Czy po wypowiedzeniu umowy mogę zawrzeć z bankiem ugodę?
Każdy wniosek o ugodę rozpatrujemy indywidualnie. Zadzwoń do nas a my przeanalizujemy Twoją sprawę:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora).
Gdzie mam odesłać podpisaną ugodę?
Jeden podpisany przez Ciebie egzemplarz dokumentu ugody wyślij na nasz adres:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
Czy w moim imieniu z bankiem może rozmawiać inna osoba?
Jeśli chcesz, aby w Twoim imieniu rozmawiała z nami inna osoba, dostarcz nam pełnomocnictwo.
Jego wzór znajdziesz tutaj.Pełnomocnictwo możesz nam dostarczyć:
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość,
- korespondencyjnie – na adres:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
Może to być też pełnomocnictwo notarialne lub pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym. W tych przypadkach w treści pełnomocnictwa umieść jego zakres i informację, że zwalniasz nas z tajemnicy bankowej.
Jakie dokumenty muszę dostarczyć do banku, aby otrzymać informacje o zobowiązaniach zmarłej osoby?
Jeśli jesteś spadkobiercą i chcesz otrzymać informacje o zobowiązaniach zmarłej osoby dostarcz nam:
- Akt zgonu i Akt Poświadczenia Dziedziczenia lub,
- Postanowienie o nabyciu spadku.
Dokumenty te możesz nam dostarczyć:
- osobiście w oddziale, w godzinach otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
- korespondencyjnie – na adres:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa.
Udzielimy Tobie szczegółowych informacji na temat zobowiązań zmarłej osoby kiedy otrzymamy od Ciebie wymagane dokumenty. Aby otrzymać te informacje zadzwoń do nas pod numer: +58 58 77 88 900. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
Jak mogę odzyskać pieniądze, które zostały przeze mnie wpłacone jako nadpłata?
Złóż nam dyspozycję, abyśmy zwrócili Tobie nadpłatę.
Dyspozycję złóż na piśmie:
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa.
Czy mogę zawrzeć ugodę z bankiem, jeśli mam komornika?
Każdy wniosek o ugodę rozpatrujemy indywidualnie.
Zadzwoń do nas a my przeanalizujemy Twoją sprawę:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora).
Co mogę zrobić, gdy nie została przeze mnie spłacona kwota z ostatecznego wezwania do zapłaty przed wypowiedzeniem?
Spłać tę kwotę jak najszybciej.
Jeśli nie dysponujesz pełną kwotą skontaktuj się z nami telefonicznie:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora).
Bank wypowiedział mi umowę, jakie będą dalsze kroki?
Wymagamy od Ciebie spłaty całego zadłużenia, jeśli tego nie zrobisz rozpoczniemy działania windykacyjne. Następnie możemy skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, a w kolejnym etapie do komornika.
Jeśli nie dysponujesz pełną kwotą skontaktuj się z nami telefonicznie:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora).
Jakie są dalsze kroki po otrzymaniu przeze mnie przedsądowego wezwania do spłaty?
Wymagamy od Ciebie spłaty całego zadłużenia, jeśli tego nie zrobisz będziemy kontynuować działania windykacyjne. Następnie możemy skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, a w kolejnym etapie do komornika.
Jeśli nie dysponujesz pełną kwotą skontaktuj się z nami telefonicznie:
- + 48 58 77 88 900 – jeśli jesteś klientem indywidualnym
- + 48 58 77 88 901 – jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00 (opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora).
Czy bank korzysta z usług zewnętrznych firm windykacyjnych?
Możemy zlecić czasową obsługę Twojej umowy zewnętrznej firmie windykacyjnej. Listę firm współpracujących z Bankiem znajdziesz na naszej stronie
tutaj.
Moja umowa została sprzedana - z kim mam się kontaktować w sprawie zaległości?
Skontaktuj się bezpośrednio z nowym wierzycielem. Dane do kontaktu znajdziesz w zawiadomieniu, które wysłał wierzyciel.
Dlaczego, gdy dzwonię do banku pracownicy pytają o moje dane?
Zanim udzielimy Tobie informacji na temat Twoich zobowiązań musimy się upewnić, że rozmawiamy z odpowiednią osobą.
O jaki rodzaj pomocy mogę wnioskować w banku w ramach restrukturyzacji?
Możesz zawnioskować, abyśmy:
- czasowo zawiesili Twoje raty,
- czasowo zmniejszyli wysokość obecnej raty,
- wydłużyli Ci okres kredytowania i zmniejszyli wysokość obecnej raty,
- zamienili kredyt odnawialny (ROR, LOR, karta kredytowa) na kredyt ratalny.
W jaki sposób mogę złożyć wniosek o restrukturyzację?
