- 2022-05-05
Użytkownicy aplikacji mobilnej Alior Banku zyskali dodatkowe możliwości personalizacji
Wśród Polaków wzrasta znaczenie kanałów cyfrowych podczas codziennego korzystania z usług bankowych. W odpowiedzi na zmieniające się preferencje klientów, Alior Bank wprowadził zmiany do Alior Mobile i umożliwił swoim klientom personalizację ekranu Płatności i Usługi. Wprowadzona innowacja dostosowuje aplikację do indywidualnych potrzeb każdego z użytkowników, a także usprawnia codzienne wykonywanie transakcji finansowych.
Bankowość elektroniczna, w tym bankowość mobilna, jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku finansowego. Również liczba klientów Alior Bank, którzy logują się do swojego konta za pośrednictwem smartfonów stale rośnie – zgodnie z danymi za I kwartał 2022 r. wynosiła ona blisko 791 tys. Warto dodać, że jedna trzecia użytkowników bankowości elektronicznej jest już mobile only. Są to osoby, które zarządzają finansami jedynie przy użyciu telefonu.
Nie ma wątpliwości, że z czasem mobilne aplikacje bankowe będą oferować coraz więcej funkcji i będą umożliwiać większą personalizację. Już dziś pozwalają one użytkownikom wykonywać operacje finansowe w dogodny, preferowany przez nich sposób. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku. Zgodnie z tym badaniem, aż dwie trzecie ankietowanych zadeklarowało, że nie konsultuje spraw bankowych w oddziale, a większość produktów i usług dostępna jest z poziomu bankowości elektronicznej.
– Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, banki powinny podchodzić do każdego klienta w sposób indywidualny. Taka personalizacja pozwala im precyzyjnie trafiać w oczekiwania odbiorców i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby. Dzięki konsekwentnej rozbudowie kanałów zdalnych i dalszej cyfryzacji instytucje finansowe są w stanie zaproponować klientom najlepsze produkty i usługi w wygodnej formule i zadbać o ich jak najlepsze doświadczenia. Bankowość zdalna może ułatwić codzienne funkcjonowanie, nie tylko w kontekście finansowym. Dlatego w Alior Banku sukcesywnie promujemy usługi dodane, tzw. VAS, wskazując użytkownikom kanałów zdalnych zalety tego typu rozwiązań – mówi Wojciech Dubiel, Dyrektor ds. Strategii Rozwoju Alior Mobile z Alior Banku.
Przelewy bankowe w nowej odsłonie
W odpowiedzi na oczekiwania klientów, Alior Mobile umożliwił personalizację zakładki Płatności i Usługi. Od teraz każdy użytkownik po zalogowaniu się do aplikacji będzie widział wszystkie dostępne typy przelewów, co pozwoli na szybki wybór preferowanej operacji. Do tej pory, aby rozwinąć listę transakcji, należało wybrać ikonkę „Utwórz nowy przelew”. Ponadto, klienci w dowolny i preferowany przez siebie sposób będą mogli ułożyć kolejność skrótów, tak by odpowiadała najczęściej wykonywanym przez nich operacjom. Liczba ikonek będzie dostosowana do wielkości ekranu – może być ich 12 lub 15.
– Dodaliśmy opcję przesuwania ikonek tak, aby klienci mogli szybko i wygodnie skorzystać z opcji, które są dla nich na co dzień najprzydatniejsze. Po zaktualizowaniu aplikacji mobilnej będą mogli w prosty sposób zarządzać układem skrótów, tak jak to robią na ekranie głównym swojego smartfona. W zaledwie kilka sekund dostosują Alior Mobile do swoich aktualnych potrzeb – dodaje Wojciech Dubiel.
Nie ma wątpliwości, że z czasem mobilne aplikacje bankowe będą oferować coraz więcej funkcji i będą umożliwiać większą personalizację. Już dziś pozwalają one użytkownikom wykonywać operacje finansowe w dogodny, preferowany przez nich sposób. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku. Zgodnie z tym badaniem, aż dwie trzecie ankietowanych zadeklarowało, że nie konsultuje spraw bankowych w oddziale, a większość produktów i usług dostępna jest z poziomu bankowości elektronicznej.
– Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, banki powinny podchodzić do każdego klienta w sposób indywidualny. Taka personalizacja pozwala im precyzyjnie trafiać w oczekiwania odbiorców i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby. Dzięki konsekwentnej rozbudowie kanałów zdalnych i dalszej cyfryzacji instytucje finansowe są w stanie zaproponować klientom najlepsze produkty i usługi w wygodnej formule i zadbać o ich jak najlepsze doświadczenia. Bankowość zdalna może ułatwić codzienne funkcjonowanie, nie tylko w kontekście finansowym. Dlatego w Alior Banku sukcesywnie promujemy usługi dodane, tzw. VAS, wskazując użytkownikom kanałów zdalnych zalety tego typu rozwiązań – mówi Wojciech Dubiel, Dyrektor ds. Strategii Rozwoju Alior Mobile z Alior Banku.
Przelewy bankowe w nowej odsłonie
W odpowiedzi na oczekiwania klientów, Alior Mobile umożliwił personalizację zakładki Płatności i Usługi. Od teraz każdy użytkownik po zalogowaniu się do aplikacji będzie widział wszystkie dostępne typy przelewów, co pozwoli na szybki wybór preferowanej operacji. Do tej pory, aby rozwinąć listę transakcji, należało wybrać ikonkę „Utwórz nowy przelew”. Ponadto, klienci w dowolny i preferowany przez siebie sposób będą mogli ułożyć kolejność skrótów, tak by odpowiadała najczęściej wykonywanym przez nich operacjom. Liczba ikonek będzie dostosowana do wielkości ekranu – może być ich 12 lub 15.
– Dodaliśmy opcję przesuwania ikonek tak, aby klienci mogli szybko i wygodnie skorzystać z opcji, które są dla nich na co dzień najprzydatniejsze. Po zaktualizowaniu aplikacji mobilnej będą mogli w prosty sposób zarządzać układem skrótów, tak jak to robią na ekranie głównym swojego smartfona. W zaledwie kilka sekund dostosują Alior Mobile do swoich aktualnych potrzeb – dodaje Wojciech Dubiel.