Jak zamknąć konto?
Umowę rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego dla klientów indywidualnych zawierasz na czas nieokreślony. Możesz ją rozwiązać na piśmie z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Umowę możesz wypowiedzieć:
- pisemnie, wysyłając dyspozycję na adres korespondencyjny Alior Banku tj. ul. Łopuszańska 38 D, 02-232 Warszawa,
- w oddziale Alior Banku, po złożeniu pisemnego oświadczenia o wypowiedzeniu umowy rachunku,
- w bankowości internetowej (wybierz opcję Moje sprawy → Dyspozycje, opinie i potwierdzenia → Wypowiedzenie/zamknięcie konta → Złóż wniosek)
- na infolinii pod nr. tel. 19 502.
Jeśli chcesz wypowiedzieć umowę rachunku korespondencyjnie, saldo rachunku powinno wynosić 0 zł. Jeśli zdecydujesz się na pismo odręczne, musi ono zawierać:
- dane pozwalające na identyfikację danych właściciela oraz danych rachunku,
- odręczny podpis zgodny z wzorem podpisu złożonym w banku.
Pamiętaj, by wskazać sposób zadysponowania środkami z rachunku. Nawet jeśli w dniu wypowiedzenia rachunku jego saldo będzie wynosić 0 zł, istnieje możliwość, że otrzymasz przelew na wypowiadany rachunek już w trakcie okresu wypowiedzenia. W przypadku braku takiej dyspozycji, bank w dniu zamknięcia rachunku przenosi środki na rachunek nieoprocentowany.
Kartę płatniczą (plastik) możesz zamknąć samodzielnie w bankowości internetowej, bankowości mobilnej, w oddziale lub na infolinii. Pamiętaj, że samo zamknięcie karty nie powoduje wypowiedzenia rachunku. W tym celu należy zgłosić odrębną dyspozycję zgodnie ze ścieżkami wskazanymi powyżej.