Wniosek o restrukturyzację możesz złożyć:
- elektronicznie – w bankowości internetowej po zalogowaniu się na stronie
- telefonicznie – pod numerem 19 502 lub +48 12 370 70 00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora)
- osobiście w naszej dowolnej placówce, w godzinach jej otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość
- korespondencyjnie – na nasz adres (skorzystaj z tego wzoru):
Alior Bank SA
ul. Łopuszańska 38 D
02-232 Warszawa
Jakie dane muszę wpisać we wniosku o restrukturyzację?
We wniosku o restrukturyzację musisz wpisać:
- imię i nazwisko,
- numer karty klienta – CIF,
- PESEL,
- numer telefonu kontaktowego,
- adres e-mail,
- adres zamieszkania,
- źródło dochodu,
- stan cywilny,
- powód złożenia wniosku.
Jeśli dane, które zostały przez Ciebie podane powyżej są inne od tych, które mamy w systemach zmień je jak najszybciej. Możesz to zrobić:
- osobiście w naszej dowolnej placówce, w godzinach jej otwarcia (sprawdź mapę placówek banku) – w tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość,
- telefonicznie – pod numerem 19 502 lub +48 12 370 70 00 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora),
- w bankowości elektronicznej.
Jak bank przekaże mi swoją decyzję w sprawie restrukturyzacji?
Naszą decyzję przekażemy Tobie SMS-em, poprzez bankowość elektroniczną, telefonicznie lub listownie.
Czy jak podpiszę aneks o restrukturyzację moich zobowiązań bank pobierze za to opłatę?
Nie, nie pobieramy opłaty za podpisanie aneksu restrukturyzacyjnego.
Jak mogę podpisać aneks/umowę o restrukturyzację moich zobowiązań?
Aneks możesz podpisać:
- elektronicznie – przez platformy Autenti (aneks zostanie dostarczony na adres mailowy udostępniony w kartotece Klienta);
- osobiście w naszej dowolnej placówce, w godzinach jej otwarcia (sprawdź mapę placówek banku)
Umowę zmieniającą charakter produktu na inny produkt kredytowy możesz podpisać osobiście w naszej dowolnej placówce.
Kto musi podpisać aneks o restrukturyzację?
Wymagamy, aby aneks o restrukturyzację podpisały wszystkie osoby, które podpisywały umowę. Aby pełnomocnik kredytobiorcy mógł podpisać aneks, wymagamy pełnomocnictwa notarialnego lub pełnomocnictwa z podpisem notarialnie poświadczonym. W przypadku śmierci którejś z osób, które podpisywały umowę prosimy dostarcz nam akt zgonu.
Kiedy bank wdroży zmiany, które wprowadza aneks/umowa?
Zmiany, które wprowadza aneks/umowa wprowadzimy, gdy:
- dokument ten podpiszą wszystkie wymagane osoby lub ich pełnomocnicy,
- spełnisz warunki, które w nim zawarliśmy.
Czy po wdrożeniu aneksu/umowy otrzymam nowy harmonogram spłat?
Tak, harmonogram wyślemy Ci na adres korespondencyjny.
Gdzie znajdę informacje o klauzulach umownych, czyli warunkach, które muszę spełnić po uruchomieniu kredytu?
Informację o warunkach umowy:
- znajdziesz w §10 „Umowy kredytu zabezpieczonego na nieruchomości Megahipoteka” lub §11 „Umowa Bezpiecznego Kredytu 2 procent zabezpieczonego na nieruchomości”, w części: „Dodatkowe prawa i zobowiązania Kredytobiorcy”,
- przekażemy Tobie:
- na naszej infolinii 19 502,
- w bankowości internetowej Alior Online. W tym przypadku napisz do nas w Alior Online: wybierz zakładkę „Moje sprawy” ➔ „Pytania i sugestie” ➔ „Napisz do nas” ➔ „Mam pytanie o mój kredyt hipoteczny”.
Jak mam dostarczyć dokumenty, które bank wymaga w ramach realizacji klauzul umownych?
Akty notarialne
Akt przeniesienia własności (kupna/sprzedaży) i oświadczenie o poddaniu się egzekucji (jeśli wymagaliśmy) możesz dostarczyć nam:
- osobiście do oddziału, w którym została przez Ciebie podpisana umowa kredytowa,
- korespondencyjnie na nasz adres: Alior Bank SA ul. Łopuszańska 38 D 02-232 Warszawa,
- elektronicznie na adres: monitoring.klauzule@alior.pl.
Polisy ubezpieczenia
Pierwszą polisę ubezpieczenia nieruchomości oraz ubezpieczenia na życie dostarcz nam do oddziału, w którym została podpisana Umowa Kredytu, w celu przygotowania i podpisania Umowy o przelew wierzytelności. W tym celu zabierz ze sobą dowód osobisty lub paszport, abyśmy mogli potwierdzić Twoją tożsamość.
