własne, do innego banku, zwykłe i ekpresowe
Bankowość internetowa Alior Online
Naszą bankowość internetową zaprojektowaliśmy tak, żeby każdy z naszych klientów miał łatwy dostęp do wszystkich produktów i usług. Zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi skorzystają z bankowości internetowej na komputerze oraz w przeglądarce internetowej na tablecie lub smartfonie.
własne, do innego banku, zwykłe i ekpresowe
indywidualnych, firmowych i maklerskich
e-Urząd, produkty inwestycyjne
dostęp chroniony hasłem oraz kodem SMS
lub powiadomieniem push
Gdy podpiszesz umowę ramową w naszym banku, otrzymasz dostęp do systemu bankowości internetowej Alior Online.
Dowiedz się więcej o umowie ramowej.
Jak zalogować się pierwszy raz do Alior Online?
- Na portalu naszego banku www.aliorbank.pl, w prawym górnym rogu kliknij w przycisk „Zaloguj”.
- Wybierz opcję „System bankowości internetowej”. Do systemu możesz wejść także pod adresem https://system.aliorbank.pl – jeśli chcesz skorzystać z tego adresu, zawsze wpisuj go ręcznie w oknie przeglądarki.
- Wpisz swój identyfikator klienta CIF. Jeśli nie pamiętasz tego numeru, znajdziesz go w umowie ramowej, umowie o rachunek depozytowy lub kredytowy. Identyfikator klienta CIF jest także w tytule przelewu zwrotnego, jeśli zawarcie umowy było przez Ciebie potwierdzone przelewem).
- Następnie wpisz kod SMS, który otrzymasz na Twój zaufany numer telefonu.
- Ustal nowe hasło do logowania (powinno składać się z 10 do 24 znaków) i powtórz je w następnym polu.
- Wybierz obrazek bezpieczeństwa.
- Zaloguj się nowym hasłem do logowania, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji Alior Online.
Dostęp do swoich finansów, usług dodatkowych i o wiele więcej możesz mieć także w aplikacji mobilnej Alior Mobile.
Najważniejsze funkcje systemu Alior Online
Rachunki
- saldo, historia, szczegóły operacji, potwierdzenia transakcji
- otwarcie nowego konta oraz zamówienie karty debetowej
- wybór i zarządzanie korzyściami Konta Jakże Osobistego
- obsługa rachunków firmowych i maklerskich
Przelew
- własne oraz krajowe (w tym realizowane natychmiastowo oraz płatności VAT split payment)
- tworzenie serii przelewów, przelewu odroczonego
- tworzenie i modyfikacja zleceń stałych
- odpowiedź na otrzymany przelew, ponowienie wysłanego
- doładowanie telefonu prepaid
- przelew podatkowy
- zarządzanie poleceniami zapłaty
Karty (debetowe i kredytowe)
- zarządzanie kartami
- aktywacja, nadanie i zmiana kodu PIN, blokowanie, zastrzeżenie karty
- zarządzanie limitami transakcji
- zarządzanie kartą wielowalutową – włączenie, wyłączenie usługi, zmiana powiązanych kont walutowych
- saldo, dostępne środki i historia karty kredytowej, możliwość spłaty karty, wyciągi
- zarządzanie automatyczną spłatą karty kredytowej
Lokaty
- informacja o posiadanych lokatach – liczba lokat, saldo, spodziewany zysk
- założenie nowej lokaty (w tym w ramach oferty specjalnej)
- zamknięcie lokaty
Pożyczki i kredyty
- informacje o zaciągniętych pożyczkach (historia, harmonogram, szczegóły, opcja spłaty)
- zaciąganie nowych pożyczek (w ramach oferty specjalnej dla Klientów, którzy wyrazili stosowną zgodę na działania marketingowe banku oraz spełniają wymagane przez bank kryteria zdolności kredytowej)
Bezpieczeństwo/Autoryzacja
- dostęp chroniony hasłem (maskowanym lub standardowym) oraz kodem SMS lub powiadomieniem push
- możliwość zapisania przeglądarki jako zaufanej - bezpieczny proces aktywacji aplikacji wykorzystujący kod w wiadomości SMS oraz połączenie telefoniczne
- autoryzacja operacji zlecanych w Alior Online za pomocą powiadomień push
- możliwość ustawienia własnego, dowolnego loginu (nazwy użytkownika)
- zarządzanie limitami przelewów zlecanych w Alior Online i aplikacji Alior Mobile
Obsługa klientów biznesowych oraz pełnomocników
- obsługa kont firmowych
- obsługa kont przez pełnomocnika bądź przedstawiciela ustawowego
Oferty
- wniosek o konto osobiste
- zakładanie kont walutowych i oszczędnościowych
- otwarcie lokaty (w tym w ramach oferty specjalnej)
- uproszczony wniosek o limit w koncie i pożyczkę (w ramach oferty specjalnej)
- zamówienie kontaktu z banku w sprawie wskazanego produktu
