmiana hasła) |
Pobierz plik | Pobierz plik |
Wniosek o zmianę kategorii z klienta detalicznego na klienta profesjonalnego | Pobierz plik | Pobierz plik |
Wniosek o zmianę kategorii z klienta profesjonalnego na klienta detalicznego | Pobierz plik | Pobierz plik |
Wniosek o wybór trwałego nośnika informacji | Pobierz plik | Pobierz plik |
Wypowiedzenie Umowy Ramowej dotyczącej Transakcji Skarbowych | Pobierz plik | Pobierz plik |
Ogólne Warunki Współpracy w zakresie Transakcji Kasowych | Pobierz plik | Pobierz plik |
Ogólne Warunki współpracy w zakresie Transakcji Kasowych i Pochodnych | Pobierz plik | Pobierz plik |
Dokumenty zawierające kluczowe informacje (KID)
Nie jest to materiał marketingowy. Udzielenie tych informacji jest wymagane prawem, aby pomóc w zrozumieniu charakteru danego produktu inwestycyjnego oraz ryzyka, kosztów, potencjalnych zysków i strat z nim związanych, a także pomóc w porównywaniu go z innymi produktami.
Dodatkowe informacje