- 2022-09-01
Obsługa klientów na iPadach w oddziałach Alior Banku
Alior Bank wkracza na kolejny etap cyfryzacji sieci oddziałów. Tym razem przy użyciu tabletów. Dzięki nim bankierzy będą mogli obsługiwać klientów indywidualnych zarówno w oddziale, jak i poza nim. Urządzenie pozwoli otworzyć rachunek osobisty i oszczędnościowy, zaktualizować dane czy wystąpić o wydanie karty płatniczej. Bank pracuje nad udostępnieniem usługi również dla klientów biznesowych.
Alior Bank, w ramach zapowiadanej dalszej cyfryzacji oddziałów, wprowadza do oddziałów własnych obsługę za pomocą tabletów iPad. Rozwiązanie to sprawdziło się na początku roku w punktach pomocy, gdy na potrzeby otwierania rachunków dla obywateli Ukrainy pilotażowo wykorzystano do ich obsługi urządzenia marki Apple. W ten sposób bank pozyskał ponad 5 tys. nowych rachunków bankowych.
– Tabletyzacja jest kluczowym etapem dalszej transformacji cyfrowej oddziałów Alior Banku, a iPady stanowią obecnie standard wyposażenia bankierów w placówkach w nowym formacie. Dzięki nim obsługę klienta można realizować również poza oddziałem. Co istotne, to rozwiązanie wspiera również dążenia banku do ograniczenia druku dokumentów. Wszystkie podpisy klienci składają za pośrednictwem tabletu, a dokumentacja wysyłana jest na adres e-mail klienta – tłumaczy Marcin Nowakowski, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży Klienta Indywidualnego Alior Banku.
Celem wdrożonego przez Alior Bank rozwiązania jest pełna, nietransakcyjna, obsługa klientów indywidualnych. Pozwala ona na otwarcie i modyfikację kartoteki wraz ze skanem dokumentu tożsamości, aktualizację danych czy uzupełnienie kwestionariusza inwestycyjnego. Dodatkowo, umożliwia założenie rachunku osobistego i oszczędnościowego, wspiera proces wydania karty płatniczej, a także uruchomienie bankowości internetowej.
Obecnie każdy oddział Alior Banku wyposażony jest przynajmniej w jedno urządzenie. Alior Bank planuje obsługiwać klientów we wskazanych przez nich miejscach, tj. w oddziałach, ale też w miejscu pracy czy mieszkaniu.
Wdrożone narzędzie spotkało się z pozytywnym odbiorem pracowników oraz klientów, a także dobrymi wynikami sprzedażowymi. W związku z tym Alior Bank planuje taką obsługę również dla klientów biznesowych. Z tego względu w sierpniu br. rozpoczęto pilotaż rozwiązania, na razie w zakresie obsługi jednoosobowych działalności gospodarczych.
– Tabletyzacja jest kluczowym etapem dalszej transformacji cyfrowej oddziałów Alior Banku, a iPady stanowią obecnie standard wyposażenia bankierów w placówkach w nowym formacie. Dzięki nim obsługę klienta można realizować również poza oddziałem. Co istotne, to rozwiązanie wspiera również dążenia banku do ograniczenia druku dokumentów. Wszystkie podpisy klienci składają za pośrednictwem tabletu, a dokumentacja wysyłana jest na adres e-mail klienta – tłumaczy Marcin Nowakowski, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży Klienta Indywidualnego Alior Banku.
Celem wdrożonego przez Alior Bank rozwiązania jest pełna, nietransakcyjna, obsługa klientów indywidualnych. Pozwala ona na otwarcie i modyfikację kartoteki wraz ze skanem dokumentu tożsamości, aktualizację danych czy uzupełnienie kwestionariusza inwestycyjnego. Dodatkowo, umożliwia założenie rachunku osobistego i oszczędnościowego, wspiera proces wydania karty płatniczej, a także uruchomienie bankowości internetowej.
Obecnie każdy oddział Alior Banku wyposażony jest przynajmniej w jedno urządzenie. Alior Bank planuje obsługiwać klientów we wskazanych przez nich miejscach, tj. w oddziałach, ale też w miejscu pracy czy mieszkaniu.
Wdrożone narzędzie spotkało się z pozytywnym odbiorem pracowników oraz klientów, a także dobrymi wynikami sprzedażowymi. W związku z tym Alior Bank planuje taką obsługę również dla klientów biznesowych. Z tego względu w sierpniu br. rozpoczęto pilotaż rozwiązania, na razie w zakresie obsługi jednoosobowych działalności gospodarczych.