- wniosek o pożyczkę z możliwością zawarcia umowy kodem SMS lub przy pomocy aplikacji mobilnej
Obsługa produktów inwestycyjnych
- rachunek brokerski: stan rachunku finansowego i papierów wartościowych, transakcyjność, przelewy automatyczne pomiędzy rachunkiem brokerskim a ROR, pełna historia operacji, rentowność inwestycji, prognoza podatkowa
- fundusze inwestycyjne: wgląd do bieżącej wyceny posiadanych rejestrów, pełna historia transakcji, transakcyjność, dane na temat ryzyka oraz regionu inwestycji, polityka inwestycyjna, limit minimalnej dopłaty, ocena rentowności
- oferta: rachunek brokerski, rachunek Alior Trader, umowa o Fundusze Inwestycyjne, Doradztwo Inwestycyjne, Doradztwo Inwestycyjne Premium, aktualne oferty publiczne
Komunikacja
- możliwość wysyłania zapytań, sugestii i reklamacji
- powiadomienia push o zdarzeniach na rachunkach oraz możliwość zarządzania powiadomieniami push, SMS i e-mail
eUrząd
- wniosek o świadczenie Rodzina 800+
- wniosek o świadczenie Dobry Start (300+)
- obsługa Profilu Zaufanego ePUAP
Funkcje dodatkowe
- możliwość zamówienia gotówki do oddziału (zgłoszenie wypłaty większej kwoty)
- koszyk przelewów – możliwość zapisania przelewu do późniejszego zatwierdzenia, przegląd przygotowanych przelewów, zatwierdzenie wielu przelewów jednym kodem SMS/ jednym powiadomieniem push
- wniosek o konto biznesowe dla klientów wraz z zawarciem umowy ramowej i nadaniem dostępu do bankowości internetowej dla firmy
- zarządzanie zgodami marketingowymi
- oświadczenie FATCA/ CRS
Moje sprawy
- zamówić opinię bankową do konta, lokaty lub produktu kredytowego,
- dodać lub odwołać pełnomocnika do konta,
- zlecać dyspozycje dotyczące kredytu ratalnego lub pożyczki np. zmienić termin spłaty rat, zawnioskować o zwrot kosztów po wcześniejszej spłacie kredytów,
- zlecać dyspozycje dotyczące kredytu hipotecznego np. zmienić rachunek do spłaty kredytu hipotecznego, zmienić datę spłaty raty, zarejestrować polisę ubezpieczeniową (dot. zabezpieczenia kredytu hipotecznego),
- złożyć wniosek o restrukturyzację,
- zadać dowolne pytanie lub wysłać nam swoją sugestię.
Dyspozycje, wnioski o opinie i zapytania złożysz także w aplikacji mobilnej Alior Mobile.
Po zalogowaniu się do Alior Mobile wybierz zakładkę „Kontakt”, następnie „Moje sprawy”.
lub
W szczegółach każdego Twojego produktu również znajdziesz zakładkę „Moje sprawy”. Wystarczy, że klikniesz „Napisz do nas”, aby skorzystać z tej opcji.
Otwarta bankowość
Co daje Ci otwarta bankowość?
- dostęp do Twoich rachunków w różnych bankach w jednym miejscu.
- podgląd salda kont z innych banków w Alior Mobile i Alior Online
- możliwość zainicjowania przelewu z innego banku w Alior Mobile i Alior Online (nie musisz pamiętać numerów kont np. przy spłacie rat)
- większy komfort i bezpieczeństwo rozwiązań finansowych
Instrukcje wideo najważniejsze funkcje alior online
Podstawowe funkcje bankowości internetowej Alior Online
Jak dodać odbiorcę zdefiniowanego?
Jak zlecić przelew w systemie Alior Online?
Jak założyć lokatę przez Alior Online?
Przegląd historii i szczegółów rachunku
Zmiana sposobu logowania i limitów transakcji
Zobacz także pozostałe instrukcje wideo dla klientów biznesowych
- Instrukcja zmiany loginu oraz przełączenia kontekstu z indywidualnego na firmowy
- Instrukcja wykonania przelewu podzielonego (Split Payment)
- Instrukcja zakładania i obsługi Proflu Zaufanego
- Instrukcja generowania pliku JPK
- Instrukcja pobierania wyciągu z karty kredytowej
- Instrukcja blokowania, zastrzegania i odblokowywania karty płatniczej
Pytania i odpowiedzi
W podzielonych na kategorie sekcjach tematycznych znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Poznaj także aplikację mobilną Alior Mobile
Dodatkowe informacje
Płacę z Alior Bankiem
Operację zatwierdzasz tak, jak tradycyjny przelew - kodem SMS.
Zasady bezpieczeństwa
Jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas logowania do Alior Online?
W jaki sposób dbamy o bezpieczeństwo korzystania z Alior Online?
Aktualnie wspierane przeglądarki
- Google Chrome: wersja minimum 120
- Mozilla Firefox: wersja minimum 115
- Opera: wersja minimum105
- Edge: wersja minimum 120
- Safari: wersja minimum 15