- 2021-02-22
Zmieniamy sposób potwierdzenia płatności kartą w internecie
Do końca marca 2021 roku, wszystkim klientom indywidualnym, biznesowym i Kantoru Walutowego Alior Banku, wprowadzimy dodatkowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.
Co się zmieni?
Po zmianie, kiedy będziesz płacić kartą płatniczą w internecie, transakcje potwierdzisz :
Możemy również odstąpić od stosowania silnego uwierzytelnienia w przypadku, jeśli transakcja będzie charakteryzować się niskim poziomem ryzyka lub jeśli sklep, w którym dokonujesz zakupu, jest z kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Takie odstępstwo umożliwiają przepisy wykonawcze do dyrektywy PSD2.
- powiadomieniem PUSH w aplikacji Alior Mobile, jeśli korzystasz z aplikacji i z karty płatniczej Alior Banku dla klientów indywidualnych lub dla mikrofirm – wystarczy jak po otrzymaniu powiadomienia PUCH zaakceptujesz tę transakcję: PIN-em do aplikacji, odciskiem palca lub wykorzystując FaceID (funkcja jest już dostępna dla niektórych płatności)
- powiadomieniem PUSH w aplikacji Kantoru Walutowego, jeśli korzystasz z aplikacji i karty płatniczej Kantoru Walutowego Alior Banku – wystarczy jak po otrzymaniu powiadomienia PUSH zaakceptujesz tę transakcję: PIN-em do aplikacji, odciskiem palca lub wykorzystując FaceID (funkcja jest już dostępna dla niektórych płatności)
UWAGA! Aby otrzymywać powiadomienia PUSH w aplikacji Kantoru Walutowego należy włączyć funkcję autoryzacji za pomocą PUSH w ustawieniach aplikacji.
- poprzez podanie kodu e-PIN i hasła SMS, wysyłanego przez Bank na telefon zaufany, jeśli jako klient indywidualny lub prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą nie korzystasz z aplikacji mobilnej Alior Mobile lub Kantoru Walutowego Alior Banku, lub jeśli jesteś klientem biznesowym.
Możemy również odstąpić od stosowania silnego uwierzytelnienia w przypadku, jeśli transakcja będzie charakteryzować się niskim poziomem ryzyka lub jeśli sklep, w którym dokonujesz zakupu, jest z kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Takie odstępstwo umożliwiają przepisy wykonawcze do dyrektywy PSD2.
Pobierz aplikację mobilną
Jak nadać kod e-PIN?
Kod e-PIN można nadać:
Podczas połączenia z infolinią, aby nadać e-PIN, powinieneś wybrać:
- dzwoniąc na numer infolinii Banku 19 502
- w bankowości internetowej Alior Online, w szczegółach karty – dla klientów indywidualnych i klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą,
- w bankowości internetowej BusinessPro, w szczegółach karty – dla klientów biznesowych.
Podczas połączenia z infolinią, aby nadać e-PIN, powinieneś wybrać:
- 2 „Twoje Karty”, a następnie
- 3 „Jeśli chcesz nadać lub zmienić e-PIN do swojej karty”.
Dlaczego wprowadzamy tę zmianę?
Nowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie wynika z unijnej dyrektywy PSD2 o usługach płatniczych.
Dyrektywa PSD2 zwiększa bezpieczeństwo płatności w kanałach elektronicznych poprzez wprowadzenie tzw. silnego uwierzytelniania, czyli dwuetapowej weryfikacji przez co najmniej dwa elementy spośród:
Przeczytaj więcej o dyrektywie PSD2:
Dowiedz się więcej
Dyrektywa PSD2 zwiększa bezpieczeństwo płatności w kanałach elektronicznych poprzez wprowadzenie tzw. silnego uwierzytelniania, czyli dwuetapowej weryfikacji przez co najmniej dwa elementy spośród:
- wiedza (informacje znane tylko Tobie np.: hasło, PIN);
- posiadanie (coś, do czego tylko Ty masz dostęp np. telefon, token, karta płatnicza),
- Twoja cecha (np. dane biometryczne).
Przeczytaj więcej o dyrektywie PSD2:
Dowiedz się więcej