Kolejną polisę ubezpieczenia nieruchomości i polisę ubezpieczenia na życie możesz przekazać nam w bankowości internetowej Alior Online, w zakładce: „Moje Sprawy” ➔ „Dyspozycje, opinie i potwierdzenia” ➔ „Rejestracja polisy ubezpieczeniowej (dot. zabezpieczenie kredytu Megahipoteka)”
Wpis hipoteki do Księgi Wieczystej
Wpis możesz przekazać nam w bankowości internetowej Alior Online w zakładce: „Moje Sprawy” ➔ „Dyspozycje, opinie i potwierdzenia” ➔ „Informacja o wypełnieniu warunków umowy związanych z wpisem hipoteki – korekta marży i zwrot odsetek”.
Pozostałe dokumenty
Pozostałe dokumenty zeskanuj i prześlij nam na adres e-mail: monitoring.klauzule@alior.pl – w tytule wiadomości podaj numer Twojej umowy. Potwierdzimy, że otrzymaliśmy Twoją wiadomość.
Jakie warunki musi spełniać polisa ubezpieczenia nieruchomości?
Wymagamy, aby Polisa ubezpieczenia nieruchomości:
- była wystawiona na kwotę nie mniejszą niż kwota wskazana w umowie kredytowej – paragraf 2 (Cesja praw z polisy ubezpieczenia nieruchomości),
- zawierała zapis o cesji na rzecz Alior Banku do wymaganej kwoty,
- zawierała potwierdzenie, że została przez Ciebie opłacona składka lub pierwsza jej rata, jeżeli umowa ubezpieczenia przewiduje opłaty w ratach.
Jakie warunki musi spełniać polisa ubezpieczenia na życie?
Wymagamy, aby Polisa ubezpieczenia na życie:
- była wystawiona na kwotę nie mniejszą niż aktualne saldo kredytu, które masz do spłaty,
- zawierała zapis o cesji na rzecz Alior Banku oraz wskazywać Alior Bank jako uposażonego,
- obejmowała ochroną ubezpieczeniową życie ubezpieczonego,
- zawierała potwierdzenie, że została przez Ciebie opłacona składka lub składki, jeśli umowa ubezpieczenia przewiduje opłaty w ratach.
Jak mam rozliczyć się z inwestycji – co mam zrobić?
Aby potwierdzić, że środki z kredytu zostały przez Ciebie wydane zgodnie z przeznaczeniem:
- wypełnij oświadczenie, które jest dostępne tutaj
- zrób zdjęcia prac, które zostały wykonane w finansowanej inwestycji, Oświadczenie i zdjęcia wyślij nam na adres: monitoring.klauzule@alior.pl – wiadomość zatytułuj „Rozliczenie inspekcji”.
W jaki sposób mogę złożyć wniosek o ustanowienie hipoteki do sądu?
Wniosek o ustanowienie hipoteki możesz złożyć:
- przez notariusza – wystarczy, że wpiszesz go w akcie notarialnym nabycia nieruchomości. Notariusz wpisze wniosek w akcie notarialnym, jeśli dostarczysz mu „Oświadczenie o ustanowieniu hipoteki” z banku. Aby otrzymać ten dokument, skontaktuj się z oddziałem, w którym została przez Ciebie podpisana umowa kredytowa.
- osobiście – w wydziale ksiąg wieczystych sądu rejonowego, który jest właściwy ze względu na lokalizację nieruchomości. Wniosek ten wraz z załącznikami przygotujemy dla Ciebie, gdy dostarczysz nam akt notarialny nabycia nieruchomości. Gdy złożysz wniosek o ustanowieni hipoteki, dostarcz nam potwierdzenie wraz z dowodem opłaty.
Jak mogę sprawdzić czy mam już ustanowioną hipotekę na rzecz Alior Banku?
Ustanowienie hipoteki na rzecz Alior Banku możesz sprawdzić na stronie Elektronicznych Ksiąg Wieczystych: ekw.ms.gov.pl.
Wpisz nr księgi wieczystej ➔ sprawdź w IV dziale księgi, czy jest wpis na rzecz Alior Banku. Wpis musi zawierać kwotę, rodzaj hipoteki, miejsce wpisu oraz właścicieli nieruchomości zgodnie z umową kredytową. Nie musisz dostarczać nam tego dokumentu. Wystarczy, że przekażesz nam tę informację w bankowości internetowej w zakładce: „Moje Sprawy” ➔ „Dyspozycje, opinie i potwierdzenia” ➔ „Informacja o wypełnieniu warunków umowy związanych z wpisem hipoteki – korekta marży i zwrot odsetek”.
Co zrobić, jeśli przesłaliśmy na Twoje urządzenie powiadomienie PUSH, które zawiera informację, że przydzieliliśmy Ci windykatora terenowego?
Zachęcamy, skontaktuj się ze wskazanym przez nas windykatorem, aby ustalić możliwe warunki spłaty.